Vanmorgen is er een auto op die van ons gereden. Ik had alle 3 de kids achterin en heb nu op de site van mc gekeken en die adviseren ze te vervangen, omdat er bij een ongeval bij meer dan 10 km per uur al schade kan ontstaan. Nou wij stonden stil op de snelweg en de auto kwam vollenbak achterin rijden, dus het ging hard.
Maar nu vraag ik me af of ik dit kan verhalen op de verzekering? Ben zo allert geweest gelukkig het op het schadeformulier te vermelden dat ik 3 kids met stoeltjes in de auto had en daar wellicht schade aan is?
ik stuur je even een pb ivm privacy
is goed dank je.
Met kindjes en mij lijkt overigens alles goed (al heb ik wel enorme last van mijn rug nu)
:hug: :hug:
De stoeltjes kun je gewoon opgeven aan de verzekering. Ook de anwb adviseert stoeltjes te vervangen na een ongeluk.
ow dat zou fijn zijn, is toch een flinke kostenpost anders…
Yep bellen met je eigen verzekering desnoods wellicht kunnen ze nu al iets voor je betekenen wanneer je verhaalservice hebt. Voorschieten van 3 stoelen lijkt me best heftig voor de portemonnee. Hopelijk gaat het met je rug snel beter en zijn de kids niet te erg geschrokken. :-*
Ik heb zelf ook een aarijding gehad met drie kids achterin, en de politie vertelde me toen dat ik de stoeltjes echt niet hoefde te vervangen: de gordels hebben de klap opgevangen, dus die moeten nagekeken worden.
Hi Femmie,
Wat een schrik joh :hug: Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.
Hou je rug wel goed in de gaten en ga vandaag of morgen sowieso even langs je huisarts om dit te laten nakijken, ook ivm eventueel verhaal van kosten. Anders kun je straks niet meer aantonen dat de rugklachten na het ongeluk zijn ontstaan.
Mouse
Mijn man is onlangs aangereden met onze 2 kinderen achterin. Hij stond stil en er reed iemand achter op hen met 50 per uur. Gebeld met ANWB en zij adviseerden de gordels goed te laten nakijken, stoelen vervangen was niet nodig, tenzij de gordel dus ‘schade’ had.
Laat inderdaad even naar je rug kijken, en neem je kinderen mee naar de dokter. Je weet nooit, en dan staat er iets op papier bij de HA voor de verzekering.
Thx dames voor de reacties en adviezen. Vanavond eens met vriend alles op een rijtje gaan zetten.
En was idd vanmorgen meteen maar naar ha geweest. Ff aankijken allemaal…
Advies genoeg gehad, zo te zien. Wat een schrik! :hug:
Jeetje Femmie, dat is schrikken!! Gelukkig dat er niks (ernstigs) met jullie aan de hand is. Je arme kids zijn zich vast rotgeschrokken.
Dikke knuffel Femmie!!! :hug: :hug: :hug:
Ja dit kun je verhalen op de verzekering als er bekend is wie de schuld heeft valt het bij hen onder de verzekering. Sowieso zal ik je eigen verzekering even na vragen in deze.
Wat vervelend zeg, naar een ongluk mee te maken. Een grote schrik en vervelende rompslomp :hug: Hee veel stertke, fijn dat het goed afgelopen is fysiek.
Wij hebben in april ( koningedag) 2011 een ongeluk gehad met 3 kinderen. Stoeltjes vervangen , aangezien wij de schuld kregen ( voertuig waar ik in zat) werd het bij ons op de verzekering mee geteld.
Schrik kan er goed in zitten ook na tijds bij kindertjes. Hier kwam het er de nacht er na uit van de 2 jongste dametjes. Huilen en dromen , maar was maar eventjes.
Heel veel sterkte. :hug:
Ik kan je geen advies geven, maar wat een schrik. :hug: :hug: :hug:
Altijd een nare ervaring. Kids zijn weerbaar,maar hou ze wel in de gaten. Ik kwam er pas na maanden achter,dat mijn zoon om een reden niet meer in de auto over zijn schooldag wilde praten. Hij dacht dat we aangereden waren,omdat hij zat te praten. Onzin natuurlijk,maar stilzwijgend was hij het wel gaan denken. Hij wilde alleen nog maar thuis aan tafel over zijn dag vertellen. Ik dacht een nieuwe tik,maar er was dus een dieperliggende reden. Onze jongste begon zich vreselijk te bemoeien met de stand van mijn handen aan het stuur en de kleur van de stoplichten e.d.,terwijl dit niets met de aanrijding te maken had.
Aan mij werd ook gevraagd of de stoelen opgegeven moesten worden bij de tegenpartij. Ik heb dat bewust niet gedaan. Jo zit in een zitverhoger,die heeft geen riemen (de auto zelfs was total-loss). Eli zat wel in stoel nr. 2,maar stonden toch op het punt deze te vervangen voor een zitverhoger.
Was de moeite niet meer.
Advies was inderdaad,ook al is het een paar dagen later, als er iets is,toch naar de dokter gaan.
Ik moest naar de fysio (spanningsklachten in de nek). De fysio en zelfs de autoritten er naartoe werden vergoed. Van mij hoefde het niet,want ging naar de fysio op weg naar mijn werk,moest die route toch rijden,maar onze jurist (rechtsbijstand) stond er op.
Als je rechtsbijstand hebt,zou ik die zeker inzetten. Het scheelt je zoveel rompslomp! Bij het eerste telefoontje naar onze eigen verzekering liepen we al vast, moesten alles zelf maar uitzoeken,want wij waren immers niet fout. De jurist heeft veel uit handen genomen (ook qua termijnen bewaken).
Bovenop het geheel hebben wij compensatie-geld gehad (geld waar we een kado mee konden kopen voor het lenen van de auto van vrienden) en een soort ‘smartegeld’. Niet veel,maar ongemerkt maak je kleine kosten.
Heel veel succes en hou jezelf en kindjes in de gaten.
ik zou toch even de huisartsenpost bellen
of je nog van het weekend ergens op moet letten
zeker als ze flink achter je opgereden zijn.
ook bij je kinderen
hoe gaat het nu? Wij hebben 1 keer een bosting meegemaakt, was echt een heel zacht stootje maar de schrik bij de kinderen was enorm! Sterkte!
Over stoetjes van mc weet ik niets, maar als je een stoeltje van kiddy heb en bij een ongeluk betrokken is krijg je gratis een nieuwe als je het politierapport opstuurt ofzo. :thumbup:
sorry, inmiddels weer wat weekjes verder. Ik heb een paar dagen plat gelegen ivm mijn nek. Kon niet meer op of neer, zo pijn en zat muurvast. Maar inmiddels met oa fysio gaat het allemaal wel weer, af en toe schiet het nog even vast.
Wat kindjes betreft, D. begint regelmatig over het ongeval en e. ook, maar van e. weet ik niet of dat komt omdat ze het d. hoort doen laat maar zeggen.
Maar D. zat laatst ff alleen bij vrienden van ons in de auto en toen begon ze ook spontaan te vertellen aan hun van het ongeval en dat ze daarom altijd de gordels aanmoest enzo. Geef haar gewoon de ruimte haar verhaal te vertellen, maar vind het wel erg vervelend dat het zo enorme indruk op haar gemaakt heeft helaas.