Hallo meiden!
Nou de titel zegt het al he…
onze draak word echt iedere ochtend om 5 uur wakker en soms nog wel eerder…
De ene keer gaat hij wel weer na de fles (friso 3) naar bed maar de andere keer gaat hij pas weer om 9 uur naar bed toe… (ik probeer het natuurlijk wel maar lukt niet altijd)
Als ik vrij ben vind ik het niet erg want dan ga ik ook gewoon weer lekker even mijn bed in!
Maar als ik die dag moet werken (vanaf 07.45 tot 17.45 uur… pfff)
Op het consultatieburo zeggen ze dat hij dan gewoon een vroege vogel is, maar ik vind het vreemd dat hij soms wel gelijk na de fles weer gaat slapen, en dan gewoon tot half 10 ofzo!
Als hij dus om 5 uur wakker is en we gaan naar beneden dan gaat hij gelijk spelen en ik maak onder tussen zijn flesje klaar, ik denk dat als ik geen fles maak, hij er niet eens om zal vragen…
Moet ik hem dan geen fles geven? Of wel gewoon blijven doen?
Hij gaat ´s avonds rond 19.00 / 19.30 uur naar bed, maar wil dan juist geen fles!
Ik zou het fijn vinden dat als hij om 19.00 uur naar bed gaat er ook pas weer om 7.00 uur uit komt… (6 uur / half 7 mag ook!) haha
5.00 uur is nog zo vroeg…
Zou dit een tijdelijk iets (sprongetje) ofzo kunnen zijn??
Hij doet dit nou ongeveer 2,5 maand.
En hij is nu 15 maandjes oud.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Pffff, 5 uur is wel heel erg vroeg!
Als ie het al 2,5 maanden doet, denk ik niet dat het iets tijdelijks is. Lijkt toch meer op een gewoonte.
Misschien is het een idee om hem 's ochtends die fles inderdaad niet meer te geven (als ie er toch niet om vraagt…). Misschien dat zijn biologische klok er nu op ingesteld is om rond 5 uur te eten en hij daar dus wakker van wordt…
Ja die gedachte had ik idd ook…
Maar moet ik hem dan helemaal niks geven om 5.00 uur, alleen een beetje drinken ofzo?
En vanaf hoelaat dan beginnen met eten?
milan is de laatste tijd ook vaak vroeg wakker… wij laten hem nu liggen tot 7 uur… soms huilt hij, maar vaak gaat hij dan liggen praten… om 7 uur gaat de wekker hier en hij weet dat hij er daarna uit mag… want daarna roept hij om mama :mrgreen:
Robin heeft ook een periode gehad dat ie vroeg wakker werd. Dan wel geen 05.00 uur, want dat is wel heeeeeeeeeeeel vroeg :shock: Meestal werd ie rond 06.00/06.30 wakker. Als ik dan een fles maakte, rond 07.00/07.30 had ie altijd grote dorst. Ik dacht dat ie wakker werd van de dorst. Ik heb dus op een gegeven moment een flesje met heel erg verdunde diksap/water in zijn bedje gezet. Ook niet teveel, ongeveer 100cc, maar net genoeg om de ergste dorst weg te drinken. Dat heeft geholpen ook, want hij slaapt daardoor een uurtje langer :thumbup: en zijn moeder dus ook :dance: Misschien zou je dat ook kunnen proberen?
laten huilen is hier geen oplossing…
De eerste 5 minuten gaat hij zachtjes huilen maar daarna (als we niet te snel naar meneers zin komen)
Dan staat hij rechtop in bed net zolang echt te krijsen (en niet te zacht ook)
totdat een van ons hem komt halen…
We hebben al geprobeerd om een beetje drinken te geven in zijn kamertje en dan weer terug in bed maar nee hoor… hij wil er gewoon uit…
Dit is echt heel erg… maar hij wil zelfs niet bij ons in bed! (ik weet dat zoiets nooit goed is…) maar zelfs dat wil hij niet…
l
En als je hem in bed iets te spelen geeft?
(Enne, wat mij betreft is er niks mis met je kins bij jou in bed hoor! Wouter ligt 's ochtends vaak nog een uurtje bij mij te tukken, knus!)
@Weegschaal wrote:
We hebben al geprobeerd om een beetje drinken te geven in zijn kamertje en dan weer terug in bed maar nee hoor… hij wil er gewoon uit…
En als je dan het flesje in zijn bedje zet als jullie bv op bed gaan? Als ie s’morgens dan wakker wordt kan ie hem zelf pakken en dan hoef je niet eerst naar hem toe om die fles te brengen. Misschien heeft ie anders het idee dat je hem komt halen…
En wat betreft in bed slapen…dat doe ik ook wel hoor. Als hij een keer vroeg wakker is dan pak ik hem ook lekker bij mij. De ene keer slapen we samen nog een uurtje en soms ook niet, dan heeft ie voldoende slaap gehad.
In ieder geval veel succes en ik hoop voor je dat je toch een manier kunt bedenken dat ie wat langer slaapt. Ik kan me voorstellen dat je er inmiddels erg moe van bent. Zo kom je zelf ook niet aan je rust toe…
Een flesje in zijn bedje zetten is op zich een heel goed idee, maar…
Ja nu komt het… Hij drinkt niet zelf uit zijn fles/ tuitbeker!
Hij pakt hem wel zelf op en komt het dan naar me toe brengen om hem zo te voeren zeg maar… Hij vertikt het gewoon! haha
Ook al van alles geprobeerd maar dan drinkt hij toch gewoon niet…
Dus voer ik hem dan toch maar!
Gelukkig zijn er ook mama´s en papa´s die er niet tegen zijn om je kindje ´s ochtends in bed te nemen… ik kreeg al een beetje het idee alsof wij de enige waren die het deden (tenminste… probeerde)
Ja ik weet het… ik heb niet het makkelijkste kindje… maar voor mij wel de liefste! haha
ondanks dat ik iedere ochtend om 5.00 uur naast me bed sta hou ik zielsveel van hem!! (zoals iedere moeder van haar kindje doet!)
Het vermoeindste is ook nog dat hij alleen wil dat mama komt… papa hoeft ´s ochtend echt niet aan te komen hoor… dan is het NEE!! MAMA!!!
heeft ook wel weer zijn charmens… maar ik voel nu wel echt dat ik op aan het raken ben… en dat is nou net wat ik niet wil!
Ik ben 25 jaar… soms voel ik me echt 50!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Vind het al fijn dat jullie met me mee denken!!
Ja moeilijk is dat als ze vroeg wakker zijn,probeer zelf een paar avonden vroeg naar bed te gaan.Binnen kort zal hij echt wel zelf gaan drinken en dan kanje de andere tip proberen,Mees ligt ook met een tuitbeker in bed heeft ook vaak dorst.
Hier wordt Mees ook vaak vroeg wakker maar ik ga er niet naar toe en vaak dommeld hij weer in,dan moet ik wel zeggen dat hij niet gaat krijssen.
Ja en wie weet is het gewoon zijn ritme.En over het bij jou in bed leggen,hij slaapt daar toch niet heel de nacht dus dan geeft het toch niet,ik wou dat Mees bleef liggen die gaat alleen maar in ons bed springen.
Hè wat vervelend ook zeg, als je alles al hebt geprobeerd en niks lijkt te helpen :roll: Het is ook lastig om een goede manier te vinden. Het zou kunnen helpen om hem wat later op bed te leggen? Ik weet niet hoe laat ie op bed gaat nu, maar stel dat uit met een half uur of een uur. Het enige andere wat ik nog kan bedenken :think: is wat je zelf ook al zei:
@Weegschaal wrote:
Ja die gedachte had ik idd ook…
Maar moet ik hem dan helemaal niks geven om 5.00 uur, alleen een beetje drinken ofzo?
En vanaf hoelaat dan beginnen met eten?
Misschien is het inderdaad verstandig om hem niet meteen wat te geven om 05.00 uur, ook even geen drinken. Je zei al dat ie meestal meteen begint te spelen in de box en dat hij waarschijnlijk niet eens om zijn fles zou vragen. Probeer het inderdaad eens uit te stellen. Ik zou het dan wel altijd op hetzelfde tijdstip doen of je nu vrij bent of aan het werk moet. Ik zeg maar wat…tussen 06.30 en 07.00? Laat hem lekker spelen in de box en kruip zelf nog even op de bank

En natuurlijk hou je van je kind! Ook al is die van mij soms echt een duiveltje :twisted: ik ben stapel op hem!
Hoi,
Toevallig hadden wij hier het zelfde probleem. Nu niet meer, het is nu gemiddeld 7 uur.
Ik wist ook niet wat ik daaraan moest doen (en het was inderdaad erg vermoeiend), toen heb ik het er met mijn stagebegeleidster over gehad (K&J psychologe) en die zei het volgende:
Gewoon het ritueel van s nachts herhalen. En dus doen wat je dan ook doet als hij wakker wordt. Niet eruit halen en doen alsof het ochtend is want dan bevestig je zijn ritme (je zegt dan dus dat het goed is om wakker te worden). Stel een tijd in voor jezelf dat je acceptabel vind. Bijvoorbeeld half 7 of 7 uur en haal hem dan pas uit zijn bedje.
Misschien zal het makkelijk gaan en misschien zal het even afzien worden, net als die nachtelijke avonturen die bijna iedereen wel kent.
Ik hoop dat je wat van mijn verhaal begrijpt.
S6 in ieder geval want dit is erg vermoeiend.
dit hielp bij ons, ik hoop dat je er iets aan hebt,
warmer aankleden, al is het bij ons in huis s’nachts 18 graden, toch romper, pyama, dikke slaapzak met lange mouwen(prenatal), laken, katoenen deken, dunne fleecedeken(ikea). anders slapen ze erg onrustig, elke keer speen en knuffels kwijt.
voor je zelf gaat slapen nog even een fles melk aanbieden, die ging er bij ons meestal goed in, anders waren ze s’nachts rond 4en wakker.
inmiddels slapen ze meestal door tot 6.30, dan krijgen ze in bed in het donker een fles en gaan ze meestal nog even een uurtje slapen. al wordt er ook vaak gepoept smorgens vroeg, en ja dat slaap natuurlijk niet. ik ben in zo’n geval al blij als nr.2 dan wel nog even doorslaapt.
groetjes louwina
Nou ik moet vaker ´poblemen´ hier berichten…
Sinds mijn berichtje hier slaapt hij eigenlijk door tot 06.00 uur en vanmorgen was het zelfs 06.30 uur!!
Zou hij het nu toch door hebben dat 05.00 uur toch wel erg vroeg is?? haha
Ik hoop in ieder geval dat het zo blijft…
Ik wil jullie wel allemaal bedanken voor jullie reacties!!
Groetjes
:lol: Toppie!!! :lol:
Ja dat zul je inderdaad net zien. Ik hoop ook voor je dat het zo blijft! Ach en anders heb je misschien toch nog wat aan onze tips…
Ik ken het precies!!! onze mitchell is 22 maanden oud en iedere dag precies om 5:30 wakker. soms blijft ie in zijn bed liggen en soms komt ie onze kamer op en pakt meteen de afstandsbediening,want hij wil bumba zien terwijl dat pas om 7:00 komt. ik ben op het moment ook nog 6 maanden zwanger en slaap zowiezo al heel slecht omdat ik veel last van mijn maag heb en bekkenpijn. dus om %;30 lig ik eigenlijk net lekker te slapen. het is inderdaad vervelend.soms gaat ie tussen ons in liggen en slaapt ie ook nog wel tot 7:30 door maar ik sta zeker niet voor 7:30 op.
Jemig wat een bekend probleem! Mijn oudste zoon was om 5 uur wakker tot…ik wil niemand teleurstellen…ongeveer zijn derde verjaardag! Daarna was het een tijdje 6.30-7.00 en langzaamaan wordt het nu weer telkens ietsje vroeger… …
En Thies…de jongste…die doet het dus ook! Heel soms kan ik hem nadat hij de borst heeft gehad nog terugleggen…tot ongeveer 6.30…maar meestal krijst hij dan de hele boel bij elkaar. Mijn man en ik hebben de afspraak dat hij dan met Thies naar beneden gaat omdat ik s’nachts altijd eruit ga voor Thies en voorheen ook voor Thom.
Het enige wat ik er hier aan doe is…vroeg naar bed gaan…en ik ga nu ook maar snel slapen! Ik vind het vervelend voor jullie dat jullie ook zo vroeg wakker zijn…maar eerlijk gezegd doet het best goed om te lezen dat ik niet de enige ben!
Groetjes,Monique.
lang niet op KOK geweest…
Maar 2 dagen na het berichtje van hij slaapt nu wel weer door, was het weer feest en hij kwam gewoon weer iedere dag om 05.00 uur…
En nog steeds!! Pfff…
Ik had het gewoon even helemaal gehad…
Ik wordt er zo saggo van en reageer het op iedereeen af, behalve op de kleine zelf… Ik kan gewoon niet boos doen tegen hem!
Maar daar in tegen kan niemand iets goed doen bij mij… beetje over vermoeiend aan het raken, ik heb echt het idee dat ik helemaal op ben…
en iedere avond op tijd naar bed gaan is ook niet echt een optie, het huishouden gaat namelijk ook gewoon door.
Misschien ben ik gewoon een muts die niet zo moet zeuren…
Ik moest dit even kwijt hoor.