P (4,5 jaar) speelt hier altijd met 2 buurmeisjes en ze zitten ook met z’n 3-en in dezelfde klas.
Meestal spelen ze na school bij een van de 3. Als P buiten de deur speelt is er niets aan de hand maar zodra ze hier spelen ben ik constant rechtertje aan het spelen omdat ze alle 3 hun zin doordrijven en dan maar proberen rustig te blijven.
Het zijn 3 dametjes met een kop erop! En ja, soms is 3 teveel maar zo is het nou eenmaal.
P. schermt constant haar spulletjes af, ze moeten haar zin doen, mogen niet aan haar spullen komen (andersom ook niet hoor) en als ze niet luisteren mept ze er op los.
Ik zet haar met die andere 2 erbij niet meer op de “nadenkplek” want dit werkt nadien averechts, dan is het namelijk 2 buurmeisjes tegen mijn dochter en dat is ook niet leuk om mee te maken. Ze krijgt wel een waarschuwing met hun erbij.
Best moeilijk allemaal.
Heeft iemand misschien een tip hoe ik hier beter mee om kan gaan?
minder vaak samen laten spelen?
Dan gaat het vast al beter.
Ik zou zelf de kindjes naar huis sturen als mijn kind slaat/speelgoed niet wil delen. Drastisch, maar na twee keer is het wel duidelijk
Mijn oudste had dat ook af en toe, dat ze steeds haar zin wilde, en als dat niet lukte in een hoek ging zitten mokken :roll:
Ik heb gezegd: Nu even gezellig spelen hoor, anders kan ik … beter naar huis brengen, het is voor haar zo ook niet leuk.
Het is dus inderdaad een keer gebeurd dat ik een vriendinnetje eerder weggebracht heb, omdat dochterlief bleef mokken en miepen.
Nu moppert ze nog steeds weleens hoor, als het niet zo gaat als zij wil, maar dat waait gelukkig stukken sneller over, en ze zijn snel weer leuk aan het spelen.
hier is het wel es voorgekomen, maar niet zo heel vaak, maar zoontje van vrienden had dit ook heel sterk.
Mama is er toen eens met hem ‘voor gaan zitten’ en het bleek dat hij niet al zijn speelgoed wilde delen… dus hebben ze samen 2 dingen uitgekozen die hij echt voor zichzelf mag houden en die ze dan gewoon even wegzetten als de vriendjes er waren en waar hij later alleen mee kon spelen.
Hij vond het blijkbaar een beetje teveel van het goede om ALLES te moeten delen…
Niet dat er nooit meer onenigheid was…het blijven kinderen, maar het ging daar wel een stuk beter :thumbup:
Hier geen ervaring mee, maar Rinse heeft het altijd over vroeger toen zijn nichtjes op bezoek kwamen :lol:
Hij ruimde dan zijn speelgoed op en er kwam alleen speelgoed tevoorschijn waar zij ook mee mochten spelen.
Ofterwijl, misschien is het een optie om van te voren met haar te bespreken met welk speelgoed “de meiden” samen mogen spelen en met welk speelgoed niet.
:think:
Succes,
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
soort gelijke situatie hier ook gehad en dan hebben we gewoon een time out even niet samen spelen en als we het dan weer proberen en gaat weer mis blijft de time out nog even en het is hier gewoon samen spelen samen delen en als het ander kindje hier is en ook niet luisterd zeg ik er ook iets van niet mee eens ga dan maar na je mama en praat er daar maar over.