HUlp! Mijn kind is geen 4 maand en wilt alleen mama!!!!

Hoihoi,



Hier hebben we dat met Eva ook aan de hand gehad toen ze zo’n 3 tot 4 maanden was. En niet weinig ook! Zelfs papa was niet goed genoeg meer, laat staan de oppas of opa’s en oma’s. Het was ook niet meer zomaar een beetje aanhankelijk doen, maar gewoon hartstikke eenkennig. Het frustrerende was ook nog dat iedereen maar bleef zeggen dat het eigenlijk te vroeg was dus we hadden ook nog het idee dat we ons aanstelden. Maar als ze bij de vaste oppas (of opa en oma) was dan zette ze het op een brullen en hield ook niet meer op tot ik weer terug was, dan was ze weer de vrolijke gezellige sociale baby. Ook als we ergens op bezoek waren was alleen bij mama op schoot goed, dan was ze ook echt vrolijk. Zodra iemand anders haar op schoot wilde hebben of zelfs maar te dicht in de buurt kwam zette ze een keel op. Ik heb er toen voor gekozen om tijdelijk halve dagen te werken (ik werk 3 dagen). Dat was nog net te doen voor de oppas en voor Eva. Behalve op de papa dag omdat ik toch echt vond dat ze zich ook aan papa moest hechten. Gelukkig ging het bij de vaste oppas al snel beter, maar andere oppas hebben we nog heel lang mee gewacht omdat dat elke keer een drama was. Nog maandenlang zijn we als we een keertje een avondje uit gingen huiverig geweest of het wel goed zou gaan. Helemaal zonder ons logeren hebben we nog steeds nooit gedaan (ze is nu 2).



In de periode dat het zo erg was hebben we ons er op een gegeven moment maar gewoon bij neergelegd en er aan toegegeven. Blijkbaar had ons kind het nodig om zich super te hechten. Ook de wetenschap dat het een tijdelijke fase is en het een hele belangrijke functie heeft maakte het wat gemakkelijker. De beruchte 7/8/9 maanden eenkennigheid zijn we gelukkig geruisloos doorgekomen, maar we hadden onze portie al gehad. Dus het is niet gezegd dat ze het dan weer krijgt. Nog steeds hangt ze erg aan mij, zeker als ze niet helemaal lekker is. Maar als ik niet in de buurt is neemt ze genoegen met papa of met de vaste oppas. Zoals al eerder gezegd, het gaat weer voorbij.



Succes ermee, groetjes, Gaia.