hallo
Even een vraagje , Veron heeft heel erg last van exceem en constand verkouden . Nu hebben ik en mijn vriend allebij last van allegie …
Het cb raad aan met allerlei zalfjes te smeren , nu heb ik op aanraden van iemand nursery jelly bij de toko gekocht en dit helpt redelijk .
Volgens het Cb nog niet nodig om aan speciale voeding te beginnen :? Wat denken jullie ik lees dat nutrilon hypo echt is om het te verkomen , exceem enz maar als ik daarna overstap heeft het dan zin ?
Dat ik het dan eerst zelf moet betalen zou me echt een zorg zijn dat zien we dan later wel…
Ben benieuwd naar jullie ideeen
Groetjes
Ik zou gewoon een pak kopen en kijken of het helpt.
Veron zal idgv niet slechter worden van een tijdje hypoallergene voeding. Dus ik zou gewoon een pak kopen. Helpt het niet, kan je altijd weer terug naar gewone voeding.
Nu heb ik net op een medische site gelezen dat als je kindje de symtonen van een allergie al heeft dat die hypo voeding geen zin meer heeft zou ter voorkoming zijn dus dan moet je aan de pepti of uhmm hoe heete dat andere … :think:
In elk geval dan moet ik even kijken , denk ook dat ik t gewoon een paar weken ga proberen … kan vast geen kwaad of wel?
Hoor graag meningen hoor
Groetjes
hoi… hier mama van 2 eczeemkindjes en ik kan je vertellen dat het geen ene moer uitmaakt… Tessa was aan speciale allergievoeding die moest helpen bij eczeem toen zij haar eczeem ontwikkelde hoor…
als je kindje alleen eczeem heeft en verder geen tekenen van allergie zou ik het lekker zo laten…
wel wat tips voor het eczeem:
-max 3 keer per week een nat moment ( badje oid) verder alleen wassen met water zonder iets…
-aan het badwater balneum vettend of zemelen toevoegen en verder niets
-niet teveel verzorgingsspulletjes gebruiken. badspul en iets van bodylotion zijn genoeg
-kleertjes nooit ongewassen aandoen daar reageren ze heel erg op schijnt.
-als je toch een zalfje wilt gaan gebruiken kun je het beste vragen naar NIET hormoonhoudende zalfjes… de meesten zullen direct met hormoonzalf aankomen maar op lange termijn kan dit de huid beschadigen…
- pas op met snoetepoetsers ( hierdoor is Tessa’s gezichtje helemaal ontstoken geraakt).pak liever een washandje met water of een lotiondoekje.
Succes
bedankt voor je reactie , alleen alles wat jij opgeeft deed ik al en balneum gebruin ik vanaf 1 maand … is zo zielig en idd kreeg vd huisarts meteen hormoonzal , ben de dag erna terug gegaan odat ik dat niet wilde …
gebruik nu een vasaline vd toko, aangeraden door een surinaamse vrouw , omdat veron ook half is vaak toch een droge huid , dit helpt al redelijk alleen houd hij wel butjes maar de ruwheid trekt wel weg.
denk echt dat hij ergens allergie voor heeft maar wat?
Preventieve hypo-allergene voeding (zoals Nutrilon Hypo-Allergeen) is voor kindjes die een verhoogd risico hebben om allergie of eczeem te ontwikkelen. Normaal begin je hiermee na de geboorte of als je stopt met borstvoeding.
Deze krijg je trouwens nooit vergoed.
Versterkte hypo-allergene voeding (zoals Pepti) is voor kindjes die een koemelkallergie hebben, een van de symptomen kan eczeem zijn, maar vaak heb je dan ook andere symptomen zoals onrustig gedrag, spugen, enzovoorts.
Deze wordt wel vergoed, maar pas nadat er gebleken is dat je kindje een koemelkallergie heeft.