A.s vrijdag viert Kes zijn eerste eigen kinderfeestje. Hij wilde een piratenfeest. We beginnen met pannenkoeken versieren en opeten en cadeautjes uitpakken. Verder heb ik nog schatkisten verven op het programma en ik wil van dropveters en nibbit chips “piratenkettingen” rijgen. Ik heb een zakje plastic piratenmunten en voor iedereen een piratenvlag. Wat zou ik daarmee kunnen doen? En hebben jullie nog meer leuke ideeen rond het thema piraten? Ik ben alleen met het feestje, er zijn 6 kinderen dus het moet ook niet al teveel werk/ingewikkeld worden…
kinderen verkleed laten komen?
lap stof (vrij grote driehoek, heb je nog een oud dekbedhoes liggen ofzo?) laten verfen/ met watervaste stift op laten tekenen zodat ze die om hun hoofd kunnen binden.
Zakje piratenmunten 1 voor 1 door een kind laten verstoppen en dan door het spelletje koud/ warm/ heet laten verstoppen (als het kind ver van munten vandaan zit roep je koud, als het kind dichtbij munten komt warm en als het bijna zich ‘verbrand’ aan de munten roep je heet!
stoppelbaard/ littekens schminken
kleurplaat van piratenschip laten kleuren of boot knutselen (op internet opzoeken)
(kapitein)koekhappen
ooglapje maken van dik papier en elastiek
piratenfilm kijken zoals peterpan
piratenspeurtocht. In de buurt goudklompjes verstoppen. Die kun je maken van gewone stenen die je goud verft. De kinderen laten zoeken en dan krijgt ieder kind aan het einde van het feestje een goudklompje mee naar huis. Mijn collega heeft dit ooit gedaan…groot succes. ZE had er nog wel een verhaal bij verzonnen als inleiding.
kanonkogelwerpen (blik werpen) geef een leuke naam en doet al vee goed
piraat met 1 been (hinkelspel uitzetten met stoepkrijt)
en ja verkleed laten komen is ook leuk
ik vind dit wel een heel leuk thema. Ik ben als het goed is ook alleen en wil het gewoon thuis doen.
ik heb ook nog een park bij mij in de buurt, dus ik kan daar ook nog lekker met ze naar buiten… maar dat verstoppen van een schat is wel leuk. Je kan ook nog een schatkaart maken?