iemand bekend met bye-bites wesp?

Ik heb kaartjes gekregen voor een dierentuin, en wij gaan woensdag ernaar toe. Nu ben ik zelf panisch voor wespen(vraag me niet waarom) en ben nu dus op zoek naar een middeltje wat je op kunt spuiten wat de wespen een beetje op afstand houdt. Nu kom ik twee middeltjes tegen, Care Plus wasp deo spray en bye bites wespenspray. Nu ben ik zeer te spreken over de muggenspray van bye bites, maar iemand bekend met de wespenvariant? Zowiezo eten of drinken we daar alleen IN een paviljoen en niet buiten(ga het niet opzoeken natuurlijk) maar gezien ze zo agressief zijn dit jaar, wil ik de risico’s zo veel mogelijk beperken!

weet niet of het in elke dierentuin zo is maar hier in blijdorp hebben ze overal van die flessen hangen om de wespen te lokken



vond het ook meevallen met de wespen in de dierentuin



in de kinderboerderij hadden ze het niet en daar stikte het van de wespen :thumbdown:

Ik wist niet dat je een wespenvariant had en omdat we zoveel wespen bij de tent hadden had ik maaike de muggenversie opgespoten onder het mom van ‘wie weet helpt het’.

Nou ik kan je zeggen: DAT in iedergeval NIET doen :oops: .

Ze kwamen er gewoon op af! Dus we wisten niet hoe snel we dat er weer af moesten wassen :oops: .



Die wespenversie zal dus vast beter helpen :wink:

oei, nee dat zou ik inderdaad ook niet doen… ruikt immers naar citroen, citroen is fruit, en daar komen ze op af…



ik ga morgen gewoon dat spulleke kopen… en het gewoon eens uitproberen… helpt het niet, jammer dan, werkt het wel, ben ik er heeeeeeeeel blij mee!!!

Ik heb nog een tip voor mensen die niet tegen wespen kunnen.



Ga Niet Naar Wunderland Kalkar!!!



Nog nooit zoveel wespen bij elkaar gezien.

Laat je weten of het werkt??? Hoop het, de muggenvariant doet het idd érg goed!!

daarom wilde ik het dus ook wel erop wagen… bye bites staat bekend als een zeer effectief en goed merk, dan zouden ze toch niet met zo’n halfbakken nevenproductje komen als ze niet zeker zouden weten dat het werkt?? Ik ga het morgen halen, en we gaan woensdag of donderdag naar de diertjes… ik hou jullie op de hoogte



Enneuh esther75… dat was ik ook niet bepaald van plan. Ik heb hier nog kaartjes liggen(gewonnen) voor slagharen, maar daar gaan we mooi in het naseizoen naartoe. I.i.g. geen wespen dan, bah, nare rotbeesten

@hermione wrote:



Enneuh esther75… dat was ik ook niet bepaald van plan. Ik heb hier nog kaartjes liggen(gewonnen) voor slagharen, maar daar gaan we mooi in het naseizoen naartoe. I.i.g. geen wespen dan, bah, nare rotbeesten




Ben het hele weekend in slagharen (en ponyparkcity) geweest en daar kun je idd beter nu niet zijn als je niet van wespen houdt. Ik ben zelf ook behoorlijk angstig voor wespen en heb het hele weekend met mijn armen lopen wapperen om die dingen weg te houden :shifty: brrr

@purpled82 wrote:

@hermione wrote:


Enneuh esther75… dat was ik ook niet bepaald van plan. Ik heb hier nog kaartjes liggen(gewonnen) voor slagharen, maar daar gaan we mooi in het naseizoen naartoe. I.i.g. geen wespen dan, bah, nare rotbeesten




Ben het hele weekend in slagharen (en ponyparkcity) geweest en daar kun je idd beter nu niet zijn als je niet van wespen houdt. Ik ben zelf ook behoorlijk angstig voor wespen en heb het hele weekend met mijn armen lopen wapperen om die dingen weg te houden :shifty: brrr




Wij waren er voor 2-3 weken terug en niets geen last gehad van wespen. Ja een enkele, maar niet dat je zegt: phff wat een overlast.

Of was dat net voor het ‘wespenseizoen’. :lol:

het is wel zo dat de ‘plaag’ nu ongeveer zijn hoogtepunt aan het bereiken is. Op zich heb ik er rondom huis en tuin weinig last van, maar dat komt ook omdat wij dus pertinent niet buiten eten of drinken…

Wij waren zaterdag in Slagharen en ik moet zeggen dat ik het wel mee vond vallen met wespen. En mijn man is er nogal panisch voor nadat onze kleine meid op vakantie 2 keer is gestoken. Maar het viel echt mee hoor.

Wat heel goed helpt is wierook maar je gaat natuurlijk niet met de stokjes rondlopen :slight_smile: Maar voor thuis in huis of de achtertuin, het werkt hier perfect. Zodra ze de rook ruiken maken ze meteen rechtsomkeert! :thumbup:

En wat voor thuis ook goed werkt is een kopje kokend water met een paar tenen kruidnagel erin.

Ik vind het hier in het noorden reuze mee vallen.



Flessen ophangen etc, volgens mij lok je ze daar alleen maar mee. In elk geval geen luchtje op doen (trekt ze ook aan).

hier heeft een vriendin die spray van bye bye

en moet zeggen toen ik bij dr in de tuin zat hebben we er geen een gezien

@Karin2 wrote:

Wat heel goed helpt is wierook maar je gaat natuurlijk niet met de stokjes rondlopen :slight_smile: Maar voor thuis in huis of de achtertuin, het werkt hier perfect. Zodra ze de rook ruiken maken ze meteen rechtsomkeert! :thumbup:

En wat voor thuis ook goed werkt is een kopje kokend water met een paar tenen kruidnagel erin.




Bedankt voor de tip. Ga zo gelijk even aanzetten :slight_smile:

de zoektocht naar de spray is begonnen, hier bij de apo hadden ze alleen de muggenspray… straks ff bij het kruidvat kijken en anders ff een da ofzo opzoeken…



Morgenavond gaan we BBQ-en dus dan zetten we een schaaltje water met kruidnagel erin erbij… Ach zo komen we er wel :wink:

@hermione wrote:

de zoektocht naar de spray is begonnen, hier bij de apo hadden ze alleen de muggenspray… straks ff bij het kruidvat kijken en anders ff een da ofzo opzoeken…



Morgenavond gaan we BBQ-en dus dan zetten we een schaaltje water met kruidnagel erin erbij… Ach zo komen we er wel :wink:
bestellen bij drogisterijpuntnet heb ik ook gedaan vandaag.

HIer heeft de DA drogist de hele lijn…

Ik heb de kap van de buggy schoon gemaakt met water met amonia, ideaal, de wespen blijven weg. De tuinmeubels doe ik ook elke dag met amonia en op het pad kiep ik de emmer leeg en geen weps die nog langs komt.



naar de dierentuin e.d. nemen wij flessen water mee om buiten te drinken en de rest doen we idd binnen, maar ze komen ook op de geur van zonnebrand af. Daarom de buggy (en tassen e.d.) maar met water met amonia gedaan.



Groetjes van Marloes

En erst goed schoonmaken met amonia he. Dat scheelt echt veel!!! Veel plezier met je bbq!