ideeen voor lunch onderweg gevraagd

over twee weken naar wij met schoonzus en gezin en schoonouders naar de dierentuin.

om de kosten een beetje te drukken hebben wij de opdracht om voor de lunch te zorgen.

in totaal 12 mensen

omdat we het een halve dag mee moeten sjouwen in een rugzak probern we compacte dingen te verzinnen (dus geen bolletjes enzo)

tot nu toe kom ik op

knakworstjes in bladerdeeg

wraps met kruidenkaas

wraps met zalm

bakje salade

maare, er zullen vast nog meer goede ideen bij jullie leven!

ik hoor ze graag!

Hoi Fietje,

Ik zie al hele lekkere dingen voorbij komen.

Ik zie dat je het in een rugzak moet mee sjouwen. Neem je geen kinderwagen mee dan waar je onderin een koeltas kan proppen? Voor 12 mensen is het al snel veel hoor, ook als je alleen compakte dingen mee neemt. (of verdelen of meerdere rugzakken)

Misschien als aanvulling:

Een stapel koude pannenkoeken en een fles stroop en een bus poedersuiker! Doet het altijd goed, en hoef je niet in een koelstas te bewaren. Je laat het mensen zelf beleggen. Is niet erg als het een beetje warm wordt. Kan je makkelijk een dag van te voren maken. wel stapek plastic bordjes en vorkjes nodig.

een flinke bak kleine gehaktballetjes en of stukjes vierkantjes kaas. Of stukken komkommer. Gewoon om uit het vuistje te eten. Dit wel in een koeltas.

Toostjes en een flink stuk brie doet het ook altijd goed.

2 frisdrank flessen omspoelen en vullen met water en invriezen. Dan heb je koelelementen en later op de dag lekker koud water! Niet helemaal vol vullen, want water zet uit als het vriest.

Ik ben dol op een lekker pasta of rijst salade maar kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om met 12 man een vorkje te prikken uit 1 schaal

Anders bijvoorbeeld

Rijst koken afl laten koelen.

Kip bakken met kip kruiden

Komkomer snijden rode paprika snijden alles door elkaar megen en dan een scheut volle yoghurt er door heen en roeren heerlijk.

Ik zou juist denken, wel bolletjes, ze nemen wel wat meer ruimte in, maar ze zijn wel licht!

Je hebt ook kleine karretjes of kleine koelboxen op wieltjes, denk aan formaat rolkoffertje. Of je leent een rolstoel in de dierentuin en zet daar alle tassen in :smiley:

Qua eten verder geen tips eigenlijk, ik krijg wel honger als ik dit allemaal lees :drool:

Vooral die gehaktballetjes :thumbup: en rauwkost is ook erg lekker onderweg.

Even de nieuwe Allerhande scoren bij de AH daar staan wat ‘recepten’ in voor zoete broodjes met fruit. :thumbup:

Maar weet je simpele dingen als stukken komkommer, snoeptomaatjes, kaasblokjes/stukjes of harde worst doen het vaak ook goed. :thumbup:

Goede ideeën dames!

Stom dat ik zelf niet op een aantal dingen was gekomen… Ach, daar heb ik julli voor :wink:

Ik zou ook gewoon belegde bolletjes mee nemen hoor, het is simpel…het vult en bijna iedereen vind het lekker :mrgreen:

Misschien kan je het idd onderin een wandelwagen kwijt?

Vaak kun je bolderkarren lenen in de dierentuin; ik zie regelmatig grote families die zo’n bolderkar hebben volgestouwd met tassen en proviand.

Wij nemen trouwens (zonder grote familie) meestal krentenbollen mee naar de dierentuin.

Uhm, eerste ideetjes

-verschillende soorten wraps

-quiche

-kleine sandwiches

-pannenkoeken

-knabbel-groente (komkommer, radijsjes, tomaatjes, paprika reepjes)

-gesneden stokbrood/ciabatta met salades.

Veel plezier alvast! :slight_smile: