IE loopt continu vast.

Mijn IE loopt onwijs vaak vast, terwijl ik niets bijzonders aan het doen ben op dat moment.

Bij taakbeheer staat ongeveer 6x iexplore, die ik dan allemaal afsluit zodat hij de goede pakt en heel IE uit gaat.

Want hij komt gewoon weer om hoog met ‘Tablad hersteld’… met iets heel anders dan ik open had. (Had bijvoorbeeld KoK open, maar ik sluit iexplore via taakbeheer, krijg ik tablad hersteld naar hotmail, die ik niet open had.)

Ook opent hij uitzich zelf… tabladen met verbinding maken, die ik dus niet kan aantikken op te zien wat hij doet, alleen het tablad zie je boven in dat er een geopend is. En afsluiten lukt niet, dan moet ik wederom heel IE uitzetten.

het gaat hier om IE 8.

Hmm…

welke versie van Windows draai je, sweet-love?

Er zijn gevallen bekend van problemen met IE8 en XP namelijk…

Maar wat jij beschrijft klínkt alsof iets jouw IE bestuurt wordt, door spyware of iets dergelijks…

Heb je daar al op gecontroleerd?

Windows XP SP 3, en spyware hoe check ik dat het makkelijkst?

@Sweet-Love wrote:

Windows XP SP 3, en spyware hoe check ik dat het makkelijkst?

Ik stuur je even een pb met een download link van een tweetal programma’s.

Is het een legale versie van windows?

Ja geheel geligitimeerd, maar ben momenteel de cd even kwijt (lag in de kamer van Riley voor hij geboren werd…) maar buiten dat hij is leggaal.

Want niet alleen IE loopt vast… (waar ik wel het meeste last van heb.) ook de pc loopt vaak vast, terwijl me geheugen + schijf goed is.

@Sweet-Love wrote:

Ja geheel geligitimeerd, maar ben momenteel de cd even kwijt (lag in de kamer van Riley voor hij geboren werd…) maar buiten dat hij is leggaal.

Want niet alleen IE loopt vast… (waar ik wel het meeste last van heb.) ook de pc loopt vaak vast, terwijl me geheugen + schijf goed is.

pb is onderweg, je virusscanner is wel goed en up to date?

En firewall?

Ik heb Avast, en helemaal up to date,

Firewall altijd aan & up to date.

Dat resident vond 26 fouten :roll:

Maar als ik dan kijk met mijn muis geeft hij: …progammas op de zwarte lijst gezet

… bekende ratings beschikbaar.

Wat betekend het?

@Sweet-Love wrote:

Dat resident vond 26 fouten :roll:

Maar als ik dan kijk met mijn muis geeft hij: …progammas op de zwarte lijst gezet

… bekende ratings beschikbaar.

Wat betekend het?

Zonder exacte te “zien” wat hij zegt is dat bijna onmogelijk.

Maar hij moet wel een cleaning en immunisatie-sessie achter de rug hebben om je IE goed te kúnnen beschermen.

Hoe bedoel je dat?

als je spybot geïnstalleerd en geupdated hebt, moet je internet explorer afsluiten en doe je in het hoofdmenu “immunisatie”

Dan worden er een aantal sites aan de zwarte lijst van je IE toegevoegd die dus nooit automatisch door spyware geopend kunnen worden.

Ook moet je bij Spybot de Tea timer en de system protection aanzetten.

Als je daarna de resultaten hebt van windows defender en super antispyware ben je alweer een hele stap verder met beschermen / schoonmaken van je systeem.