hulp voor passende straf

ik heb echt jullie hulp nodig want zit ff met de handen in het haar :frowning:



kom net thuis en wil dus een reep uit de koelkast halen die ik bewust gekocht heb want ik het weekend mag ik snoepen(ben aan het lijnen)



weg reepjes alle 3 :shock: toevallig komt net me dochter naar beneden voor na de wc te gaan. mevrouw gelijk verhoord nee ze had niks gedaan, maar haar broertje heeft de hele avond buiten gespeelt en manlief heeft niks gepakt dus alleen zei kon het gedaan hebben.



2 keer gevraagt wees eerlijk nee mam echt waar heb niks gepakt en ze rent naar boven dus ik haar weer naar beneden geroepen komt ze daar met alle papiertjes heeft ze weer ja je hoort het goed weer de boel geplundert.



nu zul je misschien denken tis maar een reepje maar zo gaat het iedere keer niks is veilig in dit huis alles wordt geplundert en ik wordt hier echt knater gek van. ze weten dat als ze netjes ergens om vragen ze het kunnen krijgen waarom dan stiekum en waarom liegen ?



hoe leer ik dit af wat kan ik hier aan doen ? en vooral wat is een passende straf hiervoor. voor mij is dit echt de druppel tis van de gekke dat ik in mijn eiegen huis niks kan bewaren moet ik dan alles wat enigsins lekker is in een kluis bewaren ? :evil:



ben echt heel erg boos

@ilsederooy wrote:

ik heb echt jullie hulp nodig want zit ff met de handen in het haar :frowning:



kom net thuis en wil dus een reep uit de koelkast halen die ik bewust gekocht heb want ik het weekend mag ik snoepen(ben aan het lijnen)



weg reepjes alle 3 :shock: toevallig komt net me dochter naar beneden voor na de wc te gaan. mevrouw gelijk verhoord nee ze had niks gedaan, maar haar broertje heeft de hele avond buiten gespeelt en manlief heeft niks gepakt dus alleen zei kon het gedaan hebben.



2 keer gevraagt wees eerlijk nee mam echt waar heb niks gepakt en ze rent naar boven dus ik haar weer naar beneden geroepen komt ze daar met alle papiertjes heeft ze weer ja je hoort het goed weer de boel geplundert.



nu zul je misschien denken tis maar een reepje maar zo gaat het iedere keer niks is veilig in dit huis alles wordt geplundert en ik wordt hier echt knater gek van. ze weten dat als ze netjes ergens om vragen ze het kunnen krijgen waarom dan stiekum en waarom liegen ?



hoe leer ik dit af wat kan ik hier aan doen ? en vooral wat is een passende straf hiervoor. voor mij is dit echt de druppel tis van de gekke dat ik in mijn eiegen huis niks kan bewaren moet ik dan alles wat enigsins lekker is in een kluis bewaren ? :evil:



ben echt heel erg boos






Wat ze heel graag doet dat verbieden dus wil ze graag computeren of een ander spelletje wat ze graag doet of buiten spelen etz niet laten doen. En ook niet af laten spreken met vriendjes en vriendinnetjes helpt in de regel vaak wel hoor.En geen tv kijken. Anders zeg je maar dat ik dan ff langs kom als ze niet luisterd hahaha (geintje)



Succes ermee!



:-* Danielle

@west wrote:

@ilsederooy wrote:
ik heb echt jullie hulp nodig want zit ff met de handen in het haar :frowning:



kom net thuis en wil dus een reep uit de koelkast halen die ik bewust gekocht heb want ik het weekend mag ik snoepen(ben aan het lijnen)



weg reepjes alle 3 :shock: toevallig komt net me dochter naar beneden voor na de wc te gaan. mevrouw gelijk verhoord nee ze had niks gedaan, maar haar broertje heeft de hele avond buiten gespeelt en manlief heeft niks gepakt dus alleen zei kon het gedaan hebben.



2 keer gevraagt wees eerlijk nee mam echt waar heb niks gepakt en ze rent naar boven dus ik haar weer naar beneden geroepen komt ze daar met alle papiertjes heeft ze weer ja je hoort het goed weer de boel geplundert.



nu zul je misschien denken tis maar een reepje maar zo gaat het iedere keer niks is veilig in dit huis alles wordt geplundert en ik wordt hier echt knater gek van. ze weten dat als ze netjes ergens om vragen ze het kunnen krijgen waarom dan stiekum en waarom liegen ?



hoe leer ik dit af wat kan ik hier aan doen ? en vooral wat is een passende straf hiervoor. voor mij is dit echt de druppel tis van de gekke dat ik in mijn eiegen huis niks kan bewaren moet ik dan alles wat enigsins lekker is in een kluis bewaren ? :evil:



ben echt heel erg boos






Wat ze heel graag doet dat verbieden dus wil ze graag computeren of een ander spelletje wat ze graag doet of buiten spelen etz niet laten doen. En ook niet af laten spreken met vriendjes en vriendinnetjes helpt in de regel vaak wel hoor.En geen tv kijken. Anders zeg je maar dat ik dan ff langs kom als ze niet luisterd hahaha (geintje)



Succes ermee!



:-* Danielle




haha danielle :smiley:



op dit moment kan ik me niet bedenken wat ze graag doet want vriendjes heeft ze niet echt en computeren diet ze al amper momenteel.

ze speeltveel met de barbies maarja om die allemaal weg te halen daar heb ik een dagtaak aan :?

Ik ben zelf nooit zo van het straffen omdat ze de volgende keer dan weer gaat liegen, aangezien ze bang is om gestraft te worden :think: . Dus van mij twee ideeen:



1)gooi het op haar volwassenheid:

Ze is nu te oud om echt te straffen, leg haar in een gesprek uit hoe belangrijk deze repen voor je waren omdat je nu aan het lijnen bent en dat het jou wer niet om gaat haar te pesten of zo, maar dat je verwacht dat ze zich net zo volwassen gedraagt als ze (in jouw ogen) is. Dus niet meer ‘jatten’ of liegen, mocht het nog een keer voorkomen, dan “moet” je haar helaas weer benaderen als een kind en tja, dan "moet "je haar wel straffen… Vraag haar ook waarom ze loog en doe wat met haar antwoord. Misschien was het wel niet duidelijk genoeg dat deze repen een belooning voor JOU waren :think:

2)laat haar zelf een passende straf verzinnen.



(krijgt ze al zakgeld? dan kan ze natuurlijk ook nieuwe repen kopen, dit in het kader van: zit niet aan andermans spullen)



PS: Ik ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige, maar ik denk dat ik door zo’n benadering zelf het meeste had geleerd- en geloof me, ik was bepaald geen makkelijke puber :-* .

hoi



bedankt nog voor jullie reacties.



zowiezo moet je nieuwe repen kopen van haar zakgeld. En ga het in ieder geval proberen het volwassen met der te bespreken.



En mohct dat niet werken misschien moetr ik haar een koekje van eigen deeg gevenn als zei iets lekker heeft gekregen dat ik het op eet :think:

eens kijken wat ze daar van vindt

@ilsederooy wrote:

hoi



bedankt nog voor jullie reacties.



zowiezo moet je nieuwe repen kopen van haar zakgeld. En ga het in ieder geval proberen het volwassen met der te bespreken.



En mohct dat niet werken misschien moetr ik haar een koekje van eigen deeg gevenn als zei iets lekker heeft gekregen dat ik het op eet :think:

eens kijken wat ze daar van vindt




Dat zou je ook kunnen proberen ja wie niet waagt die niet wint zeggen ze wel eens he! Het is het proberen waard natuurlijk.



:-* Danielle

Eerste waar ik aandacht laat haar nieuwe kopen.



En inderdaad de rol omdraaien,werkt ook vaak erg goed :thumbup: :thumbup:

bedankt in ieder geval voor jullie tips.



ze blijft een puber nu en dat zal nog jammer genoeg ff gaan duren :?



je merkt wel dat ze soms echt haar best doet maar dan hoeft er maar weinig te gebeuren of ze flipt weer en rent weer boos naar boven.



gister was ze boos dat ik ging stofzuigen :shock: ze vondt het geluid irritant :lol:



ze heeft nu 2 studiedagen dus ben benieuwt ze moet haar kamer van mij gaan ruimen, dus dat zal nog wel de nodige ruzies gaan geven.



maar in ieder geval bedankt voor het mee leven :-*

Moest eventjes erg lachen om dit,al is het groen lachen,wij hebben met onze puberzoon net dezelfde problemen.

We hebben ook al alle mogelijke straffen geprobeerd,het terugkopen van wat dan ook,hem "beboeten"met een geldstraf,maar eerlijk gezegd,hier helpt er niets.

Het zal denkelijk wel de leeftijd zijn,maar leuk is anders.

Ik moet zelf mijn nutellachocopot op de slaapkamer bewaren anders is ie binnen 2 dagen op :mrgreen:

hoi

erg he dat ze zo gek op al die zoeitgheid zijn.



kan er nu om lachen maarj tis zo frustrerend soms dat je alles moiet gaan verstoppen of achter slot en grendel leggen.



Maar ben blij dat ik niet alleen ben :oops: :lol:

Ik lees dit nu pas, maar hier loopt ook zo;n vreetgek rond maar die liegt er niet over. Misschien een tip een afsluitbare trommel of zo kopen dit ben ik nu van plan en alles wat ze willen eten (snoep) komen ze maar vragen.

En straffen, 2 dagen geen computer of wat dan ook wat ze leuk vinden. Zo doe ik het hier, telefoon afnemen alles wat ze echt leuk vinden.