Idee lichte maaltijd?(zwangerschapsmisselijkheid)

Ik ben op dit moment dus zwanger maar ben echt erg ziek ervan. Het leek beter te gaan met de medicijnen maar helaas is het weer terug.



Nu ben ik dus opzoek naar een lichte maaltijd(ik ben niet zo van de maaltijdsalade’s) Maar gewoon iets wat makkelijk en ook licht op de maag valt :oops:



Heeft iemand misschien een idee?



Alvast bedankt!!! :mrgreen:

kippensoep?

(witte) rijst?



Sterkte ermee!

Dank je Sophia :slight_smile: Helaas valt zelfs kippensoep :sick:



En heel eerlijk moet het ook makkelijk te spugen zijn :oops: of klinkt dat nu heel gek :lol: En dat lukt ook wel met kippensoep maar die lucht alleen al van soep is al erg

nasi

een geroosterde boterham was bij mij 1 van de weinige dingen die ik binnen kon houden.

Ik heb ook wekenlang tosti’s en geroosterd brood met zoet beleg gegeten als avondeten.



Verder rijst of bami zonder mix/kruiden en gewoon stukje mager vlees erbij.

Ik at ook veel beschuitjes, rijstwafels, geroosterd brood met een licht groentesoepje, of wat gestoofde groente met couscous of rijst ofzo. Pap en cornflakes gingen er ook wel in, ik had zowiezo wel erg behoefte aan zuivel ook.

aan mij heb je niet veel ik at gewoon , het kwam er weer uit en dan at ik verder.



ik lette wel op wat ik at idd.

geen kaas,choclade,champions,aardapeelpuree,melk maar wel veel water drinken.

Bij mij waren het kleine beetjes vanillevla die er in bleven. De hele dag door, tot het m’n neus uit kwam :silenced: :mrgreen:



Lastig, ik weet het (nog). Sterkte ermee. :hug:

op het hoogtepunt van mijn zwangerschapsmisselijkheid at ik vrijwel niks. Daarna bleef het het grootse deel van de zwangerschap bij water, limonadesiroop (met heel weinig siroop), fruit en stukjes komkommer. Helaas is het soms niet anders.

Mijn tip: maak je niet te druk. Laat je goed in je gaten houden door je VK of gyn.

2 weken na de zwangerschap was ik 15 kilo lichter dan dan ervoor :shock: (ondertussen zit er al weer 5 kilo aan, helaas)