Jasmijn krijgt nadat ze drie maanden volledig borstvoeding heeft gehad Hypoallergene voeding van Nutrilon (de blauwe bus ).
Dit op advies van het cb omdat mijn vriend astma heeft (niet heel erg gelukkig). Het schijnt een nieuw advies te zijn, want Isabel heeft vorig jaar de gewone Nutrilon gehad…
Nu wil ik natuurlijk het beste voor Jasmijn, maar ik vraag me af wat nu echt de meerwaarde is en kan ik na 6 mnd dus als ik toch over moet op nr.2 overstappen op gewone Nutrilon??? Of zal ik dan ook Hypoallergeen blijven geven?
Als ik overstap moet je dan afbouwen ofzo?
Iemand ervaring ermee???
Groetjes Alex
ik zou Nutricia zelf bellen en om advies vragen. Telefoonnummer vind je op hun internetsite. Succes!
kuzzz
Onze wijkverpleegkundige zei dat dat hypo-allergeen eigenlijk geen meerwaarde heeft, daar men er maar van uitgaat dat je kind dan geen allergie kan ontwikkelen, en dat kunnen ze wel degelijk .
( ik gebruikte het ook en ben overgestapt naar gewone nutrilon)
Als je Nutricia belt zullen die je wel dat hypo-allergeen adviseren ( het is een stuk duurder, en zij willen wel verkopen)
De darmpjes van een baby werken als een zeef, echter tussen de 4 en 6 maanden word die zeef een stuk fijner. De grote eiwitten van normale melk kunnen er in het begin dus soms doorheen, wat allergische reacties kan geven als het lichaam reageert op die grote lichaamsvreemde eiwitten. In Hypoallergene melk zijn ze al een stuk kleiner geknipt, en kunnen er dus nog steeds wel doorheen, maar worden door het lichaam vanwege dat ze een stuk kleiner zijn veel minder vaak als indringer bestempelt, waardoor het imuunsysteem er minder snel op zal reageren.
Tussen de 4-6 maanden sluiten de darmpjes zich dus nog een stuk. vanaf 6 maanden zal logischerwijs hypoallergeen geen specifieke meerwaarde meer hebben in de voorkoming van allergieen, wel zal het helpen als er al een milde allergie speelt…