Hulp en of tips gevraagd (ogentest)

Hallo,

Hopelijk kan iemand ons wat tips geven oid.

Binnenkort moet onze oudste voor ogentest opkomen.

Echter doen ze het hier niet met plaatjes.

Het zijn cirkels met openingen (zoals bij echte opticien)

Hoe leren we onze kind dus wat boven is en beneden en links en rechts?

Wij zijn ook al aan het zoeken naar versjes en of liedjes waarin dat voorkomt om hem dat aan te leren met bewegingen die erbij horen.

Of, heeft iemand de gouden tip?

Met zijn vinger laten wijzen aan welke kant de opening zit.

Bij ons doen ze de ogentest met 3 jaar en 9 maanden ook met rondjes, die van 3 jaar was wel met plaatjes. Raar dat dat niet overal hetzelfde is :roll: .

In ons groene boekje staan voorbeelden van de rondjes en die oefen ik met Mika en dat gaat opzich wel redelijk, maar links en recht is wel erg lastig.

Zullen ze er bij het cb geen andere oplossing voor hebben? Anders vooraf bij het cb aangeven dat hij de plaatjes niet weet en desnoods je zoontje het zonder ogentest laten zeggen dan weet de arts of het zinvol is om het op deze manier te doen?

Ik zou mij er niet heel druk over maken hoor, in ga er gewoon vanuit dat ze daar bij het cb een oplssing voor hebben :smiley:

Groetjes Bianca

Ze hebben hier op het cb een los plaatje van een rondje met een gat, die moeten ze dan op dezelfde manier houden als die op het grote blad.

Zouden ze dat bij jullie ook niet hebben?

Neem anders even contact op met het CB hoe je dat het beste kunt aanpakken.

Hier krijgen ze die ogentest ook met 3 jaar en 9 maanden.

Met 3 jaar en 3 maanden was het met plaatjes.

Mijn dochter van 5 weet als ze erover nadenkt links en rechts maar zo snel met die plaatsjes niet. Vorige week bij GGD geweest en ze zei gewoon: boven, beneden, die kant, die kant (bij de laatste wees ze waar de opening zat) Ging prima. Als je ze nu nog links en rechts moet aanleren moeten ze op dat moment zo nadenken i.p.v. alleen te kijken dat de test moeilijker wordt dan nodig (denk ik dan…)

Ik dacht dat ze de test met plaatjes zouden doen, maar toen we daar waren voor de 3 jr en 9 maanden check bleek het die test met die "c-tjes/hoefijzertjes te zijn . Hij kreeg gewoon een kaartje dat moest hij dan hetzelfde houden.

Nou dat ging gewoon.hoor :thumbup: Wij maken ons vaak drukker dan zij denk ik

hier ook een soort van c van metaal die duco de goede kant het gat moest houden en dat lukte goed en nu pas hij 5 is weet hij goed links rechts

ik had voor Wessel ook zo’n rondje gemaakt om mee te oefenen… Dan moest hij 'm hetzelfde houden

KOmen we op het cb…

gebruikenze toch de plaatjes… die zo hopeloos ouderwets zijn dat ie ze niet herkende… en we dus na een maand nog een keer moesten…

na het oefenen ging het dus wel goed.

Zou dus eerst bellen of ze plaatjes of rondjes doen.