Mijn zoontje heeft een koemelkallergie en drinkt al sinds de geboorte hypoallergene melk (ik weet dat dit ook niet helemaal koemelkvrij is, maar in overleg met de kinderarts gaat dit opvallend goed en de pepti en nutramigen lust ie niet).
Nu is hij 14maanden en helaas nog niet over zijn allergie heen. Soms moet ik het weer proberen, maar gelijk uitslag en diarree met spugen. Kan hij nou gewoon deze melk doordrinken i.p.v. gewone melk of bestaat er een soort hypoallergene dreumesmelk?
Je hebt van alpro soya peuter groeimelk.
Sebastiaan krijgt het nog steeds, ondanks dat het eigenlijk niet meer nodig is.
Groetjes,
Heleen
Hypo allergene dreumes melk bestaat niet, ik heb er een hele speurtocht naar gedaan
En ook wij zijn geeindigd bij de Peutermelk van Alpro( met de giraffe op de verpakking) :thumbup:
Maar soja wordt toch afgeraden bij kma? Of is dat alleen in het begin, als je start met bijvoeden? (Lang geleden allemaal…)
Wanneer heb je Nutramigen geprobeerd voor het laatst? Misschien lust hij het inmiddels wel. Of Neocate?
Reno heeft ook een kma. Hij krijgt nu nog de gewone Neocate en gaat straks over op Neocate active. Dit is melk in poedervorm voor kinderen van 1 tot 10 jaar.
Hij krijgt dit omdat hij ook een soja-allergie heeft…
Helaas lust hij die soja melk ook niet. Is een beetje kieskeurig vrees ik :oops:
toch vreemd dat het niet bestaat hoor…
Dolfijntje, is Neocate ook alleen op recept? Die kende ik nog niet
hier een kindje met kma en nu 16 maand en krijgt nog steeds nutramigen 2 opvolgmelk na 6 maand.
maar is hij dan nog niet helemaal over zijn kma heen? wordt toch gezegt dat kindjes met kma juist pepti of nutramigen drinken niet alleen dat het kwa arts is voor geschreven maar ook door dat lichaam reageerd en weet dat het goed is :think:
Onze dochter 13 maanden krijgt ook nog steeds nutramigen 2.
Ze luste het ook niet, maar wij hebben destijds (4maanden) het met suikerwater gemengd en dat afgebouwd. Onze dochter heeft ook een soja allergie, maar we zijn op dit moment alles weer aan het testen. Ze heeft 2x koemelk gehad en meteen diarree en hangerig, maar nu blijkt ze ook tanden en kiezen te krijgen. We wachten er dus nog maar ff mee, maar de opvolgmelk mag ze van mijn dietist nog gewoon hebben. Ze hoeft niet perse op wat anders over. Dus als je nu iets hebt wat goed werkt, zou ik het daar gewoon bij houden. Zoveel melk krijgen ze toch niet meer.
Daarom zit Reno ook nog steeds op de zuiglingen voeding van Neocate. Straks als hij echt bijna geen melk meer krijgt, dan gaat hij over op de Neocate Active.
Hier moesten we ook gaan provoceren en na 10 cc gewone melk heeft hij bijna 3 uur liggen huilen… Duidelijk dat hij er nog niet overheen is.
Maria77, wij hebben Neocate op recept. Het is nl erg duur, pak van 400 gr kost 72 euro (en daar doen wij 2 dagen mee)
Maar jij bent waarschijnlijk ook wel onder behandeling van een arts en dietiste, dus ik zou het daar even vragen wat de mogelijkheden zijn.
Hendrika, ik weet dat ze dat zeggen, maar mijn zoontje weigerde die melk. Uit het bloedonderzoek en ook op het beeld blijkt het toch een KMA. Alleen kan hij blijkbaar toch iets hebben ervan, aangezien die hypo allergene voeding niet helemaal koemelkvrij is. De kinderarts vond dus dat we het maar niet meer moesten proberen, aangezien het hier gewoon goed mee gaat.
Morgen hebben we een afspraak bij de kinderarts. Zal het eens navragen.
edit: bericht een beetje aangepast om meer antwoord op je vraag te geven…
zou ook soya melk zeggen, maar de eerste 9 mnd mag je geen soja geven omdat je anders een soja allergie kunt ontwikkelen.
maar je hebt geluk als hij tegen een beetje km kan… hier helaas ook reactie op sporen :roll:
oja onze uk krijgt nutramigen 2 (binnenkort weer de provocatie test :shifty: )
maar jij zegt hij is kieskeurig… maar als je een allergie hebt dan heb je geen keuze… ik zou ook graag alles willen geven, maar als ze er zoveel last van heeft kies ik toch voor die “vieze” voeding, en uiteindelijk drinken ze het wel… hier is het gewoon ze weet niet beter.
kun je anders niet gewoon doorgaan met de opvolgmelk (nutilon hypo allergeen zat op de bus dat het tot 18 mnd kan)
Staat dat op de bus?? :think: Op onze bus staat dat het vanag 6 maanden is, maar niet tot wanneer…
Heb trouwens morgen pas afspraak bij kinderarts, i.pv. vandaag wat ik gisteren schreef… :oops:
Y,uri heeft tm 18 mnd pepti 2 gebruikt. Geen probleem! Ook gewoon een machtiging voor gekregen.
Daarna hebben wij de rode/roze sojamelk gegeven.Met smaakje en die dronk hij graag, soort jogi drank :thumbup: Helaas heeft hij toen ook oa een soja allergie ontwikkeld…
Tijden heeft hij dus gewoon helemaal geen melk gedronken. Heb daar geen probleem van gemaakt en de KA, allergoloog ook niet.
Voor pannekoeken gebruikte ik rijstemelk.
smurf onze uk kan dus niet tegen rijst…
betreft mnd weet nog wel dat dat bij ons op de pak stond… de blauwe.