Ideeën voor een paasviering

Heb even wat hulp nodig :wink: .



Ik werk op een basisschool en zit in de paascommissie. We willen die dag een continurooster inplannen en er een gezellige viering van maken.

We hebben in het verleden al vaak een paasontbijt/ brunch gehad, dat zal waarschijnlijk weer ingepland worden, maar wat nog meer :think: ?

Dan nog paaseieren zoeken natuurlijk :smiley: !



Iemand nog originele ideetjes van andere scholen?



Het is een katholieke school dus daar mag ook best aandacht aan besteed worden.



Kom maar op met leuke ideeën :mrgreen: !

Je kunt van te voren zelf een groot paaskleed met ze maken waarop je het ontbijt/lunch neer gaat zetten. Een groot wit weggooikleed kopen en ze deze zelf laten versieren (tekeningen, knutselwerkjes, vouwwerkjes etc.) met als thema pasen. Dit is voor elke groep wel leuk denk ik. Bij de hogere groepen kun je wat meer erbij knutselen.



Van te voren oren met ze knutselen (band van papier om hun hoofd net zoals feestmuts en daar twee oren op maken van papier). Oren opzetten, snorharen schminken en als paashaas die dag naar school. Als haas ontbijten en een huppelbaan uitzetten in de gymzaal/speellokaal

voor de laagste groepen vooral leuk denk ik.



Een paashaas van koek versieren met de kinderen (glazuur erop en verder versieren met snoepjes).



Een filmpje met ze kijken over de paashaas of zelf een toneelstukje opvoeren voor ze over Pasen.

eitikwedstrijd…hier op school al jaren een hit. Alle kinderen nemen 1 hardgekookt ei mee. In tweetallen in de groep tikken ze dan hun eitje. De winnaars spelen tegen elkaar. Van elke groep blijft 1 leerling over en die mag naar de schoolfinale.

De juffen en meesters houden zo’n zelfde wedstrijd, maar dan voor de ogen van alle leerlingen tijdens de finale.

is echt :thumbup:

een echte paasvieringen, elke klas zingt een lied voor een andere klas? met elkaar ind e gymzaal?