Iemand bekend met sms-jes van een 9393-nummer?

M’n moeder (die nu in 't buitenland zit) krijgt sinds gister steeds sex-sms-jes van een 9393-nummer.

Nu vraagt ze aan mij of ik daar iets tegen weet te doen :think: heb al aangegeven dat ze ‘stop’ moet antwoorden, maar dat weigert ze ‘want dat kost veel geld’. Maar dat lijkt me toch de enige oplossing hiervoor… of heeft 1 van jullie nog een briljant idee? :wink:

smsjes ontvangen kost nog veel meer geld.

Ik heb het ook een keer gehad en toen ook STOP gesms’t. en dat werkte.

naar wat ik weet kost antwoorden minder dan zenden

volgens mij is het iets van 1,50per ontvangen bericht terwijl als je antwoord dat dus abonnementskosten zijn +kosten van buitenland nu dan

Zeg haar maar dat ze voor elk smsje wat ze krijgt ook moet betalen. Dat is namelijk het nare van dit soort gedoe.

Gewoon een keer stop en je bent er vanaf.

:think: hm… moeilijke om je af te melden zie hier

Ik ga op vakantie, krijg ik in het buitenland ook berichtjes?

Als je naar het buitenland gaat, kun je wel berichtjes ontvangen (ze worden naar je telefoonnummer gestuurd), maar kun je geen berichtjes sturen naar de verkorte code 9393 of 5020 (deze kunnen in het buitenland een andere betekenis hebben). Het is dus zaak om je af te melden voordat je in het buitenland zit.

Vergeten om je af te melden? Zoek dan een internetcafe op en stuur een mailtje naar suggesties@pretplanet.nl en geef in het mailtje op om welk telefoonnummer het gaat dat je wilt afmelden.

:think: maar het irritante is dus, dat mijn moeder zich nooit heeft aangemeld voor deze onzin…

‘pretplanet’… :hand: kom óp zeg…

Lekker dan, ze komen maandag pas terug en de sms-jes blijven komen.

‘stop’ antwoorden heeft dus ook geen zin, omdat je je moet afmelden met hetzelfde woord als waarmee je bent aangemeld…

Nou goed, dan mag ze 't fijn zelf uit gaan zoeken als ze weer thuis zijn…

:-* bedankt voor jullie reacties trouwens!

:roll: heb de betreffende ‘organisatie’ maar even een vriendelijk mailtje gestuurd of ze op willen houden met deze onzin… ben benieuwd of ik een reactie krijg…

hoop dat ze er gauw vanaf is

misschien hebben ze bij dat pretplanet wel gewoon een nummertje verkeerd ingetypt :?

Irritant zeg! Zou het kunnen dat iemand aan haar telefoon heeft gezeten en zich aangemeld heeft? Dat zou ze kunnen zien in haar verzonden berichten.

Zij betaald idd ook voor de ontvangen sms-jes

Het enigste wat ze hoeft te doen is zoals meerderen hier al gezegd hebben stop sms-en naar het desbetreffende nummer.

Dat werkt niet vanuit het buitenland!

De site adviseert een mail te sturen vanuit het buitenland.

Vergeten om je af te melden? Zoek dan een internetcafe op en stuur een mailtje naar suggesties@pretplanet.nl en geef in het mailtje op om welk telefoonnummer het gaat dat je wilt afmelden.

Dus even doen lijkt me :wink:

@Joy wrote:

Het enigste wat ze hoeft te doen is zoals meerderen hier al gezegd hebben stop sms-en naar het desbetreffende nummer.

:think: maar zelfs al zou m’n moeder nu in NL zijn, dan nóg kan ze zich niet afmelden… je moet namelijk een sms-je sturen met hetzelfde woord als waarmee je je hebt aangemeld. Maar als je dat niet hebt gedaan… tja… :think:

Nicje, heb net idd een mail naar die lui gestuurd, alleen nog niet met haar telnr. Vertrouw het allemaal voor geen meter, heb aangegeven gegevens door te geven zodra zij een antwoord hebben gestuurd.

Danielle, het zóu kunnen dat iemand haar telefoon in handen heeft gehad, maar 't lijkt me stug. M’n moeder heeft dat ding continu bij zich, en leent 'm ook niet uit.

Angel, zou best kunnen dat pretplanet een verkeerd nummer ingetypt heeft. Ze kreeg namelijk ook een sms-je van ene Liana die vroeg waarom ze een sms-je van mijn moeder kreeg; ze kende haar niet eens…

( :silenced: en wat doet mijn moeder vervolgens… :doh: :doh: :doh: die reageert daar weer op dat zij het ook niet weet… :wall: :wall: :wall: )

Hoop da’k snel een reactie krijg op mijn mail…

ja en als je erop reageer mogen hun weer een x aantal berichten terug sturen :doh:

en vaak krijgen die bedrijven na zoveel sms-jes (ongeacht van wie…) weer extra credits om weer sms-jes te sturen :wall:

ik hoop dat die e-mail in ieder geval gaat helpen :pray:

Jeetje spam op je mobiel, het moet niet gekker worden !

Ik hoop voor je moeder dat het gemakkelijk opgelost kan worden en het geen langslopende zaak wordt waarin ze het tegendeel van aanmelden moet bewijzen :?

Nicje, heb net idd een mail naar die lui gestuurd, alleen nog niet met haar telnr. Vertrouw het allemaal voor geen meter, heb aangegeven gegevens door te geven zodra zij een antwoord hebben gestuurd.

Dat heb je dan weer heel slim aangepakt... Ik ben alweer te naief en zou wel mijn nummer doorgegeven hebben :doh:
Wijs mens!! :wink:

Mijn moeder had mee gedaan aan een spelletje op de computer. Dan kreeg ze gratis sms-jes, die had ze gewonnen. Hoefde ze alleen maar iets te sms-en naar een bepaald nummer. Dat deed ze dus en ontving constant sms-jes.
Het was een pre-paidnummer en deze heeft ze niet meer opgewaardeerd. Want toen ze dat wel deed, was in 1 keer haar beltegoed dus op. (openstaande kosten) Zou niet weten hoe ze er anders vanaf had moeten komen...(die mail had ze natuurlijk niet meer :roll: )

Hoop ook voor je dat je antw krijgt op de mail.

Ik ben door zoiets ook een tijd lastig gevallen. Je smst het woordje STOP. Dan krijg je een sms terug dat je je af moet melden met bijv. STOP RINGTONE.

En als je DAT dan smst, stopt het idd.

Heeft ze Prepaid of abonnement? Als ze prepaid heeft kan ze beter in Nederland nieuwe nemen en de oude kaart weggooien want als je hem niet uitzet op tijd dan trekt hij gewoon weer je volgende beltegoed leeg.

Abonnement tja dan zal je de provider moeten bellen zodat die kan uitzoeken van hoe en wat of doen wat hieronder staat.

Dag allemaal,

ook ik kreeg zomaar ongevraagd twee smsjes van 9393 (http://www.pretplanet.nl). Het stopte weer vanzelf. Kostte me wel 2,20 euri, incl. btw. Volgens mij doen ze het er om. Wie gaat immers klagen over 2,20 euri. Ik wel!

Eerst bij hen. Na 4 emails heen en weer kon ik 1,50 terug krijgen. Ja dag, kost het nog steeds.

Dus toen geklaagd bij de OPTA (http://www.consuwijzer.nl) en bij mijn provider.

Als niemand klaagt kunnen de schurken gewoon doorgaan.

J

:oops: nooit meer verteld hoe het afgelopen is…

Zodra m’n ouders weer op Schiphol stonden, hielden de sms-jes op :o bizar he?

Kreeg zo’n anderhalve week nadat ze terug waren nog een mail van pretplanet, dat ik het telnr van m’n moeder maar moest mailen, dan zouden zij zorgen dat het zou stoppen. Tja, maar omdat ze al niets meer kreeg had ik zoiets van: :hand: ga jullie dat nummer niet vertellen… niet meer op gereageerd dus!