humpy dumpy

Onze zoon niels zit nu in groep 3. Hij is in augustus 6 geworden maar is met lezen al ver voor. Hier thuis leest hij boeken op avi 5 nivo. Nu kwam gister het hoge woord eruit. hij vindt het niet leuk op school omdat hij het te simpel vind. en dan vnl het lezen, verder gaat hij gewoon op het nivo van de groep mee. Nu komt hij vandaag thuis dat hij na de hersft mag werken met humpy dumpy, ik ben benieuwd of er een juf is die dit kent. en wat moet ik hier mee aan? aankaarten bij de juf?

Ik wist dat mijn dochter het vorig schooljaar ook had gewerkt met Humpy Dumpy, maar ik wist niet meer precies wat het was.

Ik heb het vanmiddag even aan haar gevraagd, en volgens mij houdt het in dat de kindjes begrijpend leren lezen met deze methode.



Dat jouw kindje zich verveelt als hij al in avi 5 kan lezen is niet zo gek, misschien moet je eens met de juf/meester praten over extra werkjes waar hij wel uitdaging in ziet.

Klopt hier een juf. Humpy dumpy gaat een stukje verder dan alleen lezen, hier komt ook het begrip en begrijpend lezen aan de orde. Stukje extra uitdaging omdat veel kinderen nog zo met lezen bezig zijn. woordjes plakken dat het begrip ook nog eens vaak te moeilijk is.

hier ook een voorlopertje :wink:



Mijn dochter is sinds deze week met plusboekjes begonnen :think:

(ben blij dat ik over een paar weken een 10 min gesprek heb, want het zegt me dus helemaal niks :shifty: )

Korte uitleg was dus inderdaad omdat ze de dingen zo makkelijk vind en hier zit meer uitdaging in, ofzoiets. Is dit net zoiets als humpty dumpty of is dat weer wat anders.



Nog een juf die dit weet? :pray: :mrgreen:

Max had ook Humpy dumpy in goep 3 maar dat was omdat hij nog neit toe was aan de zon boekjes maar te goed was voor de maan???



Je bent voor groep 3 wel wat uitleg nodig hoor, anders snap je de balen er van hahaha.

plusboekjes ken ik niet. is misschien van een andere leesmethode.

Op google is veel te vinden over de methodes die scholen gebruiken, vaak staan er ook tips voor ouders bij.