Ieieieieks (neehee geen spin)

Ik loop al twee dagen met de kriebels en jeuk in mijn haar, we hebben hier enge beestjes (nee geen hoofdluis). Dat heb je met mooi weer, dan komen die engerds weer hè?! Maar wat het nou is? Ik heb ze nog nooit gezien, maar het krioelt ervan, en ze ze zitten steeds op mijn was en liften zo stiekem mee mijn huis in :shifty: . Maar wie oh wie weet wat het voor beestjes zijn? Het zijn beestjes die best groot zijn (beetje bij formaat) zwart lijfje grote voelsprieten en hele lange vleugels over hun hele lijf. Toen ik er net weer eentje te pakken had ging ie ook met zijn achterlijf opkrullen alsof ie wou steken :think:



en als je ze fijnknijpt komt er geel uit :sick: (en dat doe ik niet expres maar als ik ze met een tissue of zo pak dan zijn ze meteen dood eigenlijk en ik knijp niet).

foto?

Ja die heb ik natuurlijk niet durven te maken 8) en de batterijen van de camera zijn op morgen kom ik er vast weer een paar tegen :shifty:

deze?

ik gok op zilvervisjes… (bianca, zie geen foto)

ow nu wel… nee dat is geen zilvervisje… heb zo’n beestje nog nooit gezien(gelukkig)

zilvervisjes zijnniet zwart maar grijs ( zilver)



als deze

erg fijn dat je er bij zet trouwens dat het geen spin is die zijn erg die fotos die mensen plaatsen krijg ik nachtmerries van

@hermione wrote:

ik gok op zilvervisjes… (bianca, zie geen foto)




Die hebben geen vleugeltjes.

@bianca81 wrote:

deze?




Wat is dat voor een griezel dan Bianca?

Zijn het geen vliegende mieren misschien?

Nee het lijkt wel op wat ik kan vinden van een Elzenvlieg die komen rond deze tijd uit en leggen eitjes in het water, wij wonen aan een sloot dus heel aannemelijk…

ik denk dat dit hem is…







volgens mij is dat exact wat ik net zei ? of waar ik een afbeelding van vond ?



ja zou kunnen hoor , ik heb zelf nog nooit gezien

is het niet zoiets ?



dat laatste ban blinky bill noemen wij een oorteek , maar heeft toch geen vleugeltjes ?



Ik houdniet zo van enge beestjes haha maar spinnen zijn het ergste

dit is inderdaad een plaatje van een oorworm,



Maar je hebt van die beestjes die er precies zo uitzien maar dan met vleugels over hun hele lijfje, heel apart, maar bij mij zitten ze ook vaak op mijn was. Maar ze zijn te snel om een foto van te kunnen maken :wall:

:lol: :lol: haha ha ja die dingen denken wegwezen als grote mense n in de buurt komen





denk dat wij ook best enge grote wezens lijken :shifty:



:mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

oorteek/oorwurm… wij noemen het een knieptang 8)



Maar kan je verder niet helpen (heb je ook veel aan).

Maar ben nu wel benieuwd hoe ze heten en hoe ze er precies uitzien, zie ook wel eens wat vliegen (zie ze wel vaker vliegen :mrgreen: ) of kruipen en vraag me dan ook af wat het is.