ideetjes jongenspartijtje

in januari wordt onze middeslte 5 en mag een partijtje geven.

dit is een thuispartijtje, waarbij we de tijd niet echt gevuld krijgen omdat we niet goed weten wat te doen met de knullen.



uiteraard worden er kadotjes uitgepakt, en een cakeje versierd, maar en blijft nog een gat van een uur over.



Mijn middelste houd niet van knutselen, en wij houden niet echt van te ingewikkelde dingen (ik heb twee partijtjes te doen die week)

We gaan er van uit dat het geen buitenweer wordt. (anders sturen we ze namelijk me een bal naar buiten)

In totaal zijn het 5 redelijk rustige jongens

Zelf zat ik er over na te denken een bak playmobil beneden neert te zetten en ze gewoon lekker te laten spelen… of is dat erg suf?



Wie komt met HET idee??

Lekker spelen, met lego, treinbanen enzo :slight_smile: Echt simpel houden, volgens mij spelen jongens het liefst lekker

Je hebt bij Hema van die houten vliegtuigjes om in elkaar te zetten en te schilderen, dus dat is misschien wel een idee?



Pete heeft in oktober zijn eerste kinderfeestje gehad, maar toen kwamen er 4 meiden en 1 jongen.

Ik had allerlei formaten vouwpapiertjes gehaald en toen hebben ze van alles gevouwen.

Ook hebben we snoepmemory gespeeld: van verschillende soorten snoep 2 dezelfde verstoppen onder witte bekertjes, als je 2 dezelfde gevonden hebt dan mag je ze houden en opeten.

En misschien een leuke dvd achter de hand houden?

de gasten de kado’s laten verstoppen, koekhappen, zaklopen met vuilniszakken, blikkie werpen, stoelendans, vliegers versieren door er op te tekenen.

wij hebben net het eerste feestje gehad. ook 5 jaar, ook thuis en ook binnen. we hadden meisje en jongens als gasten.



simpele spelletjes zijn leuk. twister was hier favoriet.

cadeautjes verstoppen inderdaad.

chipsketting rijgen aan een dropveter.



en toch vonden ze het knutselen ook allemaal errug leuk (en dan zijn ze een tijdje zoet :wink: ).

hema en lobbes hebben leuke dingen die niet duur zijn, bijvoorbeeld een dino skelet zelf kleuren en in elkaar zetten.



los spelen doen ze toch en dat is ook erg leuk, maar ik vond het wel fijn dat ik wat activiteiten achter de hand had :slight_smile:

Wij hadden ook wat spelletjes.

Tik tik wie ben ik, inderdaad de cadeautjes verstoppen.



Mijn oudste heeft voor zijn volgende verjaardag ook al een boek vol ideeen, met boven aan; sjoelen

:mrgreen:

wij hebben 2 weken geleden ons eerste feestje gevierd :inlove:



-cakejes versieren, en dan ook voor de papa’s en mama’s dus meegegeven in een zakje

-spekhappen (was een grote hit :mrgreen: )

-sjoelen (was wat minder want de kinderbak was erg stroef)

-soort tikkertje met knijpers (aan elkaars kleding proberen te hangen, degene met de minste knijpers had gewonnen)

-pannenkoeken eten



en door het debacle met de sjoelbak had ik dus ook tijd over, toen heb ik uit wanhoop de WII aangeslingerd met Just Dance. Dat was een geweldige ingeving want de dames hebben heerlijk gedanst :mrgreen:

We hebben met het feestje van onze oudste t-shirts gekleurd met textielstiften.

Daarna hebben ze lekker gespeeld met treinen en duplo, later nog de verkleedkleren tevoorschijn gehaald

en toen het droog was nog even een half uurtje buiten gespeeld.

Simpel maar geslaagd!

ook makkelijke en leuke spelletjes: standbeelden (als de muziek stopt moet je stilstaan, wie beweegt is af), slapende leeuwen (was hier een hit) en natuurlijk good old stoelendans.



ook leuk: 1 voor 1 de kinderen blinddoeken en dingen laten proeven (bijvoorbeeld jam, mayo, chocopasta, milde mosterd) en raden wat het is. dat kun je ook met voelen doen als je een doek maakt het twee voelgaten erin.



als je ruimte hebt binnen of het buiten droog is: ballon trappen



een speurtocht blijft altijd leuk maar kost wel iets meer werk.

Hier net gisteren een feestje gehad :slight_smile: , was geslaagd.



Begonnen met cadeautjes verstoppen, cake versieren.

even spelen (kon ik de tafel weer klaarmaken) Dit keer hebben we simpel gekleurd. Had leuke carskleurplaten en voor de 2 meisjes die er waren een ander kleurplaatje. Heb ook wel eens kleine voorgeprinte canvasjes geverfd (van de action of vliegtuigjes van de Hema).

Kliederschorten leen ik dan van school.

Snoephappen en een speurtocht gedaan.

Je kan ook een hele simpele tocht maken door eerst een volwassene pijltjes te laten tekenen en die te laten volgen.

Nu had ik een A4 tje met opdrachten geprint (maar ik had nu groep 3)

en Bingo



Heb ook weleens zakdoekje leggen, schipper mag ik overvaren en jan huigen in de ton gedaan.

bedankt nog voor al jullie ideeen, wat hadden een aantal dingenop een rijtje, maar zijn uitindelijk gaan sleeen :slight_smile:

@Fietje wrote:

bedankt nog voor al jullie ideeen, wat hadden een aantal dingenop een rijtje, maar zijn uitindelijk gaan sleeen :slight_smile:




Tja je weet van te voren niet of het gaat sneeuwen maar kan me voorstellen dat de jongens het leuk hebben gehad.

Wel fijn iid dat je wel wat ideetjes had om te gaan doen…bewaren tot volgend jaar en als er dan geen sneeuw ligt kan je dat gaan doen.