hurkpoepen....

Noortje is zindelijk (hoera) maar poepen wil ze alleen in haar luier. Ik dacht eerst dat ze het eng vindt op het potje, maar nu denk ik dat het door de houding komt. Ze poept altijd gehurkt, met haar knietjes helemaal tegen haar lijf, billen bijna op de grond.



Herkent iemand dit?

Niet precies in die houding :wink: maar Marijne kon eerst alleen staand poepen. Daardoor waren de eerste poepjes ook een probleem want ja nu moest het ineens zittend.

We hebben voorgedaan dat ze een beetje met haar buik moet drukken en uiteindelijk heeft ze het gevonden.



Optie om haar voorover te laten leunen op het potje? Dus zodicht mogelijk bij haar favoriete houding? En dan steeds verder rechterop proberen?

@Marlous79 wrote:

Niet precies in die houding :wink: maar Marijne kon eerst alleen staand poepen. Daardoor waren de eerste poepjes ook een probleem want ja nu moest het ineens zittend.

We hebben voorgedaan dat ze een beetje met haar buik moet drukken en uiteindelijk heeft ze het gevonden.



Optie om haar voorover te laten leunen op het potje? Dus zodicht mogelijk bij haar favoriete houding? En dan steeds verder rechterop proberen?




Zou dit ook Roans probleem zijn, dat ie het gwn niet snapt hoe zittend te poepen… Ik had het ideedat ie noet dirfde maar dit lijkt ook ergens heel logisch

Ik pb je even een link. Misschien heb je daar wat aan?



Hurk houding schijnt een hele goede houding te zijn om te poepen.

Hier ook 2 stuks in de kikkerzit noemen wij het.

Lekker laten zo. Geloof me, je wilt echt niet dat je kind een aversie tegen de WC gang gaat krijgen, die zit er namelijk sneller in, dan je hem er uit krijgt.

Bij de oudste is het lange tijd gewoon noodzakelijk geweest, omdat hij zittend onvoldoende steun had, hij moest zich aan zijn armen omhoog houden en hing zwevend boven de pot. Een verkleiner was weer net te smal en als je gemiddeld 30 minuten moet zitten om er iets uit te krijgen, dan doet dat enorm pijn. Met voeten op de bril (handen vrij) kon hij even rusten af en toe en hadden wij (oke, klinkt vies) ‘zicht’ op of er nog wat aan zat te komen.

Dit uiteraard i.v.m. zware en zeer langdurige obstipatie door angst.



De kikkerzit heeft hij ooit zelf ‘gevonden’ en is er nooit meer uit gegaan. De jongste heeft hem overgenomen. Nadeel: de gehele broek moet steeds uit, voordeel: hij werkt echt beter en gewenning voor die vage Franse toiletten, haha.



Ik zou het gewoon zo laten, zo lang ze poepen, dan poepen ze maar zo. Gaat er vast vanzelf uit. Doen veel meer kindjes, heeft misschien ook met gevoel van balans te maken.

Ik zag van die zitverkleiners echt altijd enorme rode striemen en bijna beurse plekken. Lijkt me echt geen feest. Een kind zit met zijn hele gewicht op zo’n rand en voeten bungelen los…voelt vast niet fijn.

Voetjes op de rand en handjes zo min mogelijk op en rond die bril. Helemaal prima (alleen op openbare toiletten…brr, maar gelukkig poepen ze zelden buitenshuis).

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Kwakje, interessant artikel en zo herkenbaar, want ik zet ook altijd een stoofje voor de wc om mijn voeten op te zette. Dan ga je al meer richting knietjes naar de borst. Veel prettiger. Die hurktoiletten in Frankrijk zijn zo gek nog niet. Jammer dat ze vaak zo vies zijn.

Wat Noortje laat ik het nog even lekker zoals het is. We hebben nog een jaar de tijd voordat ze naar school gaat en dus op een gewone manier. Vandaag heeft ze twee keer om een luier gevraagd maar ook een heel klein keuteltje op de wc gepoept. Wilde ze zelf. Ik ben op het stoofje voor haar gaan zitten zodat ze tegen me aan kon leunen en ook kon zien wat er gebeurde. Dat vond ze wel wat.