hulp nodig voor passende straf

ik heb echt jullie hulp nodig want zit ff met de handen in het haar :frowning:



kom net thuis en wil dus een reep uit de koelkast halen die ik bewust gekocht heb want ik het weekend mag ik snoepen(ben aan het lijnen)



weg reepjes alle 3 :shock: toevallig komt net me dochter naar beneden voor na de wc te gaan. mevrouw gelijk verhoord nee ze had niks gedaan, maar haar broertje heeft de hele avond buiten gespeelt en manlief heeft niks gepakt dus alleen zei kon het gedaan hebben.



2 keer gevraagt wees eerlijk nee mam echt waar heb niks gepakt en ze rent naar boven dus ik haar weer naar beneden geroepen komt ze daar met alle papiertjes heeft ze weer ja je hoort het goed weer de boel geplundert.



nu zul je misschien denken tis maar een reepje maar zo gaat het iedere keer niks is veilig in dit huis alles wordt geplundert en ik wordt hier echt knater gek van. ze weten dat als ze netjes ergens om vragen ze het kunnen krijgen waarom dan stiekum en waarom liegen ?



hoe leer ik dit af wat kan ik hier aan doen ? en vooral wat is een passende straf hiervoor. voor mij is dit echt de druppel tis van de gekke dat ik in mijn eiegen huis niks kan bewaren moet ik dan alles wat enigsins lekker is in een kluis bewaren ? :evil:



ben echt heel erg boos

Moeilijk Ilse…ik zou zeggen voor straf een week (of korter) geen snoep.

En het allermoeilijkste is dan voor jou, het volhouden! In het weekend is er geen ontkomen aan, dan wordt hier meer gesnoept. Maar doordeweek ben ik erg consequent tegen mijn dochter, na het toetje krijg je niets meer. En dat is niet voor straf, maar omdat ze anders blijft zeuren en nu weet ze waar ze aan toe is, dit is de regel door de week.

Ik pak meestal een koekje als zij naar bed is, want ik vind het wel sneu dan eerlijk gezegd…



En dan moet je dat van jezelf misschien toch maar verstoppen? Erg ik weet het…niet zozeer uit ervaring, maar wel van verhalen van mijn schoonmoeder die altijd klaagde dat al het lekkers op was als zij er trek in had.

Ik verstop het niet echt, wel leg ik sommige dingen uit het zicht om gezeur te voorkomen, of om te voorkomen dat mijn vriend het ziet :oops: Dat is nogal een snoeper, maar tegenwoordig vraagt ie netjes of ik dat lekkere chocolaatje (ritter sport marzipan :drool: ) zelf had willen hebben :wink:

Toeval wil dat ik op het moment zelf niet snoep, dus dat scheelt!



Succes!