hulp gevraagd

ik ben pas 24jaar en mijn kleine meid is nog te jong ervoor maar uik wil me er een beetje op voorbereiden nou vragen jullie je af wat voor hulp ik nodig heb nou let op hier komt ie … ik ken helemaal geen baby of kinderliedjes :cry: niet 1 ik snap niet waarom ik ze niet meer ken maar ik wil graag wat leuke liedjes zingen voor mijn moppie en ik weet er geen kan iemand mij helpen alvast bedankt :-*

Absolute tip is een DVD van Bassie en Adriaan die liedjes uit Grootmoedertijd zingen. Echt ze komen allemaal voorbij en bij alle kleinkinderen van mijn schoonmoeder is het een groot succes geweest (en bij onze dochter ook weer).

Verder denk ik dat er wel website te vinden zijn met liedjes. Google?

Groetjes, Angela

p.s. Ik zing al vanaf het begin voor mijn dochtertje.

http://www.liedjesland.com/

staan veel liedjes op, met tekst en muziek

verder is de muziek van dirk schele en de liedjesband ook errug leuk !

bedankt meiden voor de tips ik ga er zeker uitkomen nog 1 vraagje welke liedjes zongen jullie voor de kinderen als baby

slaap kindje slaap

in de maneschijn

op een kein stationnetje,…

Op een grote paddestoel

Poesje mauiw

In de maneschijn

Beren botje (absolute topper hier)

Ozewiesewo (ofzoiets :roll: )

Succes ermee maar na al die leuke reacties gaat dat helemaal goed komen :wink:

inderdaad dat zal nou zeker lukken meiden nogmaals bedankt dikke :-* peggy

Ik zag twee beren broodje smeren

Sinterklaasliedjes :eh: niet echt de tijd van het jaar maar die klinken zo leuk)

jill vindt in de maneschijn helemaal top… ze gaat al lachen als ik de 1 e regel zing…of ik zing zo vals dat ze daarom gaat lachen :?

hoihoi

Wij hebben een liedjesboekje van Ot en Sien en daar zit een CD bij met allemaal liedjes van vroeger. Je hebt er verschillende van.

Wij zingen altijd

• op een rode paddestoel
  • klap eens in de handjes

Groetjes

Ik heb een boek met een CD erbij, het heet Liedjes met een hoepeltje erom. Liedjes zijn per thema gerangschikt. Heb je anders niet iemand in je omgeving die veel kinderliedjes kent? Toen ik het boek nog niet had, belde ik weleens mijn moeder: 'Mahaam, ik ben een regel kwijt, hoe ging ‘ie ook al weer?’ En dan wij maar samen zingen door de telefoon :mrgreen:

Overigens zing ik al voor Bo vanaf haar geboorte. Ze zal er nog wel niet veel van snappen, maar het is goed voor de taalontwikkeling, en ik vind het gezellig. Ze krijgt altijd 1 of 2 liedjes van mij (Pappa beweert dat 'ie niet kan zingen…jaja) voordat ze naar bed gaat.

Zingze!

ja meiden bedankt nog voor de tips :-* :-* :-* :-* :-* peggy

@hedwich wrote:

slaap kindje slaap

in de maneschijn

op een kein stationnetje,…

Ja, hier ook favoriet. Ook Op een paddestoel, de liedjes van Kabouter Plop, Ik zag 2 beren…, Klap eens in de handjes…

:-*

Pegje, wij hebben 5 cd’s met liedjes uit onze jeugd erop. Die zijn van de serie Liedjes met een hoepeltje erom.

Met Andre zing ik altijd: Klap eens in de handjes, Poesje mauw en nu hij op peuterspeelzaal zit, op de wijs van Vader Jacob…Eten en drinken.

Verder vindt hij het altijd leuk om naar K3 te kijken of Plop-liedjes of Piet Piraat liedjes maar ook Sint en Kerst liedjes waren leuk.

Ook op onderstaande site kan je teksten van kinderliedjes vinden.

http://www.pinkelotje.nl/kinderliedjes.html

Voort is de gratis CD van Nutricia erg leuk !!!

Klik hier

Succes

Annamarie

Edit beheer link aangepast

dank jullie wel allemaal ik heb nou zoveel ideetjes en linken voor liedjes dus het gaat helamaal goed komen met mij hihiihi :-* :-* :-*

Nou, nog 1 laatste tip dan:

Die cd’s van ‘Liedjes met een hoepeltje erom’ worden best vaak op Marktplaats aangeboden. Scheelt ook nog weer wat centen

Veel zangplezier!

Groeten Heleen

Ik zing ook al vanaf de geboorte, veel kan ik me nog herinneren maar ik heb toch ook wel vaak dat je het eind zelf verzint omdat de tekst ontschoten is.

Ik heb net op de link hierboven, pinkelotje, de laatste twee coupletten van Advocaatje ging op reis gelezen, ( oja zo ging het! ) bedankt voor de link! :thumbup:

ik ken veel kinderliedjes… maar mijn man niet…

dus hij zong gewoon een Bruce-springsteen-repertoire… Anouk, Blof…

werkt ook goed hoor :thumbup:

@preggie wrote:

ik ken veel kinderliedjes… maar mijn man niet…

dus hij zong gewoon een Bruce-springsteen-repertoire… Anouk, Blof…

werkt ook goed hoor :thumbup:

:lol: :lol: :lol: