Huurwoning kopen

Wie heeft hier ervaring mee?



Wat betaalde je aan huur en wat betaal je nu? Hoeveel kosten komen erbij? Wat voor hypotheek is het beste?



En nog vele vragen, waar ik nu niet op kan komen. Heb ook al gezocht op het internet, maar het wordt er niet duidelijker op :?



Ik ga sowieso maandag bellen met de woningstichting voor een opgave van de koopsom (schatting zo’n 138.000 euro) en nadat ik de aanbieding heb ga ik gelijk contact opnemen met mijn verzekeraar.



Maar ik zou graag wat ervaringen weten van mensen die ook hun huurwoning hebben gekocht.

Hebben ze jullie die kans aangeboden om het huis te kopen?

Yep, al een aantal jaar geleden. Maar de aanbieding om het huis te open blijft staan. Ik mag dus op elke willekeurige datum een opgave vragen van de waarde van het huis en nav die opgave mogen we beslissen of we het kopen of blijven huren.

Dat is fijn :dance:





Ik heb er helaas geen verstand van :roll: dus kan jou helaas niet helpen.

laatst was er een heel topic tav de voor en nadelen van huren en kopen…

daar staan heel veel antwoorden op je vragen en ook tips in…ff zoeke :-*

tadaaah :thumbup: :inlove:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42418&start=0

hoi



wij gaan ons huurhuis ook kopen.

We kunnen dan als we een hypotheek met nhg garantie nemen via de wonijngbouw ook gebruik maken van het koopgarant fonds.



Dat houd in dat er 25% van de koopprijs afgaat alleen als we het verkopen dan deelt de woningbouw mee in de externe winst dat houd in alles wat de wijk beter is geworden daarin deel je met de woningbouw, maar alles wat je ze doet aan woningverbetering is voor jezelf.



dat houd in dat ons huis een grote eengezinswoning met 4 slaapkamers plus vaste trap naar zolder voor 120,000 kunnen kopen.



We denken zelf dat het een hypotheek via de postbank wordt aangezien hun rentes laag zijn naast de goede service. tis zowiezo altijd ff uitzoeken.