Huishoudelijke hulp

@Peetje wrote:

@Wawa wrote:
Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe baan bij een startende onderneming. Ik werk 3 1/2 a 4 dagen per week en daarnaast zit ik regelmatig 's avonds thuis nog tot 11 uur te werken als peuter op bed ligt. Ik wilde nooit een poets, maar nu in juni komt er 4 keer een poets voor 2 a 3 uur en straks in september en oktober ook 8 weken lang een poets voor 2 a 3 uur per week. ik vind het vreselijk duur. Ik red alle normale dingen prima, maar ramen zemen, de keukenkastjes uitsoppen, diepvries en koelkast doen. Tja, daar heb ik even geen puf voor. Daarom toch een poets voor de speciale dingen. Ik heb erg veel geluk met een man die veel in het huishouden doet, dus 2 uur per week een poets is prima.

Volgend jaar zal de ergste drukte voorbij zijn, maar nu tijdens mijn zwangerschap wil ik goed voor mezelf en mijn beeb zorgen mede door mijn MK in december.

Maarre ik schaam me bijna dat ik een poets heb. :oops:




Ik zou mezelf er absoluut niet voor schamen!! Ik vraag me alleen af wat een poets in 2-3 uur per week kan doen, wat je zelf niet (beter/sneller)kunt zeg maar…Goed voor jezelf zorgen is het belangrijkst van alles, een schoon huis is dan geen prioriteit denk ik maar zo. :-*




Ik kan het zelf ook veel beter hoor, daarom laat ik de rotklusjes doen :oops: . Ramen zemen, koelkast en diepvries uitsoppen, deuren afnemen. Badkamer en wc doe ik zelf iedere week, manlief stofzuigt elke week twee keer. Na het eten doen we om de beurt de keuken, maar bijhouden is wel effectief. ik vind het heerlijk dat ik op vrijdagmiddag lekker met peuter kan spelen of tijdens zijn middagslaapje even op de bank kan gaan liggen zonder dat ik denk. Ik wil eigenlijk dat of dat poetsen. Ik zou het niet voor de rest van mijn leven willen hoor. Veel te duur.

leuk, ik wil heeeel graag een poets!!

(moet manlief nog wel overhalen :oops: )



maarre:waar vind je ze???

Ha ha: natuurlijk kunnen we het zelf beter! Daar zijn we immers vrouwen voor… En dat is volgens mij precies de reden dat in veel gezinnen/huishoudens mannen niks doen. Als ze het doen is het namelijk toch nooit goed… En een poets kan het dus al helemaal niet zoals we het zelf kunnen.

Wij hebben dus wel een poets en ja het is even wennen dat dingen niet gebeuren zoals je het zelf zou doen. Maar och, dat went ook wel weer.

Kan ik me niet meer zo druk over maken, ik ben al lang blij dat ik het zelf niet hoef te doen op mijn vrije middag. Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk!



En waar vindt je ze? Ik heb gewoon een advertentie gezet op marktplaats en daar had ik binnen drie dagen 12 reacties op. Ik heb toen wat mail contact gehad met een aantal ‘kandidaten’ en toen met een aantal kennis gemaakt voor een ‘sollicitatie’. En daar heb ik gewoon degene uitgekozen waar het het beste mee klikte.

Tja, dan is het gewoon afwachten natuurlijk maar we zijn beiden erg tevreden!



gr

muts

Een Poets??? Ik vind het een béétje een denigrerende titel voor een hulp in de huishouding, of een interieurverzorgster…

Ik kan het niet zelf vanwege mijn reuma. Daarom heb ik 3.5 uur in de week iemand die het grote werk doet. Boven en beneden poetsen, de "zwarte "huish. hulp betaal ik 30 euro voor 3.5 uur.



Het strijken wordt niet door haar gedaan, dat doet thuiszorg/stagiaires als ik die heb of anders man of familie. Thuiszorg betaal ik wit via een eigen bijdrage van bijna 13 euro.



De kleine dagelijkse dingen probeer ik zelf als ik een goede dag heb en mijn handen enigszins kan gebruiken.



Groetjes, Petri

@Marionmulder wrote:

Een Poets??? Ik vind het een béétje een denigrerende titel voor een hulp in de huishouding, of een interieurverzorgster…




Ik noem mezelf ook een poets en poetsmiep, dus niets denigrerend aan, maar je mag op alle korrels zout leggen hoor als je daar gelukkiger van wordt. Als je maar weet, dat het niet zo bedoeld is en was!

Ach hoe je het ook noemen wilt :wink:





Ik zou graag een "poets, interieurverzorgset, hulp, schoonmaakster’ willen hebben !



Mijn vent vind het overdreven, maar ik zou vooral iemand willen voor mijn strijk en mijn badkamer !!!



Ik ben alleen wantrouwig met marktplaats, en kan mijn centen ook best beter gebruiken, hoewel die vrije tijd :think: , stel dat ze gaan snuffelen :shifty: :think:

Uhmmmmmmmmmmmm, ik heb dus geen poets meer. Werd er een beetje sjag van, dussssuh weg ermee! Ik kon één dag niet, biedt ze niet aan te ruilen of iets met de sleutel te regelen, maar EIST gelijk een uur uurloon van 11 euro! Tja :hand: Als ze met mij kletste werkte ze gelijk niet meer, dus huppakee weg ermee :oops: Ik heb gezegd, dat ik die 11 euro wel betaal hoor, maar vanaf nu hoeft ze dus niet meer te komen.

Euro 12,50… en ze zijn iedere cent meer dan dubbel waard… wat een heerlijk moment om op woensdagavond thuis te komen in een gezogen, gedweild huis met schoon sanitair! Ze is er 2 uurtjes per week. De rest van de zaken poets ik zelf, maar dat ‘zware’ werk dat gedaan wordt… wat een uitkomst :dance: :thumbup: !

Ik zoek ook een hulp in de huishouding omdat ik vanwege zwaar beschadigde ruggewervels bijna niets meer mag. Helaas schiet de zoektocht nog niet zo op.



Wat zal het heerlijk zijn als er weer eens grondig schoongemaakt wordt. Mijn partner doet heel veel, maar die werkt meer als 60 uur per week en het is ook niet fijn als je vrije tijd dan opgaat aan schoonmaken. Ik probeer alles wel bij te houden, maar als ik teveel doe, dan ‘boet’ ik daar lichamelijk direct voor.



Dit terwijl ik vroeger als manager in hotels en bij schoonmaakbedrijven verantwoordelijk was voor schoonmaak onderhoud. Op mijn sloffen kon ik zelf ook 6 kamers per uur (incl badkamers) schoonmaken, van nieuw linnen voorzien e.d. Mijn eigen huis had ik altijd van onder tot boven schoon binnen 2 uur

Bij ons is het bijv. noodzakelijk om elke dag 2-3 keer te stofzuigen en minimaal 1 keer te dweilen beneden vanwege de kinderen en onze katten. Dat probeer ik in iig te doen. Maar soms is 1 keer stofzuigen al te veel. En dan voel ik me zo verschrikkelijk stom dat ik dat niet eens meer kan. :cry: .



Ik hoop echt dat ik snel iemand vind die heerlijk mijn huis gaat schoonhouden. :pray: :pray:

@Marionmulder wrote:

Een Poets??? Ik vind het een béétje een denigrerende titel voor een hulp in de huishouding, of een interieurverzorgster…




Ik vind juist interieurverzorgster zo overdreven politiek correct. Meningen verschillen hè :wink:

Ik zou hier ook wel een hulp willen hebben. Ik heb zelf echt een hekel aan poetsen. Elke week een steuntje in de rug zou erg helpen denk ik.