Lieve mensen,
misschien dat deze topic op het verkeerde plekje staat. Mocht dat zo zijn wil iemand dan zo vriendelijk zijn om het te verplaatsen? Alvast bedankt!
In ieder geval…
Vorige week zijn wij erachter gekomen dat ik zwanger ben. Gezien ik PCOS heb zijn we er pas achter gekomen toen ik 13 1/2 week zwanger was… Nu ben ik bijna 15 weken (op maandag/dinsdag) zwanger.
Het wordt nu wel een beetje de tijd om familie en vrienden in te lichten… Vrienden zijn niet zo moeilijk in te lichten, het gaat eerder om familie…
Iemand leuke ideetjes over hoe wij dit nieuws het beste kunnen brengen??
Alvast bedankt!
Van harte gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap! :dance:
Wij zijn naar een chocolaterie gegaan en hebben daar doosjes bonbons gehaald met blauwe en roze muisjes. Leuke reacties gehad! Veel plezier, hoe je het ook gaat brengen!
Gefeliciteerd!
Misschien is er iets ‘van vroeger’ wat je kunt gebruiken om het te vertellen? Zo hebben wij het in ieder geval aan mijn ouders verteld. Eigenlijk wilde ik het Grote opa en oma voorleesboek, maar dat kon ik nergens vinden. Toen bedacht ik me dat toen ik een jaar of drie werd, ik een groot Jip en Janneke voorleesboek heb gehad, dat boek hebben we zoveel gelezen dat het uit elkaar is gevallen. Het was ook het enige boek waar mijn vader wel eens uit voorlas. Dat boek kon ik wel vinden in de winkels en dat hebben we dus voor mijn ouders gekocht. De eerste reactie van mijn vader toen hij het uitpakte was: “zo’n boek hebben we boven ook nog liggen?”. Toen ik zei dat hij het boek weer nodig ging hebben, duurde het nog even, maar toen viel het kwartje.
Grappig trouwens, wij kwamen er door PCOS ook vrij laat achter dat ik zwanger was. 'k Vond het wel erg fijn dat het toch zonder medicatie gelukt was.
Wij hebben een mooie kaart laten ontwerpen met een verkapt gedichtje erin en een kopie van onze eerste echo! Deze hebben we opgestuurd naar alle vrienden. Familie hebben we de kaart persoonlijk overhandigd. Veel leuke reacties op gehad!
bij Dave hadden we op moederdag postitef getest… ik had twee knuffelkonijntjes met babykonijntjes in hun armpjes gekocht al van te voren…
voor elke oma-to-be had ik al een kindje-op-moeders-schoot plantje gekocht…daar zette we een konijntje in met de test erbij…
je kunt wel raden dat moederdag wel heel speciaal was die keer…
bij Jade testen we half april postitief en we hadden besloten het nu maar met vaderdag te vertellen…
helaas was ik zo misselijk op moederdag dat we het toen al moesten vertellen (zonder leuk iets) omdat ik ieder moment naar de wc kon gaan rennen…
veel plezier met vertellen en van harte GEFELICITEERD met jullie zwangerschap
een buikband omdoen met de tekst: hier zit onze verrassing?
een echo in een fotolijstje?
een paar babyslofjes roze voor oma en blauw voor opa inpakken?
wij hebben de familie of zelf dit kaartje gegeven…
of opgestuurd…
hele leuke reacties gehad…
Een echo foto tussen het boekje met bv vakantie fotos of andere foto
s.
Zitten ze lekker samen te kijken en dan ineens Huhhhhhhhh eeen echo foto :think: :think:
:mrgreen: :mrgreen:
ik ben nu 6 weken en we gaan het van het weekend aan de familie vertellen. Het is misschien nog wel vroeg maar ik kan het gewoon niet voor me houden en als het misgaat vindt ik het prettig om dat te kunnen zeggen zonder dat ik eerst moet uitleggen dat ik dus zwanger was.
Aangezien we drie setjes opa’s en oma’s hebben heb ik drie kaartjes geschreven met daarin de tekst
Ik heb voor jullie een cadeautje,
als een rijstkorrel zo klein.
Maar over een tijdje zal het groter zijn.
Het zit nu nog verstopt, lekker warm en zacht.
En het wordt ergens in oktober verwacht.
Voor mij wacht er dan een klus.
Ik wordt de grote zus
liefs nienke
daarna krijgt nienke een t.shirt waarop staat dat ze een grote zus wordt
Ik ben benieuwd hoe ze reageren
Ik heb hier ook eens een topic over geopend wie weet staat er wat voor je bij :mrgreen:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=58870&highlight=