Ideeen kinderfeestje jongens 5 jaar

Half februari geeft Tim zn 1e kinderfeestje en wil dit thuis houden van

ongeveer 12-16 uur maar ben op zoek naar ideen voor een feestje met alleen maar jongens. Wie heeft er ervaring mee en weet leuke spelletjes of heeft andere ideeen voor het feestje?

Vier uur is best veel, zeker voor 5jarigen. Ik zou er zelf 3 uurtjes van maken!



Mijn ervaring is dat je met je jongens best intensief bezig moet zijn. Bij mn dochter kan ik rustig in de keuken pannenkoeken gaan staan bakken terwijl die meiden lekker tutten en spelen. Doe ik dat met jongens… dan breken ze de tent af :shifty:

Dus veel voorbereiden, zorg dat alles klaar staat/voor het grijpen ligt en dat je een ruime planning hebt. In het begin zijn ze vaak heeeel erg druk, dus hier is het inmiddels vrij standaard om na kadootjes uitpakken en iets te eten en drinken we naar buiten gaan. Speurtocht doet het altijd goed, maar gewoon de speeltuin of spelletjes doen op een veldje ook!



Wij doen meestal wel een speurtocht, onderweg vinden ze een snoepje en doen ze spelletjes/opdrachten, op het eind vinden ze de schat.

Daarin kan je iets lekkers doen, of iets om te knutselen. Zo vond mijn dochter laatst met haar vriendinnen een doos vol kralen en konden ze binnen meteen kettinkjes maken. Voor de jongens deden we al een paar keer een schattendoosje (klein houten doosje van de xenos voor nog geen euro ps) die ze dan mogen versieren. Tijdens de spelletjes winnen ze kleine dingetjes als een mooi steentje, schelpje enz voor in het doosje.



Nou dan ben je eigenlijk al een heel eind. Nog iets van taart eten, evt zelf laten versieren/cakejes versieren en een spelletje op het laatst. Tussendoor als ze erg druk zijn een mooi verhaal voorlezen werkt ook goed.



Lang verhaal geworden, sorry!

Veel plezier iig, ik vind de feestjes echt zooo leuk :smiley:

Oh ja, dat is echt een ander soort feestje hoor, 5 jaar en alleen jongens.

Wij hadden een kinderfeest inclusief eten, maar we waren echt al binnen anderhalf uur door alle activiteiten heen. Ze gingen als de brandweer.

Tips: laat het los, zorg dat er een plek is waar ze gewoon lekker hun gang kunnen gaan (voetballen, tikkertje) of kunnen uitrusten (eierkoek versieren, maskers maken) omdat ze dan echt gezellig samen kunnen spelen. We zijn toen alle activiteiten klaar waren (speurtocht om de cadeautjes) lekker naar de speeltuin gegaan en daar hebben ze lekker kunnen spelen. Ze vonden het een geweldige verjaardag.

@Lune wrote:

Vier uur is best veel, zeker voor 5jarigen. Ik zou er zelf 3 uurtjes van maken!



Mijn ervaring is dat je met je jongens best intensief bezig moet zijn. Bij mn dochter kan ik rustig in de keuken pannenkoeken gaan staan bakken terwijl die meiden lekker tutten en spelen. Doe ik dat met jongens… dan breken ze de tent af :shifty:

Dus veel voorbereiden, zorg dat alles klaar staat/voor het grijpen ligt en dat je een ruime planning hebt. In het begin zijn ze vaak heeeel erg druk, dus hier is het inmiddels vrij standaard om na kadootjes uitpakken en iets te eten en drinken we naar buiten gaan. Speurtocht doet het altijd goed, maar gewoon de speeltuin of spelletjes doen op een veldje ook!




Hier afgelopen week net feestje van de middelste gehad die 5 werd en het was dus echt niet nodig de boel bezig te houden.

Had van alles voorbereid, met in mijn hoofd ‘kan altijd dingen achterwege laten’.



Uiteindelijk hebben ze van de 3 uur (en dat is idd lang zat) denk dik 1,5 uur gewoon gespeeld.



Onze zoon wou 2 of 3 dingen wel heel graag doen, dus die deden we tussendoor, maar voor we het wisten hingen er weer 4 in een bak met duplo of auto’s.



Nee ze hebben zich kostelijk vermaakt en ik… heb nog spelletjes over voor een andere keer :mrgreen: .



We eh mijn man is met de kids vanuit school naar huis komen lopen en heeft dat met een speurtocht(je) gedaan. Halfuurtje zijn ze onderweg geweest en dat was lang zat.

Eerst lekker pannekoeken gegeten met het spul, daarna cadeautjes gedaan en toen even actief gedanst. Daarna wilden ze dus graag spelen… keukentje was een ware magneet en dus de duplo en de bak met auto’s.

Tussendoor nog keertje cakejes versierd en lekker wat drinken erbij, spelen, Twister (over uitdagend gesproken hihi zaten 2 bij met nogal korte pootjes EN onze zoon weet links en rechts wel… de rest wist het niet :lol: ) en daarna hebben ze gespeeld tot de ouders ze kwamen halen.

wow wat grappig zeg! Ik heb dus echt heeeel andere ervaringen. Met 1 of 2 vriendjes in huis is dat wel zo, maar met 6 of 7 van die knullen bij elkaar… :shifty:

nog geen ervaring met jongetjes, maar wel met eerste feestjes, en met 5 jaar zijn ze nog echt wel klein! Niet alleen je eigen kindje, maar ook zijn gasten zijn soms nog hele minimensjes die 3 uur alleen van huis best lang vinden.



Op de eerste verjaardag was het hier vooral spelen, spelen en spelen. Een paar spelletjes, wat lekkers maken, een kadootjesspel. En uiteindelijk zette ik er een dvd in want de meiden (ja, anders dan jongens, hoor ik van heel veel moeders :mrgreen: ) waren moe :angel:

Hier was het jongensfeestje ook best druk, mijn eigen jongen nog wel de drukste :mrgreen:

Maar ik merkte ook dat ze het al een feest vonden om lekker pannenkoeken te eten en een cadeautje te mogen geven. Daarna wilde ze eigenlijk alleen nog spelen met de cadeautjes en het speelgoed. Wij wilde spelletjes doen en een schtkistje versieren :slight_smile:

Lukte wel hoor maar voor de volgende 5 jarige hebben we een ander/losser programma :wink:

Wij hebben een erg klein huis en ik zag het niet zitten om daar te zitten met een stel stuiterende jongens dus ik ben lekker saai met ze naar de binnenspeeltuin gegaan toen Kian 5 werd. Heerlijk. De jongens spelen, eten en gaan moe weer naar huis.



Toen hij 6 werd heb ik eerst een uurtje een proefles judo gedaan (echt heeeel leuk). Toen naar huis voor taart, limo en kado’s en daarna naar Mc Donalds (met shminken, schat zoeken en eten). Daarna weer thuis afgezet. Was echt een leuk feestje…

mijn ervaring is dat jongetjes idd erg druk op feestjes zijn…



ik zou ook lekker naar buiten gaan, speurtocht, binnenspeel speeltuin,

en daarna frietjes…



Ik heb een keer in huis gevierd, 9 jongetjes…

Nooit meer heb ik gezegt haha

ik had allemaal leuke spelletjes bedacht, maar neeee

ze wilde gewoon boven spelen :think:

Thanx alvast voor de reacties…vaak verzin je van alles maar belangrijk is, is dat de kids het gezellig hebben…ga nog ff verzinnen wat t gaat worden…:slight_smile:

El, wij hebben het net achter de rug en het was hardstikke leuk,



ook alleen jongens. Ik had ook gehoord niet te veel plannen ze spelen wel alleen maar ik was blij dat ik een redelijk"strak"schema had:



12.00: ontvangst, kado in mand met sticke/nummer

champagne (kinder bij de action van 0.79 ct) open en zingen.

daarna kadootjes open maken dm.v. dobbelsteen.

Mijn man was ondertussen frieten aan het bakken

Friet met lekkers, thema was dinosaurussen dus bij de action een tafelkleed bordjes en bekers gehaald. ik had nog een ijsje voor na de frieten maar tegen het einde waren ze het stilzitten beu en zijn ze na het eten eerst even gaan spelen.

Opruimen en toen:

ze kregen allemaal een dinopaspoort (kaartjes van zeeman oid en daarop hun naam en een printje van dinosaurussen)

Ik heb uitgelegd dat ze stickers konden verdienen voor in hun paspoort en dat we daar een speurtocht voor moesten maken.

Naar buiten: dinobotten zoeken (klei, leuke knutselactiviteit vooraf), dinopoepwerpen (wederom klei alleen nu bruine das) in emmers, met onze grote laarzen aan een rondje lopen als een dino en onderwijl koekhappen. Ze hebben in de tussentijd ook een kwartiertje in de tuin rondgerend.

Dino ei dragen op lepels (gewoon hardgekookte eieren)

Binnen snoephappen uit een teiltje.

Tussendoor heb ik twee voorgelezen en geschminkt.

Voorlezen als rustmoment was nodig.

Ten slotte vogelhuisjes geschilderd (we hadden ze wel vooraf in elkaar gezet want was best veel werk, waren voor 1 a 2 euro bij de Big Bazar)

dat vonden ze allemaal erg leuk, ze waren best moe.

Daarna dinopaspoort controle en overhandigen medaille, en weer naar huis.

Het was toen ook 16.00 maar ik had ook ontdekt dat 15.00 ook prima was.



succes en veel plezier. Ik vond het wel een beetje werk maar erg leuk!



Natas

HIer is een kinderfeestje dat meer dan 4 uur duurt meer normaal dan uitzondering (ook bij kinderen die 5 worden).



Als er hier op een woensdag of vrijdag wordt gespeeld dan zijn ze al met gemak een 3.5- 4 uur dat er gespeeld wordt.



Anne had haar feestje thuis (jongens en meiden gemengd) en we hebben niet alles kunnen doen wat we op hadden staan en de kids zijn hier dik 4 uur geweest.



(verder gaan de meeste hier weg, maar wij doen daar (nog) niet aan mee)

Hier in nov een feestje met vijf jongens. Om 12 uur van school meegenomen en eerst gelunched dus dan is het al zo 13 uur. Toen hebben ze ongeveer los van elkaar zich even uitgeleefd met het speelgoed van lasse.



Ik wilde het ook gewoon thuis doen. We hadden een maskerboek van iemand gehad (poltieagenten en boeven) uitgeknipt en laten kleuren en daarna eens even lekker naar buiten met die maskes, konden ze als boeven en agenten achter elkaar aan rennen.



Toen cakejes versierd en gegeten en toen naar buiten naar speeltuin hier aan de overkant. Lekker laten uitrennen enzo. Was gleukkig een mooie dag. Tegen 15.30 met een bakkie chips voor een dvd-tje laten chillen.



Dus al met al een combi van iets doen, maar ook paar keer naar buiten. Dit waren geen jongetjes die je rustig in de kamer kon achter laten maar een grote bak energiebonkjes bij elkaar. Op het laatst was mijn energie aardig op iig 8)

Jaden wordt over 2 weken 6. Hij mocht zelf kiezen wat hij wilde gaan doen, dus we gaan bowlen. De kindjes komen gelijk na school bij ons langs, en dan gaan we een uurtje discobowlen en daarna frietjes enz eten.

Ik ben stiekem ook wel blij dat we weg gaan hoor hihihi.

Via google kwam ik bij dit topic uit. Leuk idee zeg dat dino-feestje. Onze zoon doet volgende week zijn feestje (en verjaardag) en is helemaal wild van dino’s.



Ik denk dat ik dat thema maar eens uit ga werken, bedankt voor de uitgebreide beschrijving :thumbup:

Wat grappig dat je via Google hier uitkwam, Cees! :mrgreen:

Ja vond ik ook :mrgreen:

Tipje: bestel een draaiboek. Dan heb je een compleet idee! Kijk eens bv op www.thuisfuif.net