Je bent volgens mij niet verplicht om een geldig paspoort of ID-kaart te hebben… Je kan zelfs stemmen en je legitimeren met een verlopen ID/paspoort. Uiteraard heb je wel een geldig reisdocument nodig als je naar het buitenland gaat.
Kan inderdaad wel, maar ik dacht dat je ondanks dat dus wel een boete krijgt als je een nieuwe gaat halen om wat voor reden dan ook. 't recht is niet altijd recht in Nederland.
Je bent volgens mij niet verplicht om een geldig paspoort of ID-kaart te hebben… Je kan zelfs stemmen en je legitimeren met een verlopen ID/paspoort. Uiteraard heb je wel een geldig reisdocument nodig als je naar het buitenland gaat.
Kan inderdaad wel, maar ik dacht dat je ondanks dat dus wel een boete krijgt als je een nieuwe gaat halen om wat voor reden dan ook. 't recht is niet altijd recht in Nederland.
Mijn id kaart was verlopen op moment van nieuwe halen.
Heb geen boete gekregen hoor.
(hadden ze ook niet moeten doen, aangezien ik ruim op tijd gebeld had voor een afspraak… kon ik pas weken later terecht voor mijzelf en 2 kids… jajaja dat kost uuuuuuuren not :roll: lang leve het moeten maken van een afspraak als je kinderen hebt, want de vrije momenten zijn onder schooltijd dus geen optie).
Dan zal het misschien alleen zijn als je hem kwijt bent (en dan weer allerlei uitzonderingen als wanneer hij gestolen is ed)?
Ook dan niet volgens mij
bij verlies/diefstal zijn de kosten voor een nieuw paspoort of id bewijs wel hoger.
Was nieuwsgierig dus even gaan kijken op de site van de gemeente :lol:
Dus noem het een verhoging… je kan het ook ‘gewoon’ als een boete zien (en dat terwijl iemand anders er misschien wel met je spullen vandoor is gegaan).
Wij zijn met Noëlle naar het gemeentehuis gegaan. Ze kijken echt niks na hier hoor! We moesten ons beide identificeren, fotootje van Noëlle laten maken. De medewerkster liet haar wel mama zeggen maar ook dat zegt natuurlijk niets he…
Hier voor Jesse een ID gehaald toen hij een maand of 3 was, we gingen naar turkije op vakantie dus moest wel. De foto was voornamelijk een gedoe, want hoe krijg je een baby op de foto die zittend gefotografeerd moet worden terwijl hij niet zit… Maar uiteindelijk wel gelukt en bij het ophalen was het vrij eenvoudig, papa en mama moesten mee, beeb ook, meneer vroeg of hij nog even in de bak mocht kijken, ja hoor, tuurlijk… Nou hier is de ID hoor…