ideetjes afscheid psz?

J.esse neemt over 3 weken afscheid van de psz, samen met 3 andere kindjes.

We kunnen dus iets uitgebreider trakteren en zijn op zoek naar leuke ideeen.

Wie kan me helpen?

He Sophia, Eli.as neemt uiteraard tegen die tijd ook afscheid.

Maar bedoel je dat jij tegelijk met 3 andere kids afscheid neemt en daarom juist uitgebreider kan trakteren? Hier is het juist andersom.

Als er meer kids tegelijk jarig zijn (bijvoorbeeld) dan is het de bedoeling dat ouders onderling traktaties e.d. afstemmen, zodat er geen overdaad ontstaat.



De ouder van vorig jaar (die tegelijk met Eli jarig was) heeft zich er niet aan gehouden,waardoor ze met veeeeeel te veel aankwam. De juffen vroegen of mijn traktatie in het zakje van die jongen mocht,omdat de peuters overweldigd waren en geen handen meer over hadden (Eli gaf alleen een ontbijtkoekje). Ik vond het niet erg,maar doe dat dit jaar anders. Laat Eli 1 week eerder afscheid nemen,zodat hij alleen is en wij niet beperkt worden door anderen.



Maar goed. Ik heb het aan Eli overgelaten. Die roept al tijden dat hij taart wil trakteren. Nu is taart een beetje too much,maar ga er wel in mee (hetzij aangepast).

Ik ga de mini-cupcake maker van mijn moeder lenen (maakt hele kleine schattige cupcakes). Die mag Eli dippen in iets (misschien vloeibare chocolade) en wat snoepjes erop.

Zelf wil hij een vlaggetje erop met zijn hoofd.

Dus: ik print zijn foto op pasfoto formaat uit en plak deze op een sateprikker.

Zo wil Eli het,dus zo gaan we het doen.

Voor de juffen moet ik nog even nadenken, misschien iets kleins. Een bloemetje, kaarsje o.i.d.

Leuk idee voor E.lias!

Ik geef je groot gelijk dat je hem een week eerder laat trakteren. Jammer dat zijn traktaties vorig jaar in het niet viel vergeleken met dat van het andere kindje.



Het is de bedoeling dat we met z’n vieren samen iets doen, vandaar dat het wat uitgebreider kan.

Voor de juffen dacht ik aan een prentenboek. Niet echt iets voor de juffen zelf dus, maar meer voor de peuterspeelzaal in het algemeen.

Met z’n vieren kom je al gauw aan het bedrag voor een leuk boek dacht ik zo.

Oke, op die manier. Dan is het wel leuk om samen een cadeau te geven.



Tja, die moeder van vorig jaar. Toen ze uitpakte hoorde ik de juffen naar elkaar fluisteren “ik had het haar nog zo gezegd”.

Het was echt teveel.

Ik hou het op een hapje (muffin) en iets kleins/aandenken voor de juffen. Verder niets.

Mijn dochter neemt morgen afscheid en ik heb koekjes gebakken. De leidsters krijgen er nog een klein bosje bloemen bij (heb bij de bloemenwinkel 3 bosjes van 4 a 5 euro besteld).