Hutspot

In navolging van het boerenkooltopic :mrgreen: .



Hoe maken jullie hutspot klaar?



Kom maar op met die lekkere recepten :lol:

Ook daar heb ik mijn moeder voor :mrgreen:

zo’n kant en klare zak bijde super weg, en dan zelfde als de boerenkool, koken en door elkaar stampen

Welke kruiden gebruik je en welk vlees (als je vlees eet) eet je daarbij??

draadjesvlees eten we er meestal bij of ook worst…

Zakje silvo hutspotkruiden!! :thumbup:

Anders dan anders…Ik maak hem met gehaktballen en rode peperjus.



Hutspotgroenten in een wok of braadpan even roerbakken (met een eetlepel paprikapoeder). De aardappelen toevoegen en 200 ml vleesbouillon toevoegen. Deksel op de pan en zachtjes gaar laten stoven.



Gehaktballen braden. Rode peper in reepjes snijden en die reepjes met een blikje tomatenpuree en 1/2 eetlepel paprikapoeder door het bakvet roeren. Dan 200 ml vleesbouillon toevoegen. Gehaktballen nog een minuut of 20 laten gaarsudderen.



Hutspotgroenten en aardappelen fijnstampen. Op smaak brengen met zout en peper.

Serveren met een gehaktbal en de rode peperjus.

niet vind vies :mrgreen:

@Daantjuh wrote:

niet vind vies :mrgreen:




Mij vinden jij eerst maar boerenkool leren maken, ugh! :wink: :mrgreen:

Aardappelen koken, zuurkool vers en dan alleen afgieten met warm water zodathet meeste zuur er af is. Spekjes bakken en dan de zuurkool een klein uurtje bij in de spekjes laten sudderen en dan door de aardappelen stampen :drool:

@Joy wrote:

Aardappelen koken, zuurkool vers en dan alleen afgieten met warm water zodathet meeste zuur er af is. Spekjes bakken en dan de zuurkool een klein uurtje bij in de spekjes laten sudderen en dan door de aardappelen stampen :drool:




das geen Hutspot :lol: Das zuurkoolstamppot, hutspot is peen en uien :wink:

@Joy wrote:

Aardappelen koken, zuurkool vers en dan alleen afgieten met warm water zodathet meeste zuur er af is. Spekjes bakken en dan de zuurkool een klein uurtje bij in de spekjes laten sudderen en dan door de aardappelen stampen :drool:




Eh, dat is zuurkool, ik vroeg om hutspot :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Mip wrote:

@Daantjuh wrote:
niet vind vies :mrgreen:




Mij vinden jij eerst maar boerenkool leren maken, ugh! :wink: :mrgreen:






:lol: :lol: :stuck_out_tongue:

@Daantjuh wrote:

niet vind vies :mrgreen:




ikke ook nie… bah pee-plek… gadverdarrie( ik lust geen ui, dus de hele pee-en stamp is aan mij niet besteed)

Ik doe de aardappelen, winterpenen en uien (allemaal in kleine stukken) in een pan met een bouillon blokje en kook het 20 minuten. Daarna afgieten en goed uit laten lekken (en als je geen melk gebruikt een beetje kookvocht opvangen). Daarna doe ik er een half potje witte bonen bij en stamp ik het. Ik voeg naar smaak wat peper en zout toe. Een scheutje melk en een klontje boter of wat kookvocht toevoegen om het wat smeuïger te maken.



Ik eet het zelf altijd met hachee :drool: en mijn vriend met rookworst.

@~Judith~ wrote:

@Joy wrote:
Aardappelen koken, zuurkool vers en dan alleen afgieten met warm water zodathet meeste zuur er af is. Spekjes bakken en dan de zuurkool een klein uurtje bij in de spekjes laten sudderen en dan door de aardappelen stampen :drool:




Eh, dat is zuurkool, ik vroeg om hutspot :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:






:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hoogzwanger hé!



Hutspot laat ik aan mijn moeder over :wink:

verse peen snijden, de helft van de hoeveelheid peen aan uien erbij en nog es zo een portie aan preitjes.

Dat koken met een goede hoeveelheid kruimige aardappelen.



Zorgen dat je magere spekreepjes uitbakt met wat peper en zout, fijn gesneden tomaat erbij (ongeveer 2), dan een bekertje creme fraiche erdoor roeren.



De stamppot afgieten, dan stampen, evt met de mixer voor een fijnere stamp en dan de spek en creme fraiche, tomaat, mengelmoes erdoor.



Manlief houd niet van flauw, dus meestal gaat er ook nog wat aromat doorheen.



Wij eten dit eigelijk altijd met klapstuk welke botergaar is gesuddert of ik eet er een gehaktballetje bij.



Heerlijk :drool:

Ik gebruik :



1200gram kruimige aardappelen

1 kilo winterpenen

1 grote ui

500 gram speklappen > in stukjes uitgebakken erbij serveren.

1 bakje gerookte spekblokjes > uitgebakken door de hutspot.

1 rookworst

versgemalen peper

zout

melk

nootmuskaat

2 afgestreken eetlepels Groentesaus Fijne Tuinkruiden van Honing door de hutspot roeren samen met de andere kruiden.



Zilveruitjes en vleesjus bij serveren.



Lekker!



Oeh Cell, jouw variant klinkt jummiee :drool: :drool: :drool: .

Klapstuk is heel duur vlees toch? Of ben ik nu zo in de war?



Karin, jouw recept is ook hoe ik het doe, alleen die twee afgestreken eetlepels groentesaus fijne tuinkruiden van honig doe ik er niet door en ook de nootmuskaat blijft in de kast.

Maar dat moet ik dus wel toevoegen voor een extra lekkere variant dus?



:-* :-*

@mv2kids wrote:

@Daantjuh wrote:
niet vind vies :mrgreen:




ikke ook nie… bah pee-plek… gadverdarrie( ik lust geen ui, dus de hele pee-en stamp is aan mij niet besteed)




en ik niet van warme wortel :sick: