Huurwoning kopen

Wie heeft hier ervaring mee?



Wat betaalde je aan huur en wat betaal je nu? Hoeveel kosten komen erbij? Wat voor hypotheek is het beste?



En nog vele vragen, waar ik nu niet op kan komen. Heb ook al gezocht op het internet, maar het wordt er niet duidelijker op :?



Ik ga sowieso maandag bellen met de woningstichting voor een opgave van de koopsom (schatting zo’n 138.000 euro) en nadat ik de aanbieding heb ga ik gelijk contact opnemen met mijn verzekeraar.



Maar ik zou graag wat ervaringen weten van mensen die ook hun huurwoning hebben gekocht.

Hebben ze jullie die kans aangeboden om het huis te kopen?

Yep, al een aantal jaar geleden. Maar de aanbieding om het huis te open blijft staan. Ik mag dus op elke willekeurige datum een opgave vragen van de waarde van het huis en nav die opgave mogen we beslissen of we het kopen of blijven huren.

Dat is fijn :dance:





Ik heb er helaas geen verstand van :roll: dus kan jou helaas niet helpen.

laatst was er een heel topic tav de voor en nadelen van huren en kopen…

daar staan heel veel antwoorden op je vragen en ook tips in…ff zoeke :-*

tadaaah :thumbup: :inlove:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42418&start=0

hoi



wij gaan ons huurhuis ook kopen.

We kunnen dan als we een hypotheek met nhg garantie nemen via de wonijngbouw ook gebruik maken van het koopgarant fonds.



Dat houd in dat er 25% van de koopprijs afgaat alleen als we het verkopen dan deelt de woningbouw mee in de externe winst dat houd in alles wat de wijk beter is geworden daarin deel je met de woningbouw, maar alles wat je ze doet aan woningverbetering is voor jezelf.



dat houd in dat ons huis een grote eengezinswoning met 4 slaapkamers plus vaste trap naar zolder voor 120,000 kunnen kopen.



We denken zelf dat het een hypotheek via de postbank wordt aangezien hun rentes laag zijn naast de goede service. tis zowiezo altijd ff uitzoeken.

Maar wij gaan zowiezo minder betalen aan hypotheek als wat we aan huur kwijt zijn. plus de hypotheek wordt minder en de huur alleen maar hoger.

ilse: hoe bedoel je je hypotheek wordt minder?

ik denk dat je dan een hypotheekvorm wilt nemen waarbij je aflost :think:

welke hypotheek vorm bij je past ligt erg aan je persoonlijke situatie en welk karakter je hebt.



hou je van zekerheid zal je sneller gaan voor een spaarhypotheek, als dat je rustig slaapt met een variabele rente die op en neer jojoot.



wil je aflossen of niet?

wi je beleggen of niet?

heb je eigen geld?

heb je een vast contract?

heb je verhuisplannen binnen 30 jaar



enz enz enz. het speelt allemaal mee

daar heb je gelijk in guusje.



we moeten ons daar nog in orienteren, wil zowiezo iets veiligs want beleggen lijkt me toch nietzo safe voor mijn idee.



maar zover in onderzoek gedaan heb hoor ik van veel mensen die onlangs gekocht hebben dat ze richting de postbank waren gegaan.



wij gaan dalijk ook overal kijken en ona goed laten informeren welke hypotheken er zijn en welke het best bij ons past



tis niet niks he een huis kopen maarja huren wordt ook steeds duurder en alles wat je aan je huis doet is voor de woningbouw. En veel mag je niet eens doen aangezien het altijd van de woningbouw blijft.



Als ik het koop is alles wat ik erin doe voor mezelf en meestal een woningverbetering, naast dat me man ook in de bouw werkt en dus handig is, lijkt het voor ons de ideale keus en waar vindt je nog woningen voor zo’n lage prijs de gemiddelde woningprijs is hier in de buurt al 2 ton

maar heb je geld voor onderhoud?



want dat is grootste extra kostenpost aan een eigen huis :shifty:



je moet toch zo minstens! 1 % van de waarde van je huis per jaar apart zetten voor (komend) onderhoud :shifty:



lees ff dat linkje hierboven :wink: :mrgreen: :-*