"Huishoudelijk dilemma": knutselspul opbergen

En een houten ladekastje? Hebben ze oa bij Xenos en Ikea.

Ik heb een grotere ladenkast in de woonkamer staan maar die is voor mijn eigen ‘knutsel’ spullen (scrapbooking). :oops:

Het fijne aan lades vind ik dat je het ‘even’ snel de lade in kan schuiven, maar ook voldoende ruimte heb om iets te zoeken in de la.

@Sennapen wrote:

En als je nou grotere kisten neemt en niet meer alles sorteert :angel: en die op elkaar stapelt?

ik denk idd dat het daar misgaat :shifty: , maar ik ben nou eenmaal van de ‘alles in het juiste bakje’… Ik vind dus bijvoorbeeld dat kleuren of knippen en plakken twee heel verschillende bezigheden zijn, maar dat zien de jongens dus anders :wink: Ik heb nu één enorme bak gevonden waar wel een aantal kleinere bakjes in passen dus ik heb ik de knutselbak nu de volgende items bij elkaar gedaan:

-knutseltafelkleed

-verf- en kleurspullen(wel apart in bakjes, dat dan weer wel :shifty: )

-papier

-stickers

-etui met scharen en lijm etc.

Voor de strijkkralen heb ik nog wel een aparte bak en voor de kleispullen ook… Ben benieuwd of dat werkt :shifty: EN ik heb toch een hele boel weggegooid 8)

@eisblume wrote:

@Sennapen wrote:
En als je nou grotere kisten neemt en niet meer alles sorteert :angel: en die op elkaar stapelt?

ik denk idd dat het daar misgaat :shifty: , maar ik ben nou eenmaal van de ‘alles in het juiste bakje’… Ik vind dus bijvoorbeeld dat kleuren of knippen en plakken twee heel verschillende bezigheden zijn, maar dat zien de jongens dus anders :wink: Ik heb nu één enorme bak gevonden waar wel een aantal kleinere bakjes in passen dus ik heb ik de knutselbak nu de volgende items bij elkaar gedaan:

-knutseltafelkleed

-verf- en kleurspullen(wel apart in bakjes, dat dan weer wel :shifty: )

-papier

-stickers

-etui met scharen en lijm etc.

Voor de strijkkralen heb ik nog wel een aparte bak en voor de kleispullen ook… Ben benieuwd of dat werkt :shifty: EN ik heb toch een hele boel weggegooid 8)

haha nee kids vinden het geen verschil, meestal ligt het bij de mama :angel: die dat vind en die vind dat alles netjes moet (dat heb ik zelfs al opgegeven :P).

Nou klinkt goed hoe je het nu hebt, hopelijk werkt het zo voor je :thumbup: :thumbup:

:angel: ik lees even mee; zit met hetzelfde probleem. Laatst nog de hele knutselkast uitgemest, en zo goed en zo kwaad als het ging weer netjes ingeruimd. Madam hier is gek op dingen plakken, dus heb een hele lading van die scrapbook-achtige meuk :oops: dat zit in zo’n hobby-doos met tig vakjes, maar alle bloemetjes en hartjes en lettertjes etc liggen fijn door elkaar :roll:

Maar goed, da’s op zich nog niet zo’n probleem: zij moet ermee knutselen ten slotte. Maar: hoe ruim je alles op? In de kast werkt niet zo fijn, die doos is plat. Kan mooi een boel opgestapeld worden, maar dan krijg ik die doos weer niet makkelijk te pakken.

Heb al zitten denken over zo’n ladesysteem, en dat dan in de kast zetten, maar of dat werken gaat?

Strijkkralen zitten hier in de originele doos :mrgreen:

Kwasten en verf heb ik ook bij elkaar in een bakje gemikt, maar dat staat gewoon niet handig.

Nahja, ik snap je probleem dus :wink:

Wij hebben de Trofast opbergkast van ikea. Het is geen mooie kast om te zien, maar hij is zoo praktisch. Hier staat hij gelukkig achter de deur en zie je hem niet goed. Maar je kint er allerlei bakken inzetten, van klein naar groot. Ik heb ook alles appart in zo’n bak zitten, en is het alleen maar een kwestie van het uitschuiven van de lades! Maarja je moet er wel plek voor hebben…

Wij hebben de Trofast opbergkast van ikea. Het is geen mooie kast om te zien, maar hij is zoo praktisch. Hier staat hij gelukkig achter de deur en zie je hem niet goed. Maar je kint er allerlei bakken inzetten, van klein naar groot. Ik heb ook alles appart in zo’n bak zitten, en is het alleen maar een kwestie van het uitschuiven van de lades! Maarja je moet er wel plek voor hebben…

Ik heb 3 van deze ladenkastjes in de woonkamer staan. Er zijn ook van die losse inleglades te koop met allemaal verschillende bakjes.

(van die vakverdelers zeg maar).In een kastje zit alle lego, we hebben alles uitgezocht en in een bakje alle wielen gedaan, in een alle poppetjes enz.

In het tweede kastje zit alle playmobil, ook weer allemaal gesorteerd.

En in de derde alle knutselspullen. In een la alle strijkkralen met plankjes en papier, in een alle kleurboeken, in een al het gekleurde papier, een voor de witte tekenblaadjes en in een la met vakverdeling alle stiften, kleurpotloden, scharen enz. De kinderen vonden het sorteren heerlijk om te doen en sindsdien is het zo opgeruimd. Ik vind het heel handig om een la op tafel te zetten als ze willen knutselen :wink:

Ik heb een trofast kast in de trapkast staan met allerlei knutselspullen en daarnaast nog zo’n ladekastje als mamaartje voor papier (kleur, wit, stroken, vouwblaadjes, vloeipapier, kartoen enz) ernaast staan.

Alle viltstiften zitten in een grote afsluitbare doos, evenals potloden en wascokrijtjes.

En eigenlijk vind ik de hoeveelheid knutselspullen nog wel meevallen :oops:

De strijkkralen heb ik in een plastic vlaaidoos gedaan. Ideaal!! Kralen kunnen erin blijven tijdens het spelen.

Die met de blauwe deksel.

http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/63/jXx8MyckM6U1tDc+PtMeqg==.jpg

Eerst had ik de plankjes en het boekje er nog gewoon erbij in. Maar die zitten inmiddels in een ander doosje.

De knutselspullen iggen hier in 1 kastje. Ik heb van die bakken gehaald die ze vaker op kantoor ofzo gebruiken, kan je stapelen, voorkant is open. Dus gemakkelijk alles wegleggen en pakken.

Ik ben de naam kwijt :doh:

Stickers etc zou ik in een schoenendoos doen.

Kleurboeken opgestapeld met een doos stiften/kleurpotloden erboven op.

Een bak bij xenos/action/ikea halen met een deksel voor de strijkkralen en 1 voor verf en toebehoren.

Dit alles in 1 kastje van een buffetkast ofzo en je hebt geen andere speciale kastjes nodig als je dat niet persé wilt.

Ik ben ook fanatiek van de knutsel (scrapbook, kaarten maken) dus heb heel wat spul :oops: Op zolder heb ik allemaal ladekastjes van ikea op wieltjes. Zitten dan 3 laatjes in en je kunt dat kastje zo naar je toerollen en weer terug. Ideaal. :thumbup:

Beneden een kast van ikea met van die gekleurde bakken (namen onthoud ik niet) voor wat spul beneden. En dan heb ik 2 grotere bakken en de rest kleine bakjes. Dat neemt niet echt bijzonder veel plaats in.

Ik heb een gereedschapbak gekocht bij de bouwmarkt en daar zit aan de ene kant de krijtjes en potloden en aan de andere kant de stiften. Die staat hier gewoon op tafel en ik kan hem snel even wegzetten als het nodig is.

Voor de strijkkralen heb ik een keer in de aanbieding twee gereedschapsbakken gekocht met kleine vakjes. Heel handig.

In de boekenkast heb ik de onderste plank leeg gemaakt en daar liggen nu de knutselspullen van de kinderen. Scharen en lijm en verf liggen in de kast waar ze niet bij kunnen. Daar moeten ze even om vragen (jongste is 3 vandaar).

Oh, die gereedschapsbak is een super idee! Dat moet ik hebben… Zou de Gamma die hebben?

@eisblume wrote:

Oh, die gereedschapsbak is een super idee! Dat moet ik hebben… Zou de Gamma die hebben?

Ik heb hem bij de Praxis gehaald, dus ze zullen hem bij de Gamma ook wel hebben.

In aanvulling op mijn post van gisteren: ik heb die kleinere bakjes voor de stiften etc. inmiddels vervangen door goedkope etuis die ik bij de action gehaald heb. Op deze manier past het allemaal nog gemakkelijker in die grote bak. Bovendien past dan ook het ‘knutselshirt’ en het kliederschort in de bak :dance: Die gereedschapsbak lijkt mij handig voor een aantal basisdingen(een paar stiften/schaar/ etc.) die ik bij de hand wil houden. De ‘echte’ knutselspullen blijven in de doos :wink:

Vraag aan mamaartje of 1 van de anderen die zo´n kastje heeft.

Wat zijn de afmetingen, waar koop je zoiets en wat kost het ongeveer?

Oh, eigenlijk 3 vragen dus :wink:

@Dorus wrote:

Ik heb niet zo’n kastje maar deze zijn van de ikea, zijn 29,95 en 69 H x 43 D x 28 B :wink:

Ik vind ze ook wel erg leuk maar zou niet weten waar ik zoiets neer moet zetten.

Het probleem met de kralen heb ik ook…die zitten bij mij nog in de originele doos en dan de kralen in zakjes.

De rest van de knutselspulletjes heb ik verdeeld…een deel staat in een doos in het hok en het papier, kleurtjes, enz heb ik in de trofastkast van de ikea.

Ik ben gastouder dus ik heb sowieso alles bij elkaar in de kamer achter panelen en alles in hun eigen bak…de scharen en lijm heb ik bij de computer anders is het te gevaarlijk voor de kleintjes.

@Dorus wrote:

Het kastje is van Ikea, hij heet Helmer, is te krijgen in rood, grijs en wit.

Breedte: 28 cm

Diepte: 43 cm

Hoogte: 69 cm

prijs 29,95.

4 antwoorden erbij gekregen :wink:

Die gereedschapsbak is slim!

Ik heb hier achter een deurtje van de expedit speelgoedkast “de altijd mogen doen” knutselspullen. Dwz een a4 mand voor de vellen papier, kleurboeken enz. Een doos met knippapier en een doos met stickers. Stiften, potloden, lijm, schaar in een pennenbak waar ze in rechtop staan. (vooral dat laatste was een uitkomst, nu zien ze het beter en graven dus niet in die bak met stiften)

In onze grote buffetkast heb ik een knutselplank en inmiddels een halve extra. Ik heb van die stapelbare bakjes van de hema met daarin klei spul, strijkkralen en overig knutslspul. Groter kleispul zit in een trommel die van de klei was. Pompoentjes en dergelijke in een mini gereedschapachtig actin bakje waar klei in zat. Voorraad in een grote doos, verder nog allerlei zooi los onderin de kast wat ook deels gepakt kan worden. Verf in verfpotten en de kwasten in een etui. Redelijk gesorteerd, maar meestal een enorme chaos :wink:

Wij hebben bij de ikea een leksvik kast gekocht waar je manden in kan schuiven, in die bakken past ontzettend veel, maar als dochter straks meer gaat knutselen wil ik dingen apart in curver bakjes doen die ik weer daarin zet zodat alles netjes en overzichtelijk bijft.