Ideeen Limburg (op de route naar Maastricht)

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een leuke tijdsbesteding voor een groep dames van 55+. Ze maken een dagtocht naar Maastricht, maar willen onderweg ook nog iets ondernemen…



Wie van de Limburgse dames heeft een leuk idee?



Bedankt alvast

Met de stoomlocomotief over het Miljoenenlijntje? Schin op Geul-Simpelveld en nog een station, maar weet niet meer precies welke :-).

Oh nee, dat duurt te lang natuurlijk als het voor een dagtocht is…

wanneer is het? Met slecht weer vallen buitenactiviteiten al af.

En wat voor soort activiteit willen ze doen? En wat is het budget?



kopje koffie met limburgse vlaai ergens? Bijv. in streekmuseum De Locht in Melderslo (bij Horst) Je kunt daar ook een rondleiding krijgen, erg leuk! Of koffie met vlaai in Klein Zwitserland in Tegelen (speeltuin, maar mooie ligging in het bos. Koffie op het terras of binnen)

Of in Nationaal Park de Meinweg een stop maken met koffie bij het bezoekerscentrum.

Bezoekje aan Arcen (bijv. graanbranderij de ijsvogel, koffie bij de kasteeltuinen of een bezoek aan de Hertog Jan brouwerij)

Andere brouwerij in Limburg bezoeken (bijv. brand brouwerij in Wijlre)

Een stop in het witte stadje Thorn met een bezoekje aan de Stiftkerk

drielandenpunt in Vaals

koffie in Epen (zuid-limburg) echt prachtig dorp met veel mooi gelegen hotels/restaurants. Aanraders zijn Ons Krijtland en Gerardushoeve met beide een terras met schitterend uitzicht op het heuvelland.

bezoekje aan Chateau Neercanne (onder Maastricht) met evt. wijnproeven

Bedankt voor het meedenken allemaal. Vandaag wilde ze de ideeen hebben.



Ik heb ze deze aangeboden:

Bezoek aan Thorn

-paardentram

-rondwandeling met gids

-boottcht

Bezoek aan Roermond

-Designer Outlet

-Cuyperswandeling



Verder nog

-Wijngaard in Reuver

-Kasteel Hoensbroek

-Grotten in Valkenburg

-Rondleiding van molen tot vlaai in Maastricht

Roermond is leukkkkkk,ik woon er…designer outlet is best leuk voor een keer…ook de binnenstad is een aanrader :thumbup:

Bij het designer outlet kun je onbeperkt parkeren voor 2 eurie…van daaruit kun je via een tunnel de binnenstad in.



Succes met kiezen !