ideeen gezocht

voor een kado voor onze zoon die over 3 weken 3 word.

hij is de jongste en speelt pas sinds kort echt met speelgoed.

ik heb werkelijk geen idee wat ik voor hem kan vragen voor zijn verjaardag.



we hebben al zoveel :S



dus wie kan helpen voor een idee.



we hebben zelf als idee, een fiets en een garage

Waterbaan

Bal

Skippy bal (of beest)

Badspeelgoed

Boekjes

Duplo

Playmobiel

Puzzels

Keukentje/ kookspullen

Tractor

Zandbakspeelgoed

Stoepkrijt

Kleurboek/ kleurtjes enz.

step

waterbaan

skelter

keukentje

poppenhuisje

klei

knikkerbaan

spelletje: hondje waf

hamertje tik

pritt waterverfrollers

van dale liedjesbingo (hier al heel lang een hit :smiley: )

zand en/of watertafel

verkleedkleren

houten treinbaan

fiets



Bovenstaande dingen zijn hier erg populair vanaf hun derde verjaardag tot nu aan toe :wink:

Een gewone fiets of een loopfiets?



Tejo heeft beiden, maar de loopfiets is hier toch wel favoriet en ik vind het ideaal om zijn evenwicht te leren krijgen voor het gewone fietsen zonder zijwieltjes straks. (ik denk ook dat we maar eens een keer de tijd moeten gaan nemen om de zijwieltjes van zijn “trap” fiets eraf te halen.



Andere leuke dingen staan er zo’n beetje wel bij geloof ik.



Tejo vind de laatste tijd (is inmiddels wel al bijna 4) wel ontzettend leuk om te knutselen en met name strijkkralen :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@alex wrote:

Waterbaan

Bal hebben we er meerdere van

Skippy bal (of beest) ook al aanwezig

Badspeelgoed heeft hij al, maar speelt hij nooit mee

Boekjes hebben we een kast vol van, maar boeit hem niet :S

Duplo heeft hij al, maar speelt hij niet mee

Playmobiel dacht dat dan vanaf 4 was, maar is een idee, zet het op het lijstje

Puzzels ook deze hebben we in overvloed

Keukentje/ kookspullen heeft zijn zus inc. veel spullen

Tractor durf het bijna niet te zeggen… maar heeft hij er al 2 van

Zandbakspeelgoed hebben we in overvloed

Stoepkrijt nog dozen vol van staan

Kleurboek/ kleurtjes enz. ook zat van




ik schaam me diep als ik hier zie wat voor lijst je stuurt en wat hij allemaal al heeft…

bedankt voor het mee denken in elk geval

@crien wrote:

step heeft ie

waterbaan heeft hij ook

skelter is een idee, niet aan gedacht

keukentje

poppenhuisje pas weggeven omdat er hier door beide niet mee werd gespeeld

klei potten vol van staan

knikkerbaan dat is een goed idee

spelletje: hondje waf check ga ff kijken wat dat is, maar leuk idee

hamertje tik hebben we

pritt waterverfrollers dit ken ik niet ga ik ook ff googlen

van dale liedjesbingo (hier al heel lang een hit :smiley: ) ook maar ff googlen

zand en/of watertafel hebben we pas verkocht omdat er niet mee gespeeld werd

verkleedkleren staat een bak vol van

houten treinbaanstaat ongebruikt in de kast

fiets



Bovenstaande dingen zijn hier erg populair vanaf hun derde verjaardag tot nu aan toe :wink:




dankjewel voor het meedenken, t is vrij moeilijk om dingen te zoeken aangezien hij pas sinds kort met speelgoed speelt en we nogal uh… veel hebben

@Zonneschijn wrote:

Een gewone fiets of een loopfiets?



Tejo heeft beiden, maar de loopfiets is hier toch wel favoriet en ik vind het ideaal om zijn evenwicht te leren krijgen voor het gewone fietsen zonder zijwieltjes straks. (ik denk ook dat we maar eens een keer de tijd moeten gaan nemen om de zijwieltjes van zijn “trap” fiets eraf te halen.



Andere leuke dingen staan er zo’n beetje wel bij geloof ik.



Tejo vind de laatste tijd (is inmiddels wel al bijna 4) wel ontzettend leuk om te knutselen en met name strijkkralen :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:




dylano heeft zowel een fietsje als een loopfiets, het fietsje word te klein dus daarom zaten we aan een andere te denken.

Hier nog een paar voorbeelden waar veel mee gespeeld wordt. Misschien doe je nog wat ideeën op? :smiley: (ik weet hoe moeilijk het kan zijn…)



vloerkleed om met autootjes op te rijden

strijkkralen

knutselmaïs

bambino loco en mini loco (versie van mij nog :inlove: leuk he)

pocket elecktro

knutselkoffer (koop de halve Action leeg)

schoolbord / magnetisch letterbord / tekenbord

cars computer (wordt om gevochten)



buiten hebben ze een buitenkeuken, zandtafel, schommel en glijbaan, loopklossen, hoelahoep, ehhhh…

hier begint de jongste met de thomas de trein van de oudste te spelen dus misschien een idee



ze spelen er allebij mee en erg leuk

die Pritt verfrollers zijn leuk :thumbup:

bij Ikea hebben ze een houten standaard met een hele grote rol tekenpapier erop…lang stuk afscheuren en kliederen maar :mrgreen:


  • Mooi voorleesboek
  • Gezelschapsspel (bv Jakkie Bah Kippenkak)
  • Playmobiel zie ik meerdere kindjes van 3 al mee spelen, vooral als de
  • broers/zussen ouder zijn (hier durf ik het nog niet ivm kleine stukjes)

    Bambino Loco
  • vlieger

Jasmijn wordt 1 augustus 2 jaar en nu heb ik geen idee wat te geven :oops:



Wat ik mij wel af vroeg is, wie heeft er ervaring met een loopfiets

Is dat iets voor een kindje van 2 jaar?



Of hebben jullie andere ideeen? :think:

Vic denk dat met 2 jaar een loopfiets wat te groot is. Mijn meisje heeft sinds een paar maanden ook een loopfiets, en staat op de kleinste stand en past perfect. Ze had niet kleiner moeten zijn.



Maar wie weet heb je wel wat kleinere loopfietsen ? Tijdje terug ook een heel leuk ding gezien, soort loopfiets kunnen ze echt als een gek mee draaien etc, en makkelijk in te klappen. Kan er echt even niet op komen hoe het heet :think:



Maar een Trampoline misschien, sinds kort staat er hier ook 1 en elke dag word er hier met veel plezier op gesprongen :thumbup:

@victoria wrote:

Jasmijn wordt 1 augustus 2 jaar en nu heb ik geen idee wat te geven :oops:



Wat ik mij wel af vroeg is, wie heeft er ervaring met een loopfiets

Is dat iets voor een kindje van 2 jaar?



Of hebben jullie andere ideeen? :think:
Hoe groot is Jasmijn?

Siep fietst al heel lang op zo’n plastic loopfiets die je veel in de speelgoedwinkels/blokker ed ziet. :thumbup: Helemaal geweldig en gaat ook echt hard.

Hij is echter niet zo groot, dus de metalen loopfiets van Tejo is veels te hoog (en het zadel ga ik ook niet steeds verzetten :wink: )



Nu heeft hij toch van mijn moeder laatst de loopfiets die bij de appie was gekregen (net een pietsje kleiner dan die van Tejo). Die heb ik per ongeluk op z’n kop gemonteerd. Waar het zadel in moet hebben we een stukje (cm) afgezaagd. Rinse zegt nog, dan kan het zadel niet meer helemaal om hoog. Geeft niets, want tegen die tijd kan hij wel door op Tejo’s loopfiets.



Vervolgens kwamen we er erachter dat ik hem op zijn kop had (ik vond een paar dingen al raar :roll: :lol: ) Maar hierdoor kan Siep er nu wel al op. Al is het wel een soort choppermodel geworden (staat wat schuiner). Siep vind het overigens helemaal geweldig en begint er nu al een beetje daadwerkelijk mee te loopfietsen. Zo hard als op dat kleine ding gaat hij nog niet (gelukkig maar misschien)



Overigens is Siep pas 87 cm. ZIjn nichtje van een half jaar jonger is al langer, dus zou er al beter oppassen, behalve dan dat ze al op dat plastic ding nog weleens omvalt (heb ik Siep nog nooit zien doen)



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Oja, er staat nu ook weer in het blaadje van de Aldi een loopfiets. :thumbup: Deze had ik voor Tejo en is hij nog steeds boos en verdrietig om dat hij is gejat :twisted: :cry:

Ik vind het bijna jammer dat we inmiddels alweer een nieuwe voor hem hebben, anders had ik hem zeker weten weer gekocht.



Er staat nu ook een meisjesmodel tussen, die is lager is dat het jongens model :inlove: :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wat allebei mijn kinderen super vinden is Kapla en van die magneetsticks om mee te bouwen.

dylano is inmiddels jarig geweest en heeft gekregen: een grote garage, een vrachtwegen van bruder, kadobonnen zodat we nog naar een groter kado kunnen zoeken.

cars lampen voor op zijn kamertje en de nodige bellenblazers enz.



@vic, wbt de loopfiets, ligt eraan hoe groot deze is, wij hebben er namelijk ook 1 en daar kan dylano nu nog niet op, die is redelijk groot.

Vic, SL heeft deze loopfiets van Puky:



Is echt een heel klein loopfietsje!

Ik zie bij de loopfietsen van Puky vanaf 2 jaar staan.

Maar tot welke leeftijd hebben ze er iets aan, 4 jaar?

Victoria, wij hebben onze dochter een driewieler gegeven van Pucky met duwstang (als je duwt gaan de trappers niet mee) zodat we er ook gezamelijk mee kunnen wandelen, bij de maandmamma’s van onze maand was dit een erg populair cadeau. Het loopfietsje is leuk maar de driewieler word hier ook als loopfiets gebruikt word en ze leren er later mee fietsen dus gegarandeerd jaren speelplezier, tip neem er wel een gordeltje bij die hebben wij niet en halvewege de winkelstraat stapt mevrouw af en loopt dan liever verder zeker als ze ondertussen bah heeft gedaan :lol: :oops:

Ik heb een driewieler van Halfords … dat vindt ze leuk … maar ze wil steeds op een quad van een kindje uit de buurt :oops:



Zou dat leuk zijn?