Jayden krijgt hypoallergene voeding, doordat de bv niet gelukt is, maar ik wel iets wilde hebben om hem te beschermen. Zijn papa heeft astma en ik een paar allergietjes , dus de kans op allergie is vrij groot hier.
Nu krijgt hij de nutrilon hypoallergeen, maar die is best duur (15.99/pak). Ik kreeg van iemand de tip om de kruidvatvoeding te proberen, omdat dat dus de helft zo’n beetje scheelt in de prijs. Per maand is dat toch een eurootje of 55.
In ieder geval, ik had dus het cb gebeld om te vragen of ik dan gewoon zo kon overstappen en of ik dan moest gaan mengen of niet. Dat hoefde niet. Had ook gevraagd of de kruidvat voeding dna net zo goed was als de nutrilon voeding en toen kwam zij dus met dat prebiotica verhaaltje waar nutrilon ook reclame mee maakt.
Die prebiotische vezels versterken het immuunsysteem van de baby, en nutrilon heeft hier t alleenrecht op. Kruidvatvoeding heeft dit dus niet.
Nu snap ik alleen niet helemaal wat die vezels doen en of het echt zo erg is als de andere voeding dat niet heeft. Vergroot hiermee dan weer de kans op allergieën, of zie ik dat verkeerd?
Wie helpt me even beslissen
De enige reden om over te stappen is trouwens het geld, want Jayden doet het in principe prima op de nutrilon voeding.
Wij gebruiken hier ook extra care van de kruidvat omdat ik last heb van een allergie en wij hebben ons van te voren goed ingelezen en de kruidvat voeding kwam zelfs als beste uit de test en ja het is allemaal erg duur dus vandaar deze keuze extra care 1 staat inderdaad op met prebiotische vezels en waarom zou dat niet waar zijn dan het is toch raar dat alleen nutrilon daar alleen recht op heeft :think:
Wij zijn ook overgestapt van Nutrilon Hypo-allergeen op de Kruidvat Extra Care. Dat van die prebiotica en vezels heb ik nog nooit gehoord, het klinkt mij een beetje in de oren als een reclamepraatje voor Nutrilon! Ik heb me er van tevoren erg in verdiept, en dat ben ik echt nergens tegen gekomen. Ik meen me ook te herinneren dat er rechtszaken liepen tussen Nutrilon en Kruidvat, omdat de voeding vrijwel hetzelfde is.
Wij hebben alleen maar goede ervaringen met de Kruidvat-voeding. Met de Nutrilon had Lianne tussendoor gewoon nog honger en zaten er soms amper drie uren tussen de voedingen. Ik had het idee dat dat helemaal niet verzadigde. Toen we over waren op de KV-voeding, had ze geen honger meer tussendoor en zat ze meteen op vier uren! Ze moest alleen in het begin even aan de smaak wennen.
Nou ik heb een pak gehaald hoor, ben benieuwd. Heb nog wat nutrilon over, voor t geval hij tniet lust, dan kunnen we eerst gaan mengen
Ha Vicky,
Ik ben benieuwd laat even weten hoe je kindje het met de kruidvat voeding doet? Anders overweeg ik ook over te stappen scheelt een hoop geld.
gr Leonie
Ik heb ook de extra care gehad en inmiddels de standaard van Kruidvat, maar t is prima voeding hoor! Prebiotische vezels ja want dat hebben ze zogenaamd “net als borstvoeding”… sure, kan toch niet, dus volgens mij verkooppraatje
@Leonie1979 wrote:
Ha Vicky,
Ik ben benieuwd laat even weten hoe je kindje het met de kruidvat voeding doet? Anders overweeg ik ook over te stappen scheelt een hoop geld.
gr Leonie
Jayden doet het prima op de kruidvatvoeding hoor :thumbup: Heb eerst nog een dag of twee gemengd met wat ik nog staan had van nutrilon, maar nu sinds een dag of twee zit hij volledig op de kruidvatvoeding :thumbup:
Affie dat idee had ik ook idd…
Vicky, super dat Jayden het goed doet op de nieuwe voeding :thumbup:
jups, Jayden blij, wij blij en onze portemonnee ook blij :mrgreen:
Belachelijk eigenlijk he dat die nutrilon dan zo duur is. Ik bedoel, 7 euro of zo op een pak , dat is 28 euro in de maand :shock: Waar zou dat nou aan liggen dat het zoveel duurder is :think: Nou ja ben iig blij dat we een kruidvat om de hoek hebben :mrgreen:
Ga Gelijk overstappen na dit pak pff dat scheelt ff.
gr Leonie
@Vicky wrote:
jups, Jayden blij, wij blij en onze portemonnee ook blij :mrgreen:
Belachelijk eigenlijk he dat die nutrilon dan zo duur is. Ik bedoel, 7 euro of zo op een pak , dat is 28 euro in de maand :shock: Waar zou dat nou aan liggen dat het zoveel duurder is :think: Nou ja ben iig blij dat we een kruidvat om de hoek hebben :mrgreen:
Vicky, 7 euro per pak? hoeveel zit erin dan. Betaal voor de kruidvat 8,89 voor 800 gram maardenk dat je bij nutrilon eerst de naam betaald en dan de voeding :shock: maar wel super dat het allemaal dan voordeliger is.
Er zit evenveel in, in allebei 800 gram. Maar de nutrilon kost wel 15.99/pak :eh:
@Vicky wrote:
Er zit evenveel in, in allebei 800 gram. Maar de nutrilon kost wel 15.99/pak :eh:
Oke bedoelde je het zo hahaha begreep het al niet het hele pak kost dus 16,- ende helft zo’n 7,- euro Ja nutrilon is duur en volgens mij is kruidvat net zo goed onze dochter groeit er flink op :dance:
Haha ik bedoelde dat het prijsverschil tussen nutrilon en kruidvat, 7 euro per pak is
OOOOOO :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:
hahhahahah slimpie he ben ik :wall:
ja dat is veel en dan scheelt het toch in de maand. Heb laatst zitten uitrekenen wat we kwijt zijn aan voeding omdat ik het in de administratie meeneem maar :shock: kan je voorstellen als je dan nog eens nutrilon geeft :oops:
Wij zijn van Nutrilon ook over gestapt op Kruidvat.
Ergens hier op de site staat ook een topic over deze 2 merken. Het schijnt zelfs hetzelfde in beide pakken te zitten. Bij Nutrilon betaal je ook meer voor de verpakking. Dit is een afsluitbare doos kruidvat heeft dit niet. Ik heb contact gehad met kruidvat of hun ook van die houdbaarheids dozen verkochten. Dit was er niet juist om de voeding zo goedkoop mogelijk te houden.
hallo mensen mijn zoontje jayden is nu 3 weken oud en ik gaf eerst borstvoeding maar dat liep helemaal terug, dus overgestapt naar flesvoeding nutrilion1 hypoallergeen, maar die vind ik erg duur dus ik wil ook overstappen naar die van het kruitvat, maar welke moet ik dan hebben, en hoe reageren ze erop, ik wil namelijk niet dat die last krijgt van darmkrampjes, is zooo zielig
Hoi Wendy,
Ik denk dat je kindje wel krampjes krijgt, omdat je in hele korte tijd van borstvoeding naar Nutrilon naar Kruidvat overstapt. Het beste is om misschien of nog even te wachten voordat je overstapt naar Kruidvat-voeding, of je moet het heel geleidelijk doen. Eerst 1 schepje Nutrilon vervangen door een schepje Kruidvat-voeding en dan kijken hoe je zoontje daarop reageert. Dat een tijdje zo laten en dan nog een schepje vervangen en zo langzaam opbouwen totdat je op hele flessen Kruidvat-voeding zit. Wij zijn zelf ook van borstvoeding naar Nutrilon naar Kruidvat Extra Care gegaan, Lianne was toen wel iets ouder. Maar ze heeft er behoorlijk last van gehad. Dus zoiets moet je niet overhaasten.
Als je nu de hypo-allergene voeding van Nutrilon hebt, zou ik overstappen op de hypo-allergene voeding van Kruidvat. Dat is Kruidvat Extra Care nummer 1. Die voeding is licht verteerbaar en dan zit je ook op dezelfde soort voeding. Want de overstap er dan ook nog eens bovenop van hypo-allergeen naar standaard-voeding is iets teveel van het goede voor zo’n klein kindje. Daar kun je beter nog een paar maanden mee wachten.