Ideetjes voor Hollandse Jongensnamen?

vind henk nog steeds leuk klinken hoor :mrgreen: :wink:

Goos, Sem, Sam, Loek, Joost, Jort, Daan, Luuk, Maik, Leo, Guus, Frits, Kees, Job, Geert, Niek, Maarten, Mart, Rien, Tim, Tom, Walt

Kris :inlove: , Giel, Wout…

Fred

Guus / Joep

Helaas nog niet echt een naam gelezen waar ik een ‘klik’ bij had… geen idee dat het nog zo moeilijk zou zijn…

Jan vind ik wel leuk, maar mijn wederhelft niet zo.

Johan misschien

of Kasper

@Veerle wrote:

Helaas nog niet echt een naam gelezen waar ik een ‘klik’ bij had… geen idee dat het nog zo moeilijk zou zijn…

Jan vind ik wel leuk, maar mijn wederhelft niet zo.

Hebben we zó ons best gedaan en dan zeg je dit… :? :mrgreen:

Misschien moet je ons wat mee helpen: Wil je graag iets met 1 lettergreep? En een beetje oud-hollands?

Koos

Kor

Han

Rik

Ruud

Paul

Bert

Rob

Klaas

cor

bob

jasper

kim

tom

thom

henk

hendrik

rik

rick

dirk

jip

bas

wim

willem

wil

alec

:think:

frits :think:

Sorry is al genoemd :oops:

Jos

Tjeerd

Aaargh!! Moeilijkmoeilijkmoeilijk!

Weet je, er zijn wel namen die ik leuk vind, maar die kunnen dan op de één of andere manier niet:

Willem (mijn zwager heet William en die noemt iedereen Willem), al vind ik dat een ERG leuke naam.

Wim (zo heet de peetoom van mijn vriend

Kees (zo heet mijn vader en ik wil dus NIET naar mijn vader vernoemen, om persoonlijke redenen)

Ad (zo heet de buurman)

en dan begint het pas net…

Arie, Adrie, Andre, Bauke, Aart, Wilhelm, Dirk, Dries, Ard, Cees, Mees, Koos, Kars, Kas, Zeb, Flip, Pip, Joep, Niek, Jaap, Geert, Tjeerd, Piet, Pieter, Hans, Han, Harrie, Koert, Leo, Lou, Onno, Menno, Riek, Riekus, Hendrik, Diederik, Wik, Mik, Simon…

En combies dan? bijv. Willem-Jan of Jan-Willem etc.

Succes!

groetjes,

Marieke

ik wilde altijd een zoon marcel noemen en toen kreeg ik met mijn huidige vriend en laat die nou net marcel heetten… :inlove:

marcel

richard

mark

bart

theo

martin

aldert of aaldert

henk

andre

marten

johan

stijn

simon

daniel

nils

job

matthijs

stefan

jordy

leroy

jeroen

anton

:think:

@poeizie wrote:

vind henk nog steeds leuk klinken hoor :mrgreen: :wink:
Mee eens, waarom geen Henk? :think:

Ik heb zoveel namen gezien, dat ik niet meer weet of er al een paar (of alles :oops: ) is genoemd.

Fred

Marco

Remco

Hans

Pim

Wim (oh wacht, die dus niet)

Bart

Bas

Coen (oh, Koen ook niet dus)

Dirk

Arjan

Vincent

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

DERK ( mijn opa, vader en broertje heten Derk, mijn zoon heeft m als

3e naam)

Nog niet genoemd:

Jelle

Fred

Jules

Dinand!

Geen Henk, om hetvolgende:

Toen ik in verwachting was van Piet, had ik vanaf moment één een Pietje in mijn buik. Eigenlijk zou Piet Marc heten, zodat dat geen probleem zou zijn.

Laten we nu allebei gewend zijn geraakt aan Piet en daarbij komend dat de overleden vader van mijn vriend ook Piet heette, dat we op het laatste ogenblik besloten hebben om Piet Piet te noemen.

Om Henk nu Henk te noemen zonder reden (ik vind Henk trouwens ook vreselijk), wil ik eigenlijk niet.