Hysterisch huilen tussen 19:30 en 20:00 uur.

Zijn er meer kinderen die overdag heel erg gezellig en lief zijn en dan zomaar rond een uur of half acht, ookal sliepen ze al ,in een keer wakker worden en dan beginnen te huilen.

Niet gewoon huilen maar echt hysterisch.



Lara heeft daar momenteel de gewoonte van.

We laten haar nu door huilen, nadat we bij haar gekeken hebben, een schone luier hebben gegeven en haar even geknuffeld hebben.



Kennen meer moeders dit en zo ja wat hebben jullie eraan gedaan?



Fijne avond

Groetjes van Dijanka

Juul heeft het ook sinds een paar weken en is dan echt niet meer rustig te krijgen. Wij zitten dus vaak nog tot tien uur met haar op… :roll:

Ach, het zal wel een fase zijn, dat hoop ik dan toch!

Lienke doet dat ook sinds deze week. Ik ga er ook vanuit dat het een fase is (hopen we dan maar :wink: ).

Als ze zo huilt gaan we er naar toe maar als er niks aan de hand is moet ze maar even huilen. Ben al wel tot de conclusie gekomen dat het tot nu toe nooit langer dan (ruim) een half uur duurt. Haar dan de speen in doen helpt ook niet want die spuugt ze net zo hard weer uit.



Groetjes Renate

Sara heeft dat ook een tijdje gedaan. Gaan beebs rond deze leeftijd als die van jullie niet ook beginnen met dromen? :think: K weet het zo even neit meer,. maar ik kreeg bij Sara de indruk toen dat het wel dromen was. Ik troostte haar tot ze weer gekalmeerd was en daarna legde ik haar weer in bed. Na een tijdje is het over gegaan.

Jasmijn heeft het nu ook en ook Isabel heeft het gehad, wij blijven wel bij haar, ik ben van mening dat ze dan even onze veiligheid en nabijheid nodig heeft. Ik haal haar in de regel niet uit bed, maar blijf bij haar, zeg dat het goed is en aai over haar bolletje. Met een speentje valt ze dan wel weer in slaap. Soms moeten we 3 tot 5 keer naar boven, maar het is een fase en gaat vanzelf weer over.

Ik laat haar dus niet lang huilen, omdat ik de indruk heb dat het sneller over is (de fase dus :wink: ) als ik nu even die tijd investeer.



Groetjes Alex

Bedankt allemaal voor de reactie, ben blij dat er meer mensen dit herkennen en dus ook gehad hebben.



Wij gaan er ook wel heen hoor, laten ons zien en dan gaan we dus ook weer weg, we blijven niet wachten totdat ze niet meer huilt, maar heb inderdaadc wel het idee dat ze ons gewoon even wil zien.



Nogmaals bedankt allemaal.



Groetjes Dijanka

Tim had dat met 8 maanden oud ook en nu ook weer. Hij is nu anderhalf.

Ze krijgen dan het besef dat mama en papa weg kunnen gaan. Ze moeten je dan gewoon even zien. Eventjes geruststellen helpt goed, aai over de bol en dan gaat hij gewoon weer slapen.



groetjes Judith

ja…herken het deels wel…

niels is nu bijna 10 mnd,en soms word hij helemaal over de rooie wakker,dikke tranen,soo sielug,maar dan droomt hij dus vlgs ook heel erg.

dan pak ik hem even op,en loop even rustig door z’n kamertje,en zing zachtjes een liedje ofzoiets,en dan word hij langzaam aan weer rustig,en gaat dan weer netjes slapen.

ik denk ook echt dat wat ze overdag zien/meemaken snachts verwerkt moet worden,want het gebeurd vooral als we erg druk zijn geweest,of ergens op visite zijn geweest smiddags…

yvan heeft het meestal bij het naar bed gaan, maar slaapt soms ook even om daarna ‘te beginnen’ :roll: . Momenteel ga ik even naast hem zitten, hij pakt mijn hand of arm en moet even contact maken. Dan wordt hij rustig, draait zich om en valt in slaap. Dan is het voor mij nog zaak om zo zachtjes mogelijk de kamer uit te raken, anders begint het feest opnieuw. Ik ga ervan uit dat het een fase is, soms gaat het ook zo een aantal avonden achtereen goed, soms is het weer eventjes in de war.



Ze gaan ook hard nu he, ze moeten ook veel verwerken en dromen dat geloof ik ook dat dat nu begint. Yvan huilt nu soms 's nachts, maar slaapt dan wel. Daar moesten we ook even aan wennen. Wij stonden al naast zijn bed, hij werd dan wakker van ons met als gevolg helemaal over de toeren. De volgende keer zijn we niet naar hem toegegaan en na anderhalve snik was het toen weer stil geworden. Eventjes eerst nadenken voordat we wat doen.



Sterkte Dijanka, ik hoop voor je dat Lara snel weer rustig is. Lief meisje… :inlove: