Ik wil volgende maand gaan beginnen met de zindelijkheidstraining van Jesse.
Nu wil ik ‘iets’ met stickers gaan doen, maar heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
Wie kan mij helpen aan een mooi schema (of iets anders) en wanneer geef ik (hoeveel) stickers?
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes,
Willy :-*
Ik had 3 kolommetjes met 5 vakjes. Na het eerste rijtje (kolommetje) van 5 iets heel kleins, tweede rijtje van 5 weer iets heel kleins en na het derde rijtje een kleinigheidje in de speelgoedwinkel uitkiezen. Dochterlief heeft de 3 rijtjes nog vol gekregen, zoonlief was zo snel zindelijk (en vergat de stickers te plakken) dat hij de 3 rijtjes niet eens vol gekregen heeft (maar heeft wel wat mogen uitzoeken, anders was het ook zo sneu )
En dus gewoon heel simpel zelf gemaakt met verschillende kleuren stiften. Het moet nou ook weer niet de happening van het jaar worden. Tenslotte is naar de wc gaan uiteindelijk iets wat heel normaal is en nu eenmaal gewoon moet…
En oja, plasje was 1 sticker, poepje 2 stickers.
Wij hadden een plaskalender gekocht. Erg leuk.
Je kunt er op googelen, dan kom je wel iets tegen.
Bij Prenatal zijn ze volgens mij ook verkrijgbaar.
Wij deden ook 1 sticker voor een plas en 2 stickers voor de grotere boodschap
je kan ook zelf bijv een auto tekenen , ik heb al eens een boom getekend met appels er in , en een blad vol met hartjes, en dan in de appels of d ehartjes kon ze dan de stikkertjes plakken, ze vonden het erg leuk dat ik dat voor hun getekend had , en dan elk plasje of poepje, een stikker,
ik gebruik dat systeem nog steeds , alleen nou dan voor het luisteren, want dat kunnen ze niet heeeeeeel goed, en met de stikkertjes luisteren ze ineens een stuk beter :mrgreen:
hier is het gewoon al een feest om een stickertje te mogen plakken. gewoon, op een vel zonder l te veel poespas er om heen
Ik heb destijds verschillende vellen gemaakt.
Het eerste vel had 4 vakjes waar elk een sticker in kon. Bij een vol vel kreeg ze een kadootje. Daarna een vel met 6 vakjes, 12, etc. Ze had het aardig snel in de gaten 8) Nog nooit een kind 13 plasjes in een half uur zien produceren…tot toen :lol:
Ik heb stickers van Cars gekocht (kleine zijn 1 x 1 cm, grote zijn 2,5 - 2,5 cm) en op internet plaatjes gezocht van Cars. Hier heb ik witte vakjes in gemaakt (10x kleine vierkantjes + 5x grote vierkantjes) waar de stickertjes precies in passen.
Heb er zo 4 gemaakt.
Deze hangt nu aan de deur (op hoogte van Jesse) en elke keer als hij een plasje op het potje doet mag hij een kleine sticker plakken en bij een poepje een grote sticker.
Vel vol is een kadootje (al lukt het poepen op het potje nu nog niet, maar het plassen gaat buitengewoon goed, dus ik denk dat ik hem vanavond als hij de 10 kleine vakjes vol heeft een kadootje mag uitzoeken).
zal binnenkort een foto plaatsen van de plaskalender!
Hierbij de beloofde ‘posters’.
Vandaag weer een nieuw mijlpaaltje: meneer heeft voor het eerst op het potje gepoept :dance: (in plaats van in z’n onderbroekje :silenced: :sick: ).