Ideeen wat voor het raam hangen.

We hebben aan de voorkant één groot raam (over de breedte van de woonkamer) zonder een klein raampje/ventilatierooster. We hebben hier lamellen (is niet meer nodig vanwege een zonnescherm), vitrage en over gordijnen hangen. Maar daar zijn we na bijna 7jr op uitgekeken.

Nu hebben we zitten kijken naar prestige rolgordijn. Echter is dat voor de grote van dit raam niet mogelijk. 3 kleinere is een optie. Maar dan houd je 2 best grote kieren over. Iets waar ik me aan zal gaan ergeren.

Ons raam is dus (als ik me niet vergis) 3.30m breed en 2m hoog. Nu zit ik te denken aan een vouwgordijn. Maar is dat wel mooi bij zo’n groot raam?

Of hebben jullie nog leuke ideeen?

Als je een vouwgordijn neemt moet je zeker voor die breedte een goede hebben. WIj hebben hier ook ooit voor gekeken en ik vond het veel te duur!

Wij hebben hier een hele tijd vierkante blokken op het raam gehad van plakfolie. Toevallig was ik hier na een paar jaar ook op uitgekeken en heb ze een maandje geleden weggehaald. Nu niks voor het raam, behalve een paar plantjes. Wel panelen voor 's avonds.

plisse’s??

Volgens manlief is ons raam breder dan 3,5 meter. Wij hebben plissegordijnen, die je omhoog kunt rollen zoals bij vouwgordijnen, maar ook omlaag kan laten zakken. Vind het zelf ideaal. Kostte wel wat, maar bij de praxis vielen ze nog redelijk geprijst uit Miss kun je zelf wachten op een actie?

Zelf vind ik een vouwgordijn altijd wel mooi staan (dat is ook de reden dat ik ze van de week ook besteld heb 8) . Goedkoop zijn ze idd niet, maar vind dat met alle raambekleding. Men wat is dat duur.

Succes, en ben benieuwd waar jullie uit komen.

Wat ook mooi kan zijn is de hele brede luxaflex (of ander merk) die je nu weer ziet met eventueel aan de beide zijkanten aan de kamerkant een strook mooie vitrage (hoeft natuurlijk niet maar maakt het wat warmer)

Shutters…

Ik vind het mooi bij een groot raam, en je kunt ze ook opzijschuiven.