Hulp gevraagd bij sollicitatie:waarom werken bij de politie?

Naar aanleiding van mijn topic afgelopen week over accepteren van een functie en schaal minder etc: ik liep net tegen een leuke vacature bij de politie aan en ik ben eigenlijk van plan om maar een andere baan te gaan zoeken. Er is al zoveel gebeurd bij mijn huidige werkgever en met de reorganisatie die er aan zit te komen weet ik niet wat me nog meer te wachten staat. Ik ben dus nu een brief aan het schrijven en de sluitingsdatum van de vacature is 19 maart, dus ik moet het vandaag af maken. Ik kan wel goed vertellen waarom ik de functie leuk vind en waarom ik er geschikt voor ben, maar ik wil ook even iets schrijven over de politie als werkgever. Ik zou wel graag bij de politie willen werken, maar waarom :think: . Wie kan me even op weg helpen?



Liefs,

Winnie

Heb ik maar een vraag voor je…



WAAROM wil je bij de politie werken?

Dat bedoel ik serieus he, dus ik snap wel DAT je bij de politie wilt werken, maar waarom kies je ervoor?



Dan kun je nl jouw eigen vraag beantwoorden hehe :lol:



Wat voor functie is het? Klinkt wel stoer!!

De hoofdbestanddelen van het werk van een infodeskmedewerker bestaat uit het makelen van informatie. De ingewonnen en veredelde informatie, ook wel intelligence genoemd, moet hij aanleveren aan operationele diensten. Binnen de beschikbare systemen, open en gesloten bronnen, zoek hij naar aanknopingspunten, raakvlakken, overeenkomsten en matches. De politieorganisatie wordt met deze operationele informatie voor een belangrijk deel gestuurd. Mede op basis van deze informatie worden keuzes gemaakt binnen de organisatie die leiden tot verantwoorde, effectieve en efficiënte inzet van politiepersoneel.


Stoer he? Maar waarom ik precies bij de politie wil werken weet ik niet zo goed. Op zich ben ik wel iemand die graag strijd tegen het slechte (een soort van Mega Mindy :mrgreen: ) en dus graag mee werk om de openbare orde te handhaven, maar ik ben bang dat dit wat suf klinkt.

Liefs,
Winnie

Hahahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: Hahahahahahaha



Gelukkig is er niemand aanwezig hier, ik zie je al gaan naar je werk, in jouw WegaWinnie - pakje hahahaha :lol: :lol:


Is het nodig om jouw brief kracht bij te zetten om daar iets over te zeggen? (niet over MegaMindy natuurlijk :wink: maar over de politie)

Je hebt tenslotte al onderbouwd dat je bij de politie wilt werken en waarom. (dat je denkt geschikt te zijn voor de functie)



Je moet echt overtuigd zijn van wat je schrijft, anders komt het niet ‘echt’ over.



Ik heb geen inspiratie, lach nog even verder…Sorry :lol: :lol:



(maar absoluut niet om de functie hoor, zie je daar wel werken, toppie!!)

Het is dus niet een functie op straat…maar een administatieve…



Dan zou ik de kwaliteiten op dat vlak naar voren laten komen…bij welk bedrijf je dat doet…is dan niet zo heel erg belangrijk toch? Of vragen ze er specifiek naar?

Ze vragen er niet specifiek naar, maar wat ik zo lees staat in een goede sollicitatiebrief ook een motivatie waarom je voor de werkgever kiest. En daar kom ik nu even niet uit.



Bedankt voor jullie hulp! :-*



Liefs,

Winnie

Je kunt daar natuurlijk ook nog over nadenken, en dan komt het waarschijnlijk in het sollicitatie gesprek wel aan de orde.

Dan heb je iets meer tijd om het voor jezelf te formuleren. En als ze het niet specifiek vragen in de vacature kun je het volgens mij best weg laten.

Ik denk dat de politie als organisatie daadkrachtig is en niet periodiek gebonden (hmm hoe zeg je dat mooi…je komt niet snel zonder werk te zitten zeg maar want er zal altijd politie nodig zijn).



Lijkt me trouwens ook handig om je voor het gesprek even in te lezen in de huidige problematiek die speelt rondom de stakingen etc.

Dat is een slimme tip!

Daar zul je waarschijnlijk best vragen over krijgen. :think:



Mocht je vragen hebben, let me know, vraag ik het na bij mijn broer :mrgreen:

Als ik ergens solliciteer kijk ik op de site vaake ven naar visie/missie of iets dergelijks en probeer daar bij aan te sluiten . ik heb geen idee of de politie ook zoiets op de site staan en kun je daar wat mee…

dat je graag een positieve bijdrage wilt leveren aan onze maatschappij , ook een toekomstige veilige maatschappij voor je kinderen, bla bla, en dat je erkent dat de politie een belangrijke factor is binnen onze maatschappij



:think: bedoel je zoiets, maar dan beter verwoord :mrgreen:

Goede tips, meiden, bedankt!

Ik ga de sollicitatie gauw afmaken, printen en naar de brievenbus brengen (het kan helaas niet via e-mail).



Nogmaals bedankt!



Liefs,

Winnie

Hij is weg… nu maar duimen :pray:

Bedankt voor jullie hulp!



Liefs,

Winnie

Veel succes en houd ons op de hoogte!