Hutspot met bruine bonen?!

In navolging van het boerenkool topic, komt mijn hubs weer terug op het onderwerp van de eeuw bij ons thuis.

Hij at nl vroegah bij mamah altijd hutspot, met bruine bonen ernaast…

:think:



Iemand van jullie die dat ook kent, of is het een “foutje” van de familie? :wink:

(ik moet er niet aan denken nl… bah)

dat foutje maakt mijn schoonfamilie ook dus…



schijnt van vroeger te zijn ofzo, maar nee ik moet dat ook niet hoor BAH!

Het is volgens mij sowieso een foutje op hutkots te eten :wink:

Ik ken het wel met witte bonen erdoor. Maar bruine bonen ? Ieuw :sick:

:drool: ja heeeeeerrrrlijk zo eten wij het ook altijd :thumbup:

Ik griezel van het idee alleen al! :sick:

vreemde combi :sick: :sick: :sick:

:sick:

hier nog een :sick:

:sick: Ook nog nooit van gehoord dat mensen dat bij elkaar eten, eerlijk gezegd…

Mijn schoonouders eten het ook zo, met suddervlees erbij.

Zoooooooooooo lekkerrrrr :drool:

Mijn moeder gooit een potje bruine bonen door de hutspot

Lijkt me wel machtig eten… :think: Ik zou het zelf niet klaarmaken trouwens… :sick:

Bij ons ook bruine bonen erdoor. is echt streekgebonden…



Toen ik mijn man leerde kennen. en het door de hutspot gooide zat mijn man me aan te kijken of hij water zag branden…

Ik kom van oorsprong van de veluwe…

Nu is hutspot niet te vreten… (of zou dat al die jaren door de bruine bonen gekomen zijn??

Hoe dan ook ik weet niet beter of het zit erin… :shock:

En het is idd machtig eten… Hoe ik dat weet?? Ik moest het eten van mijn moeder… vreselijk… :sick:

Is dat niet twents?



Ik at ooit bij familie in enschede en die wilden ook hutspot maken, toen ze ook met een pot bonen aankwam keek ik haar :shock: aan…



Ze heeft ze voor die keer maar weggelaten! :mrgreen:

Wij ook, lekker!!!

Met een gehaktbal erbij!! :drool: :drool:

je raad nooit wat ik van mijn mammie vandaag kreeg :drool:

ze had nog een portie over van gisteren



:dance:

@mamy wrote:

Is dat niet twents?



Ik at ooit bij familie in enschede en die wilden ook hutspot maken, toen ze ook met een pot bonen aankwam keek ik haar :shock: aan…



Ze heeft ze voor die keer maar weggelaten! :mrgreen:




Tis niet specifiek Twents, ik kom oorspronkelijk uit Zutphen en daar aten mijn ouders ook altijd hutspot met bruine bonen. Ik lust het niet dus heb het nooit gegeten :sick:

Lijk me niets :think: :think:

Volgens mij is het gewoon iets van vroeger…heb in een verpleeghuis met dementerende bejaarden gewerkt en daar werd het ook zo klaar gemaakt omdat de meeste mensen het van vroeger zo kenden. En dat was in de prov. Groningen! Dus ver weg van Twente :stuck_out_tongue: :mrgreen: