Hallo,
Onze dochter, een zeer tevreden meisje, begint 's avonds echt vreselijk te huilen tegen de tijd dat ze in slaap gaat vallen. Ze huilt dan echt heel hard en hysterisch. (Overstrekken etc.). We laten haar niet huilen in haar bedje want dan valt ze nooit in slaap. In de draagdoek doet ze het ook en als je haar vasthoudt ook. Meestal gaat het 't snelste over als ik gewoon stil op de bank ga zitten met haar in mijn armen en haar gewoon laat krijsen. Dus zo rustig mogelijk blijf zitten. Tussendoor valt ze dan in slaap, wordt weer even wakker om echt te krijsen en valt dan weer in slaap. Na verloop van tijd is ze in een diepe slaap en kan ik haar wegleggen.
Ik heb het idee dat het huilen steeds erger wordt. Iemand enig idee wat ik eraan kan doen? Het is zo zielig. Overdag heeft ze geen problemen met inslapen.
lastig en ook zielig om te zien, als er niks medisch aan de hand is, zou ik bijna denken dat het de verwerking is van de prikkels die ze overdag heeft opgedaan, mijn andere dochters hadden/hebben hier geen last van maar mijn derde dochter had dit ook vaak als we een te drukke dag hadden gehad, zij was echt een kindje waar je prikkels moest doseren, anders was zij in de avond ook helemaal over haar toeren.
Mijn dochtertje heeft dit ook, gelukkig niet elke dag. Het heeft geen zin om haar te laten huilen, vind ik haar ook nog te jong voor (ze is 2 maanden). Het enige wat ik kan doen is haar hoofdje op mijn arm, buik tegen buik en haar kontje in mijn hand, een beetje tegendruk geven zeg maar. Zo voelt ze zich geborgen en valt ze meestal wel in slaap,moet dat wel even met haar blijven zitten, want anders begint het huilen wee opnieuw.
Ben ook benieuwd naar de ervaringen en tips van anderen, dus ik lees nog even mee.