Hypo allergeen -> Hongerige voeding

Dames…

Wie van jullie gebruikte er ook hypo allergeen maar zag dat dat voor jullie kindje niet voldoende was en is overgestapt naar de hongere babyvoeding?? En welk merk dan?

En hoe zijn jullie ervaringen hiermee?? Kan dat zomaar zeg maar?

Op het Cb vonden ze Roan al vrij zwaar, 7100 gram, 63 cm bij iets meer dan 3 maand. Mochten zeker niet gaan verhogen. Maar goed ik laat mijn kindje ook niet verhongeren :wall:

Ik merk dat Roan binnen 10 minuten zijn flessen op heeft en sinds end ag of wat ook huiliger is na de fles, terwijl die normaal gesproken voldaan is. Kan ook natururlijk zuigbehoefte zijn maar speen die spuugt ie constant uit na de fles…

Gebruik je nog speen 1 ? want anders kun je weer naar speentje 1 toe, zodat hij wat langer over een flesje doet.

Sommige kindjes huilen na een flesje, mijn dochtertje heeft dat ook een hele lange tijd gedaan, en dat was echt puur omdat ze het jammer vond dat het flesje op was, CB vertelde sommige kindjes vinden een flesje zo lekker dat als het flesje op is, ze het jammer vinden en dan even huilen.

Maar kan ie het wel 4 uur volhouden op een flesje ? En hoeveel cc krijgt hij eigenlijk ?

Hier wil Jenna ook geen speen na de fles, dan gaat ze kokhalzen, maar ze heeft wel nog altijd zuigbehoefte. Ik hou dan altijd haar handje voor haar mondje, en dat vind ze heerlijk om daar even op te sabbelen.

Maar als je voeding wil gaan gebruiken voor hongerige baby’s kun je denk ik beter hetzelfde merk gebruiken daarvan dan je nu gebruikt ??

Nee ik zit al op speen 3… En speen 2 floept in elkaar zo hard zuigt ie…

Hij krijgt best veel hoor, 4 x 210 en 1 x 180… :mrgreen:

Maar weet je wat het is, Roan huilt nooit, alleen als ie honger heeft.

Hij krijgt meestal rond 8 uur sochtends, dan 12 uur, rond 3 uur/ half 4 en dan rond 6 uur/ half 7 en dan rond 10 uur.

Ik zou dan toch echt naar speen 2 gaan, want zo tussen de 15 a 20 minuutjes mogen die kleintjes echt wel over een flesje doen.

Ik zit hier nog steeds op speen 1, en zolang ze ongeveer 20 minuutjes over het flesje doet ga ik niet over op speen 2.

Maar waarom voed je eigenlijk niet altijd om de 4 uur ?

Kan me er wel in vinden dat je de laatste voeding om 22:00 uur wil geven, maar dan zou ik 8:00-12:00-16:00-19:30-22:00 of een half uurtje later.

En jeetje wat krijgt hij veel zeg, richtlijn is om toch echt niet boven de 180 te zitten voor de 6 maanden. Snap dat als hij honger heeft je meer geeft, maar zal dan echt die iets halen voor hongerige baby’s.

Mijn meisje zit toch al een week of 3 op 165, en zolang ze tevreden is ga ik nog niet omhoog.

Hypoallergeen is trouwens minder zwaar en minder vullend dan gewone voeding, dus dat kun je evt eerst ook nog proberen.

Ik vraag me net als Romata af of het handig is om zo veel te geven… schijnt ook niet zo goed te zijn voor de niertjes

Ik vind het vreemd hoor, bij 2 maand zeiden ze op het cb dat het altijd goed was als ie tussen de 150 en 240 zat… En nu was het opeens niet goed meer. Maar verder ook geen tips gegeven.

En hij kreeg heel vaak wel 210 maar dan met 6 schepjes hoor.

Maar als je kijkt naar zijn gewicht klopt het wel

7 kilo en 150 cc per lichaamsgewicht 7 x 150 = 1050

en hij krijgt 4 x 210 = 840 + 1 x 180 = 1020 ( hij laat trouwens bij die 210 wel es wat staan.)

Maar waarom hebben ze dan spenen voor vanaf 3 maand als het beter is dat je toch maar met speen 2 verder gaat omdat ie er dan langer over doet :?

Vind het zo iritant dat geen enkele CB op 1 lijn zit. Ze geven iedereen een ander advies lijkt het wel :?

Kijk eens naar de algemene richtlijnen op internet, vind je overal terug dat ze adviseren om niet boven de 180 te gaan zitten voor 6 maanden. Ze gaat steeds minder hard groeien, dus ze zullen niet zo veel meer nodig hebben, dus kunnen best een tijdje op een aantal hoeveelheid cc blijven zitten.

En over een liter voeding geven is nooit goed, tis niet goed voor de niertjes. En wat wil hij straks hebben als ie 5 maanden is, dan zit je dik over liter heen.

Speen 3 gebruiken ze over het algemeen voor een papfles, mijn oudste meisje van 2, drinkt nog een flesje melk in de avond, en doet dat met speen 2. Speen 1 is ook voor 0 tot 3 maanden… Maar wat eerder overstappen naar speen 2 is geen probleem natuurlijk. Of als kindjes tevreden zijn met speen 1, op speen 1 blijven hangen maakt dat ook niet uit.

Onze oudste kreeg ook hypo-allergene flesvoeding en was erg hongerig. Hij zat al snel op de maximale hoeveelheid voeding (5 flessen van 180+6), maar had daar niet genoeg aan. We zijn toen overgestapt op Forte en met 4 maanden zijn we begonnen met bijvoeding.

Dat was tegen mijn voornemen om pas met 6 maanden te beginnen in, maar meneer had gewoon echt niet genoeg aan een liter flesvoeding per dag.

Onze jongste kreeg ook hypo-allergene flesvoeding, maar bij hem zijn we na 2 maanden overgestapt op Pepti en later naar Nutramigen, ivm koemelkallergie. Deze voeding is ook lichtverteerbaar, net als de hypo-allergeen, maar hij had hier gewoon genoeg aan totdat hij 6 maanden was.

Het kan dus per kind verschillen.

Onze oudste kreeg wel zijn flessen volgens een bepaald schema, met ongeveer 3,5 uur tussen 2 flessen. Onze jongste hebben we op verzoek gevoed.

Bij allebei hebben we alleen maar speen 1 gebruikt.

Sanne, als Roan zo snel zijn fles leeg heeft moet je echt een flessenspeen gaan gebruiken met een kleiner gat. dat ze flessenspenen hebben vanaf 3 maanden wil nog niet zeggen dat je ze moet gaan gebruiken :wink:

voor Sebastian gebruik ik een flessenspeen maat 1. als ik maat 2 gebruik gaat hij heel erg soppen en gaat het veel te snel.

ik zou het eerst proberen met een speen met een kleiner gaatje zodat hij langer over zijn fles doet. het verzadigingsgevoel krijgen ze pas na 15 minuten. mocht hij na een dag of twee nog steeds ontevreden na zijn flesje dan kun je altijd nog overstappen. je kan natuurlijk ook voeding mengen, bijv. 2 schepjes voeding voor hongerige baby’s en de rest gewone voeding.

V.era is pas sinds 2 weken over naar speen 2 (difrax M). Er staat wel een leeftijd op zo’n doosje, maar dat is maar een richtlijn hoor. Als de speen vacuum zuigt moet je de dop iets losser draaien, dan gaat er langs de dop lucht in de fles.

Als je meer gaat voeden krijgt je zoontje te veel calorieën binnen en daar kan hij erg dik van worden. Voeding voor hongerige babies geeft langer een verzadigd gevoel, maar bevat niet meer calorieën.

Ik voed bij V.era zoveel mogelijk op verzoek en zit dus niet op een vast schema van om de 4 uur een fles. Bij haar werkt dit prima

Succes!

we zitten hier sinds een paar dagen wer op 5 x 180, dus gaat hartstikke goed :wink: Hij moet er nog wel wat aan wennen, maar spuugt ook aanzienlijk minder. Vanavond kook ik die speen nummer 2 weer uit en krijgt ie die weer, want 10 minuten is naar mijn insziens ook veel te kort.

Dus niet meer 4 x 210 met 6 schepjes! :mrgreen:

Maar goed, heeft vandaag 8 uur gehad, 12 uur en nu ligt ie al lekker een uurtje of 2,5 te slapen, dus dan krijgt ie straks weer.

We houden het eerst nog even op deze voeding, en we kijken even wat ie de volgende keer weegt etc.

bedankt in ieder geval voor het luisterende oor en de tips!

We hoeven zeker niet meer te gaan geven, af en toe is ie wel wat huiliger maar das meer kwestie van zuigbehoefte dan honger.

En die tip van de dop ietsje losser draaien ga ik straks meteen proberen! Bedankt!

Fijn dat het al beter gaat met 5x180!

Waarom gebruik je hyp0-allegene voeding? Heeft hij een allergie of een verhoogde kans? (ben gewoon nieuwsgierig ;))

Je mag inderdaad al die voedingen combineren. Dus je kan bijvoorbeeld 2 schepjes van het ene en 4 van het andere geven. Of 3-3 of welke combi ook. Heeft R,ens ook een hele tijd gehad.

En over de spenen… R,ens drinkt zijn drinken over het algemeen met de S-speen, anders gaat hij veel te snel en voelt hij zich niet vol. R.oan heeft juist meestal de M-speen. Als het te langzaam gaat stopt hij met drinken. Pap drinken ze dan met een maatje groter. Die 3-maanden op de verpakking zegt inderdaad helemaal niets.

Veel succes!

Hij heeft hypo allergeen omdat er aan de kant van mijn hub veel allergies bestaan (zijn moeder ook). Mijn hub is dus voor ontzettend veel dingen allergisch, dus toen ik gestopt ben met bv op voorwaarde van hem en als advies van de kraamzorg dat we hypo namen :wink:

En je mag alles vragen hoor, geen geheimen…

Ik probeer het straks even met de 2e speen.

Maar jij hebt dan andere flssen denk?? Ik gebruik Avent

Fijn dat hij het ook goed doet op die 180cc, en dat hij minder spuugt.

Ja sjekers :thumbup: , ben wel blij!

Echt honderd keer beter die speen 2, hij deed er nu zowat 20 minuten over, haal de fles uit zijn mond en hij was meteen weer vertrokken… Dus zal morgen vast en zeker ook goed gaan!! :mrgreen: :mrgreen:

Lief he als ze zo doodmoe van het drinken in je armen verder slapen :inlove:

@Sennapen wrote:

Echt honderd keer beter die speen 2, hij deed er nu zowat 20 minuten over, haal de fles uit zijn mond en hij was meteen weer vertrokken… Dus zal morgen vast en zeker ook goed gaan!! :mrgreen: :mrgreen:

Goed zo :thumbup:

Super dat het meteen effect heeft :thumbup:

Ik heb inderdaad difrax, die noemen dat s-m-l. Komt op hetzelfde neer als de 1-2-3 van Avent (die we ook hebben)