Wist even niet hoe ik de vraag het beste kon formuleren dus even een geheimzinnig onderwerp :mrgreen:
Sem heeft waarschijnlijk kma en ondanks al lichter verteerbare voeding nog steeds veel aan het spugen en veel kramp. Zo gauw als hij in bed ligt begint het eigenlijk al. Hij ligt met zijn beentjes te trekken en begint te huilen, in de cosi en het wipstoeltje heeft hij nergens last van. Overdag is dat vooral voor hem vervelend, maar hij slaapt 's nachts een paar uurtjes en wordt dan rond 5 uur altijd wakker omdat hij krampen heeft. Nou heb ik al eens geprobeerd een opgerolde handdoek onder zijn beentjes te leggen zodat zijn beentjes krom zijn, maar toen lag hij daarna helemaal raar in zijn bedje en blijft hij er toch niet op liggen. Is er nog een andere manier om hem een beetje lekker in zijn bedje te laten slapen? Hij slaapt overigens ingebakerd…
Emma vond een hoopje onder haar benen ook altijd fijn. In plaats van een opgerolde handdoek werkt misschien een opgevouwen dekentje? Kan anders ook niet zo iets bedenken. Emma lost t nu zelf op, die steekt gewoon d’r benen in de lucht en gaat met opgevouwen beentjes slapen.
Succes meis!!
is t niet wat om hem in een wipstoeltje te laten slapen dan?
Peter had door zijn lactoseintolerantie ook zo vreselijk last van buikpijn en wij hebben op een gegeven moment de keuze gemaakt hem in de wipper te laten slapen. Wel zo ingebouwd dat hij er niet af kon rollen ofzo, maar die van ons kon nagenoeg plat, zijn rug lag helemaal vlak, alleen vanaf zijn kontje lagen zijn beentjes dan iets omhoog.
Hij sliep bij ons op de kamer, zodat ik hem wel kon checken en idd ook ingebakerd, maar het hielp wel… :thumbup:
Misschien is het ook wel ritme hoor , Pieter wordt ook meestal rond die tijd wakker, Ook hij ligt dan te kronkelen en te kreunen en dan is hij nog niet eens allergisch, ik had het idee dat zijn spijsvertering dan wel flink werkt.
Ik haal pieter nog wel eens bij mezelf in bed en vorm dan maar even een soort twee-eenheidje met hem , met mijn arm echter zijn rug zodat hij op zijn zij kan liggen maar niet op zijn buik kan rollen, want dan rolt ie op mijn gezicht zeg maar. Dat is vooral prettig als er een fles neit goed is gevallen. ( wat bij jouw mannetje natuurlijk chronisch gebeurt)
Maar ik weet neit of dat uberhaupt mag bij inbakeren laat staan of jij je daar wel goed bij voelt.
Pieker me suf over briljante oplossignen maar ehh :think: :think:
In de mc en de wipper ligt hij in elk geval met zijn kont lager dat de rest…dan zou je dus én wat voor zijn benen moeten verzinnen én voor zijn rom, misschien toch knutselen met gevouwen handdoeken onder zijn hoeslakentje? … Ik blijf nog ff denken…
en dan iets onder de matras om em om hoog te krijgen? net zoals ze ook wel eens bij het hoofd doen… dan aan beide kanten een kussen eronder ofzo?
Toen Mila last van krampjes had lag ze in haar combi-sleeper met een luierpak (plat natuurlijk :mrgreen: ) onder haar benen. Dat werkte erg goed. Is hoger dan een deken en breder. Wel had ze toen 2 schoentjes met een stang ertussen (weet het niet anders te omschrijven) vanwege haar klompvoetje, dus dat zal er wel voor gezorgd hebben dat ze er goed op bleef liggen.Is het proberen waard, denk ik zo.
Onze beeb slaapt standaard met twee stapels boeken onder het hoofdeinde (onder de poten). Dit i.v.m. spugen en snot/oortjes. Misschien is dit bij jullie ook het proberen waard.
Bedankt voor alle tips! Het hoofdeinde is al verhoogd, we moeten van de fysio zelfs de box verhogen maar daar hebben we nog niks op gevonden… Wat zou zo’n electrische boxspring nou handig geweest zijn (beebversie dan :lol: ). Ik ga het eens proberen met het dekentje en het pak pampers, wie weet werkt het.
Slapen in de wipper werkt idd wel Cell, alleen is dat voor het ruggetje eigenlijk weer niet goed maar zou het bijna wel gaan proberen als hij 's morgens weer zo onrustig wakker wordt. Als ik naar beneden ga om hem een flesje te geven gaat hij even in de wipper terwijl ik het klaar maak en 9 van de 10 keer is hij dan eigenlijk wel rustig…
Jubbes ik neem hem dan ook altijd 's morgens bij me in bed, hij ligt in mijn arm ook op zijn zij en ik lig dan op een driehoekskussen met mijn kussen zodat we schuin liggen en onder mijn arm voedingskussen zodat hij een beetje tussen mij en kussen geklemd zit, dit omdat wij een waterbed hebben en ik niet wil dat hij daarop terecht komt!
A.s. maandag krijgen we de uitslagen van de allergietest dus dan hoop ik andere voeding voor hem te krijgen, dan zijn we waarschijnlijk ook met een maand van het gedoe af
jeetje meid wat heftig he…
Joyce heeft hier in het begin ook veel in de wipper geslapen… Blijbaar gaf haar dat wat meer geborgenheid…
En bij mij in bed idd… dit is bij haar vanzelf overgegaan… en voor de krampen had ik cinababy, maar Joyce had dan ook geen allergie.
Tessa wel die heeft ook in het begin weinig geslapen en gebakerd gelegen en veel gespuugd… TEgen het spugen moesten wij nutriton ( johannesbroodpitmeel) gebruiken van de ka…
Het hielp bij haar ook om haar minstens een kwartier na de voeding rechtop te houden op schoot… dan kwam er ook veel minder terug…
Hopenlijk komt er wat uit je allergie test… ( bij Tessa deden ze dit niet die kreeg gewoon andere voeding en toen ze daar heel erg goed op reageerd wist de kinderarts genoeg). Nutramigen is een hele goede allergievoeding maar die wil je wel vergoed krijgen anders is het niet te betalen…
Succes.
ligt ook aan de wipper hoor.
Hier hadden we een wipper van redelijk stevige stof en Ruud heeft er toen nog een kartonnen plaat aan de achterkant bijgemaakt zodat zijn rugje wel recht lag hoor. Hier was het echt DE uitkomst want van een jongetje wat 18 uur per dag huilt omdat hij zo buikkramp heeft, werden we ook niet vrolijk :shifty:
Je zou het kunnen doen op de ergste dagen… hier wisselde de ernst van zijn buikpijn wel namelijk.
Na 5 maanden werd hij pas stabiel, toen konden we hem langzaam uitbakeren en toen was het hoofdeind van het ledikant omhoog voldoende.
Heeft nog wel zeker tot 9 maanden zo geslapen :thumbup:
Nutriton ben ik mee gestopt omdat ze in eerste instantie dachten dat Sem daar zulke heftige diarree van kreeg, maar morgen ga ik naar de ka dus dan ga ik het vele spugen nog eens bespreken.
Cell pfff dat is wel lang nog zeg dat ze daar last van blijven houden, was dat ook met speciale voeding?
Hier geven ze dus in het zkh standaard bij onrustige/huilbeebs Friso Allergy Care, is zonder lactose maar nog wel met koemelkeiwitten. De ka zei vorige week dat dit niet de beste voeding is bij kma. Ik vind het wel jammer dat ze dus niet meteen Nutramigen geprobeerd hebben, zeker met de symptomen die hij had/heeft. Krijg geen machtiging voor de verzekering zonder de testen iig.
Juul heeft ook ontzettend veel gespuugd. Ik heb daardoor een fobie van spugen overgehouden… :? De hele dag door, hoe dat hij ook zat, lag, hing, hij spuugde gewoon… Ik ben op een gegeven moment naar de ka geweest en zij heeft hem Zantac voorgeschreven. Dat hielp redelijk goed… Gelukkig.
Ook wij hadden het matrasje omhoog aan het hoofdeind en lieten hem 30 minuten na het eten rechtop zitten.
Hij heeft kan pas sinds kort tijgeren omdat wij hem nooit op de grond legde. Dan spuugde hij weer… Maar alles is goed gekomen. Hij krijgt nog maar een heel klein beetje zantac per dag en spuugd vrijwel niet meer…
En slapen in een hangmatje?
is het misschien een idee om m op zn zij te laten slapen met een baby sleep
geen idee of dat nou juist handig is hoor als je kindje spuugt maar misschien helpt t
gr loessie
TRouwens rare actie zeg van die friso allergy care als eerst Wat ik ervan begrepen heb zijn de meeste kma baby’s niet zozeer allergisch voor de lactose alswel voor die eiwitten.
NOu ja ze moeten natuurlijk ergens een eerste stap zetten, hmp naja zal je topic niet verder vervuilen.
Wij kochten de jbpm in de natuurwinkel, ik weet niet of er nog andere toevoegingen zitten in nutriton. Ik weet wel dat de verhoudingen anders waren tussen nutriton en deze die wij hadden, misschien scheelt het nog iets zal eens kijkenof ik erachter kan komen
Ik wilde net zeggen, wat idioot dat ze allergy care geven en geen nutramigen…
Hier ging het idd om de lactose en de friso allergy care was bij ons dus prima.
Maar nutramigen is toch echt veel beter bij KMA? Of op zijn minst pepti :think:
Zo blijf je bezig lijkt me.
En pfftt idd, hoewel ook bij KMA en bijvoorbeeld Nutramigen de boel wel kan verbeteren, kan het echte herstellen nog best een tijdje duren hoor. Hier was het zo dat er door het vele huilen en het overstrekken en de vicieuze cirkel op een gegeven moment ook veel sprake was van stress.
Zie het als een puppy die in de inprentingsperiode een trauma heeft opgelopen…
Zelfs met de andere voeding en het spoedige herstel van zijn diarree en huid (die lag echt open, met name op zijn hoofd en in zijn knieholtes) Had Peter gewoon veel stress opgeslagen in zijn lijf. Pas toen ik hem mee heb genomen naar een body stress release therapeut waar ik zelf al bij liep, werd ook dat beter. Maar oh my god wat was dat jochie gestressed.
Sommige dingen waren al huil triggers puur omdat hij dan associeerde met de pijn die hij had enzo. (bepaalde manieren van tillen of aanraken)
Eenmaal de stress ook weg, konden we hem zo uitbakeren en toen pas begon het echte genieten.
Ik hoop dus echt dat er spoedig duidelijkheid is over Sem en zijn KMA. Hup Nutramigen en herstellen. Lijkt me dat jullie daar als gezin ook wel aan toe zijn. :-*