Ideeën gezocht

Hopelijk zit ik in het goede forum, het is zeker ouder-kind gerelateerd.



In december is het dan zo ver, dan wordt eindelijk het verzoek tot naamswijziging ingediend voor mijn zoon.

Toen hij dik 5 jaar geleden werd geboren kreeg hij de achternaam van mijn ex, dat was vroeg in de zwangerschap al vastgelegd. Voor het einde van de zwangerschap ben ik bij hem weggegaan, sommigen hier zullen het verhaal (her)kennen.



Maar goed, ik zit bijna over de norm heen qua verzorgingsjaren plus buffer(ingewikkelde rekensommen zijn daar voor), dat zal zijn in december, dan zitten we veilig en zal de kans zeer groot zijn dat het toegewezen wordt.



In die tijd hadden we geen geld en is het geboorte kaartje een foto-afdruk geworden met tekst erop waar ik nooit echt tevreden over ben geweest.



Graag wil ik mijn zoon een èchte kaart geven (en dus verspreiden onder familie en vrienden), een geboortekaart doe je nooit meer over, dat was nou eenmaal zo helaas, maar toch wil ik graag dat hij net als zijn zusje een echte kaart heeft met zijn achternaam erbij.



Hij weet niet beter dan dat hij mijn achternaam draagt, echter op officiële post e.d. staat de achternaam van mijn ex.



Wie heeft een idee hoe ik dit aan kan pakken? Hij weet niet van zijn vader, t/m zn 2e jaar heeft hij hem met onregelmaat gezien, sindsdien niks meer vernomen, inmiddels is mijn huidige vriend helemaal zijn papa en lijkt hij zijn echte vader helemaal ‘vergeten’. Maar hoe leg ik uit waarom we dit willen vieren? (of ben ik stom bezig)



Zou dus graag een feestje willen geven en een kaart willen ontwerpen/laten drukken om dit moment niet voorbij te laten gaan.



Ook ideeën voor tekst voor op het kaartje zijn van harte welkom!!

je krijgt pb

Afgezien van wat ik van je idee vind heb ik het gevoel dat je het meer voor jezelf wil doen dan voor hem.



Persoonlijk zou ik er niet op deze manier aandacht aan geven, vooral ook omdat jouw vriend gewoon zijn papa is.



Ik denk dat 5 jaar niet echt een leeftijd is om het te begrijpen.



Wil je het inderdaad vooral voor jezelf doen dan zou ik een feestje houden en niet te veel uitleggen. Gewoon een feestje omdat je er zijn in hebt.



Wil je het voor hem doen dan zou ik zou ik eigenlijk gewoon nog een paar jaar wachten.



Daarbij weet ik niet veel van hoe mannen denken, maar mijn man vind het bijvoorbeeld niet echt heel interessant dat zijn moeder zijn geboortekaartje en al die dingen heeft bewaard.



Soms is het misschien beter om te accepteren dat de keuze’s die toen zijn gemaakt zijn gewoon de juiste zijn geweest gezien de omstandigheden.



Maar goed… Succes met je beslissing verder…

Aan een kant begrijp ik het echt wel hoor, maar ik vind het allemaal een niet iets wat je aan een 5 jarige moet ‘hangen’.