Ie, er zitten hier muizen!

Wij hebben een berging vast aan ons huis, en tegen deze muur staat de computer waar ik nu aan zit te typen.

En dan hoor ik ineens geknaag en geknabbel, zitten er dus muizen in het dak van de berging!

Nu durf ik eigenlijk niet eens meer te typen hier, haha.

Bange muts ben ik toch

haha ik ken dat, zo zat ik eens op de wc en zag een muisje met een brokje van de hond er van door gaan :shock: ( de hond rook al een aantal weken in hoeken en gaten, wist toen dus ,meteen waarom ze dat deed)

Zelfde dag stonden er overal bakjes gif, want dit vind ik toch vreselijk vies, muizen!

muizenvalletje zetten met pindakaas erin werkt als een tierelier :mrgreen:

Broekspijpen in je sokken en lekker doortypen, hihi.

En vallen of andere dingen zetten om er vanaf te komen.

O,gatver,muizen… :?

Zo liep er hier laatst op een avond een rat achterthuis :shock: en als ik s avonds naar buiten ga om de schutting op slot te doen hoor ik ook wel eens een raar geluid uit de garage…dus daar ben ik al in geen dagen geweest,doodeng…

(en als ik dan naar buiten loop moet de kat mee en ren ik snel heen en terug :oops: )

Hier kan je de gemeente ervoor bellen ongediertebestrijding, die komen gratis langs, wij hebben toen gratis ook die doosje met tarwe waarop gif zat gekregen…je krijgt ook veel advies van ze wat je nog meer kan doen.

alle gaten dichtmaken waardoor ze de berging in klimmen kan ook :thumbup:

krijg ook altijd de kriebels van muizen enzo…

Wij hadden laatst een muis onder het bed :shock: Ik werd snachts wakker en zou toch zweren dat ik wat horden…

Vriendlief zij dat ik het me verbeelde tot hij er na 15 min ook wakker van werd.

Met zaklamp onder het bed, zat daar een piepklein muisje :inlove:

Ik heb een muisvriendelijke val gehaald, en toen even 15 minuten met de auto gereden en hem weer vrij gelaten.

Vindt het altijd zo onzing en dieronvriendelijk om te doden :frowning:

Veel mensen zijn bang voor muizen terwijl muizen vele malen banger zijn voor de mens :wink:

@Lynda wrote:

Broekspijpen in je sokken en lekker doortypen, hihi.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:thumbup:

meis, inderdaad als ze er zitten moet je er wel wat aan doen, want met het koudere weer, of regen hebben ze de neiging om naar binnen te komen… en dat wil je echt niet!!!

ach…kom hier es kijken :mrgreen: :wink:

wij wonen redelijk landelijk…altijd muizen hierzo. Gelukkig niet echt in het woongedeelte, maar wel in de schuur en in de tuin.

wij doen er eigenlijk niks mee. wel met woelmuizen trouwens, die geven echt overlast…

oja, laatst ook een rat in de boomgaard, die hebben we wel bestreden hoor…brrr…

hier ook muizen, jaren dertig woning met kieren en ventilatieroosters.

Dit jaar (AFKLOPPEN!!!) nog niet gezien, wel gedacht te hebben gehoord…

Gif en vallen werkt hier niet. Wat wel werkt?

Een flinke zak (dubbele zak goed dichtgeknoopt) erg VIES kattegrit op de looproute, wat bolletjes kattehaar her en der op de looproute en wat langs kattenwangetjes gehaalde watten idem dito. Muis was em direct gesmeerd toen. Ga het deze week even preventief doen :mrgreen:

Huis uit 1900 en ook ieder jaar terugkerende, trouwe muizen :evil:

Gelukkig hebben we katten :angel:

:shifty: :shifty: :shifty: :shifty:

Ik kan die beesten niet eens zien! :hand: Ben er zoo bang voor!

Schrik niet!

Die vinnik juist wel schattig, mamma_

't Zijn die half-opengereten en -opgevreten exemplaren voor mijn achterdeur die ik minder smakelijk vind! :snooty:

er zijn mensen die ze als huidier hebben… brrrrr mij niet gezien!