huisoppas

Deze vakantie komt er misschien een gezin in ons huis. Het zijn bekende van ons maar niet close vrienden. Ze hebben 3 kinderen.

Wie heeft hier ervaring mee. Hebben jullie tips?

Ja wij. Wat wil je weten?

Regel je iets speciaals met de verzekering?

Heb je je vertrouwelijke en persoonlijke spullen achter slot en drendel opgeslagen?

Heb je nog afspraken gemaakt over ruimtes waar ze niet mogen komen?

Kan je eisen dat ze tijdens die 3 weken ook een keer het gras maaien?

Wij hadden mijn schoonzus en zwager met hun 3 kinderen in ons huis gehad.

Qua verzekering hadden wij niks geregeld (moet ook zeggen dat ik daar totaal niet aan heb gedacht).

Zij waren in totaal iets van 2 weken in ons huis, waren overdag veel weg dus.

Ik heb alles op papier gezet zoals: niet op zolder komen en dat de kinderen niet zonder toezicht boven mochten zijn. Want hun kinderen zitten echt overal in. Maar goed het is natuurlijk wel een kwestie van vertrouwen.

Persoonlijke en vertrouwelijke spullen heb ik idd opgeborgen (op zolder).

En uiteraard mag je vragen of ze een keer willen grasmaaien.

Maar goed ik ben op zich vrij makkelijk, gaat er iets kapot zoals: servies of iets, tsja jammer.

Toen wij terug kwamen ontdekte ik wel dat er op de muur was getekend maar zo heel erg vond ik het niet.

Dank je wel! Ik denk ik ook e.e.a op papier zetten. Nu nog even kijken of ze werkelijk willen komen.

vind het persoonlijk wel relaxed ivm kans op inbraak, maar tevens ook wel spannend, want je weet niet hoe je je huis daarna aantreft :?

Dat is waar, kan me dat wel heel goed voorstellen.

Mijn ouders hebben het vroeger ook een paar keer gedaan.

Bij het laatste gezin was het minder fijn thuis komen: overal speelgoed niks was opgeruimd (lag zelfs speelgoed op het dak van de schuur). etc.

Veel spullen kapot etc.

ja, veel spullen kapot. Dat is wel waar ik bang voor ben. vooral speelgoed van de kinderen. Aan de andere kant kunnen we echt lievelingsspeelgoed natuurlijk ook gewoon opbergen. En verder gaat er bij ons zelf natuurlijk ook wel eens wat kapot.

Servies maakt me ook niet zo uit, behalve bepaalde stukken, maar ook dat kan ik buiten bereik opbergen.

Vorig jaar hebben we een nichtje met haar vriendin hier in huis gehad tijdens onze vakantie.

Wij hadden niets weggezet en een kort briefje met wat huishoudelijke mededelingen (waar ligt dit/dat, tips voor sightseeing in de omgeving) op tafel gelegd.

Eerlijk gezegd zag ik er best tegen op maar het is prima verlopen. We kwamen thuis in een schoon huis, ze hadden zelfs het beddengoed gewassen en er stonden cadeautjes op tafel als bedankje.

Kortom zorgen om niets.

Bedankt voor de tips.