Ieeeeeeeek!!!!!!

Was alleen thuis met de jongens, die zaten lekker in de douche en wilde ze er uit gaan halen om nog even lekker bij mama in bed te knuffelen en tv te kijken. Zie ik in mijn ooghoek ineens iets vliegen in mijn slaapkamer (waar ik al 20 minuten liep te dreutelen): een mega grote wespenkoningin die had besloten op mijn tv uit te rusten voordat ze in ons huis ging overwinteren. Ik held, heb een handdoek gepakt, inmiddels zat ze op de lamp, dus een mep gegeven en gelukkig viel ze netjes op de grond in plaats van in mijn bed, handdoek erop en meppen. Ik dacht die is zeker dood, kroop ze er weer uit, gillen natuurlijk grote mega fles Zwitsal gepakt en weer meppen (kreeg een sms van de buuf 2 deuren verder of ik dat getimmer ook hoorde :oops: :slight_smile: dat heb je in betonnen blokkendozen), en daarna de handdoek met laptop als deksel erop laten liggen, maar ja, dan kan ik niet KOK-en natuurlijk. Mand gevonden, leeggekieperd en met al mijn moed en bibberend en wel over de handdoek gezet. Hub is net thuis en heeft hem op professionele wijze verwijderd, mijn moordpoging was overigens gelukt :mrgreen: . Sorry buren.

Zoek de ‘RESPECT’ knop :mrgreen:

hahahaha ik zie het helemaal voor me. :oops:

ja, of ‘vind ik leuk’ :lol:

goed gedaan!!!

Ik had echt de bibbers van dat ding hoor! En nou kriebelt het overal en zie ik ze overal vliegen… (En vannacht lag ik wakker van iets dat heeeeeuuuul hard aan het zoemen was, zou ie dat geweest zijn? :shifty: )

Ik snap je helemaal! Ik heb zo’n ‘gevaarte’ in de garage gehad en had daar al schrik van… Laat staan in de slaapkamer… :?

Waar kan ik je nomineren voor ‘Held van de week’? :thumbup:

ik heb er gewoon een beeld bij :mrgreen:

maar wel SUPER STOER :thumbup:

Jullie mogen natuurlijk altijd even Hart van NL bellen zodat ik mijn “heldendaad” met het ganse land kan delen :lol:

Volgens de wespenman, die een mega wespennest boven de slaapkamer van mijn zoon heeft uhms… uitgeroeit… gaat de koningin altijd dood en zwermt het volk uit, opzoek naar een nieuwe plek.

Ik heb een aantal weken (nou ja, waarschijnlijk maanden, maar toen wist ik er niks vanaf) samen gewoond met familie Wesp, en al vind ik ze echt niet fijn…

Zo panisch ben ik nou ook weer niet hahaha (ze moeten wel de slaapkamer uit, maar dat hoeft niet dood, vandaar mijn vriend de grote luciferdoos, alleen in (mijn) nood moet een beest dood)

Heb meer moeite met grote zwarte huisspinnen, maar als manloze moeder moet ik ook dan boelkloedig zijn… Maar ook die zet ik levend buiten… Gaat mij ook errug goed af. :shifty: :liar: Uch!

ondanks het respect voor het leven kan ik hier volmondig doen: :clap:

Maar waarom heb je het beestje niet gewoon buiten gezet?

Held! 8) :lol: :mrgreen:

Gatver ik zou ook panisch worden hoor…Jayden vanmorgen helemaal in paniek mama er zit een spin in de keuken ! Ik heel voorzichtig de keuken in (was een grote dikke met harige poten aan het zoeken) zit er een inieminie klein hooiwagentje in een hoekje :hand: zo een waar je een vergrootglas bij nodig hebt weet je wel :lol: wat een held mijn zoon :mrgreen:

@mamalena wrote:

Omdat ik compleet panisch ben voor bijen en wespen, ik kan er niks aan doen, ik eet ook niet buiten, dan ben ik continu naar binnen aan het rennen, ik kan ook niet rustig blijven zitten als er zo’n beest om me heen vliegt. Ik kan me nog herinneren dat ze toen ik op de MEAO zat vaak de ramen open hadden en er zaten altijd wespen in de klassen, nou dan zit ik echt de hele les naar het plafond te kijken.

Ik ga dus zo’n beest absoluut niet vangen, veel te bang om gestoken te worden!

Marite als je even googled kom je er achter dat wespenkoninginnen een winterslaap houden, dus ze gaa niet dood!

goed gedaan tante soesa!!! Wij hadden vorig jaar een wespennest tussen het plafond van de slaapkamer en de vloer van de zolder. Per toeval tijdens het verbouwen ontdekt. We wonen dichtbij het bos en bij ons heeft iedereen in de straat er weleens een gehad.

We wilden eigenlijk het plafond eruitbreken en hebben net van te voren het nest ontdekt, ruim 2000 wespen :shock: zei de man van de bestrijdingsdienst later. Ik ben blij dat er geen gewonden zijn gevallen bij ons.

De wespen vliegen inderdaad uit, het hele volk sterft, de koningin legt nog een paar eitjes waaruit nieuwe koninginnen geboren worden, die overwinteren en stichten het jaar erop een nieuw nest. Eén koningin minder is dan 1000 tot 2000 wespen minder volgend jaar

Een spin kan ik ook nog netjes buiten zetten.

@mamalena wrote:

Een wesp?? Echt niet!! T beest heeft geeneens een nuttige eigenschap. Een bij of hommel zorgen voor de bestuiving en honing maken. Dat vind ik wel nuttig, maar een wesp??

Heb nog geen goeie eigenschap kunnen ontdekken, behalve irritant komen doen bij buiten eten, drinken, dagjes uit…brrr

Goed gedaan tante Soesa!!

nou jaa…een wesp eet veel insecten, zonder wespen was daar dan weer een overvloed aan. Een horzel eet zelfs een halve kilo insecten PER DAG :clap:

maar ik vind ze ook irritant en kan echt niet rustig blijven zitten als er eentje in de buurt is…dan blijft er niks anders over dan :twisted:

:smiley: :smiley: :smiley:

brrrr.

Had ook mijn reactie kunnen wezen! :shock:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wel grappig om een wesp niet nuttig te noemen.

Wespen bestuiven ook bloemen! En id eten ze insecten!

Ik vind ze ook erg naar om in de buurt te hebben, maar 1 wesp minder zal echt niets uitmaken dus ik blijf ze, als het even kan, buiten uitzetten!

Wel heb ik het wespennest wat boven mijn zoon zijn slaapkamer zat laten uitroeien, als er elke dag minstens 2 wespen ergens in de kamer zitten en je de lamp geeneens aan kan doen, dan is het natuurlijk niet te doen!