voor een medemama:
HELP!
Ik heb 2 weken geleden van die speciale flessen gehaald met zo’n kromming waardoor er minder lucht tijdens het drinken komt.
We hebben toen van de kraamverzorgerster een 3 standen speen gekregen zodat hij wat minder snel drinkt.
Nu deed hij ongeveer een klein half uurtje over het drinken, afgelopen week een kwartiertje.
De 3 standen speen werd een beetje vies en dus heeft m’n man net een nieuwe 3 standen speen gekocht.
Dus wij eerst uitgekookt, op de fles en zoals beschreven op stand 1 ( op de langzaamste stand )
Maar nu had ik hij voor dat ik het wist binnen no time alles op, Nog geen 10 minuten heeft hij erover gedaan. Dat hij heeft hij nog nooit gedaan en hij was en is meteen in tranen.
Ik ook, omdat ik weer zo onzeker ben door alles en weet nu niet of ik het goed heb gedaan.
Die andere speen heb ik nu weg gedaan. Wat moet ik nu doen…
HELP!
Liefs van Marieke
wie weet raad?
Hoi
Als Sebastiaan z’n fles zo snel op dronk (had ook een 3 standen speen), maakten we of nog 30ml extra om er achteraan te geven of we gaven hem even z’n speen. Soms was het honger, maar vaak had hij gewoon nog erg veel behoefte om te zuigen. 't Is (helaas) gewoon even uit proberen.
(het was best handig geweest als er een gebruiksaanwijzing in de placenta had gezeten )
Groetjes,
Heleen
Ik weet niet hoe oud het kindje van de mede-mama is, maar als ze goed gewend zijn aan de fles, kunnen ze mijn inziens ook sneller drinken. Ik vind 10 minuten wel redelijk hoor, een half uur vind ik juist erg lang. Mijn oudste kreeg met 2 maanden de fles en die dronk ook met 10 minuten een fles van 200cc leeg. Als ze er geen krampjes van krijgen, lijkt er mij niets aan de hand.
@SeeSeeEm wrote:
Mijn oudste kreeg met 2 maanden de fles en die dronk ook met 10 minuten een fles van 200cc leeg. Als ze er geen krampjes van krijgen, lijkt er mij niets aan de hand.
Zucht, wat klinkt dat als een droom.
Onze Britt doet 3/4 uur over 80/ 100 cc.
Ging het maar sneller
Maar we houden goede hoop!
Jay drinkt pas uit de standenspeen sinds hij pap krijgt. Ik heb voor hem in het begin gewoon de eerste speen gebruikt. De ene baby drinkt sneller dan de ander hoor. Als Jay uit die standenspeen dronk versliktte ie zich en liep het eruit. Nee ik vond die spenen niks in het begin. Jay heeft denk ik tot een maand of 5-6 speen 1 gehad van avent…ging prima. Ik zou gewoon een maat groter speentje gebruiken, maar een half uur over een flesje doen mag hoor…
LK; je kindje moet er op deze leeftijd zo’n 15-20 minuten over doen. Je kunt altijd nog een andere speen kopen, want de 3 standen speen gaat echt wel snel. Ik gebruikte hem ook pas met de pap.
Als je kindje echt veel last heeft van lucht die mee naar binnen komt kun je de zgn B-free fles kopen. Dan komt er absoluut geen lucht meer mee naar binnen (met die kromme fles nog wel). Je kindje kan dan lekker doordrinken en zal veel minder last hebben van krampjes veroorzaakt door lucht. Ook het huilen na de fles zal dan waarschijnlijk over gaan.
Succes in elk geval!
groetjes, WoLa
Wij gebruiken de difrax flessen (ook met kromming) maar met een gewone speen. Nathalie weigert gewoon pertinent een standenspeen. Ze heeft nu speen maat M.
Ik zou het eens met een gewone speen proberen.
Succes!
Marieke
Lara dronk een fles ook in 10 minuten leeg. Soms nog wel minder dan dat.
je kunt oko een speen #1 kopen, dat is vaak handiger dan de standenspeen en je weet zeker dat je goed zit. Als je zoontje geen last heeft gehad van krampjes oid na die fles, zou ik me er niet druk om maken hoe lang hij erover doet.
zo’n standenspeen lijkt me niet nodig en eerder zelfs lastig in hget begin. Het gaat er heel snel mee en je moet steeds kijken of je hem nog wel goed houdt.
Ik zou gewoon een speen 1 en 2 kopen (de namen zullen wel per merk verschillen maar ik bedoel de kleinste en de één naar kleinste).
Je probeert dan gewoon de kleinste.
Als ze er een half uur of langer over doet geef je de volgende keer de één naar kleinste. 15-20 min is het mooist qua tijd.
Als het Maaike te snel gaat vind ze het ook helemaal niet leuk dan is het niet plezierig drinken. Dan kan ze het niet bijhouden en verslikt zich uiteindelijk. Ik geef nu melk met de één na kleinste speen (speen 2 van advent) en die is echt groot genoeg. Als ik een grotere of de 3 standenspeen pak verslikt ze zich.
Die standenspeen gebruik ik voor pap. Dan zet ik hem pas op de wijdste stand bij het laatste restje pap wat heel dik is geworden.
Succes.
Fout kun je het niet doen hoor. Je merkt wel of hij/zij (? :oops: ) het nog prettig vind drinken; rustig blijft met drinken, niet verslikken enz. Maar als hij/zij nu huilt na de fles vind hij/ zij het waarschijnlijk prettiger om wat langer te kunnen zuigen.
oh ja de standenspeen op stand 1 komt vaak nog steeds overeen met een gewone speen 3 of L of hoe je het ook maar noemt. Best groot dus!
Eigenlijk heel logisch dus dat het te hard gaat .
3 standen spenen zijn toch ook pas vanaf 3 maanden :? ?? Raar advies zeg voor een pasgeborene.
En dan nog gaat het snel, hoor. Ik heb hem maar 1x gebruikt toen Vasco 3 maanden was (en ik twijfelde tussen overgaan naar speen 2 of 3-standen). Inderdaad binnen 10 min fles op en ontevreden.
Volgens CB moet een baby (en zeker een kleintje van nog geen 2 maanden) 15-20 minuten over een flesje doen. Nou is 20 min ook wel erg lang, maar kwartier redde ik wel.
En te snel is inderdaad niet goed. Ze hebben dan nog steeds het hongergevoel en sneller krampjes.
Tegenwoordig doet ie 10 minuten over de fles van 200 (of langer als ie is afgeleid ).
Op een gegeven moment gaan ze ook beter en sneller drinken, misschien dan weer tijd om de standen speen in te voeren.
Maar ik zou gewoon een nr 2 speen proberen, zal vast goed gaan hoor.
Succes