Huishoud Tips

Vandaag weer even flink aan de poets geweest.

En iedere keer denk ik: “Dat moet toch makkelijker kunnen.”

Voor sommige huishoudelijke klusjes heb ik al wel trucjes, maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat voor tip jullie hebben en gebruiken om het huishouden wat makkelijker te maken.

Vaak zijn het maar simpele dingen die een bepaalde klus een stuk prettiger maken.



Roept u maar!

wij hebben een flinke voorraad vochtige schoonmaakdoekjes met lavendelgeur in huis :mrgreen: voor de snelle klusjes en vieze plekjes :wink: na vegen zo de prullenbak in!!!

Er zit ook zo’n pakje in een schattig mandje in de wc, erg handig kun je zo gelijk even een schoonmaakdoekje over de wc bril en pot halen. :thumbup:



Ook hebben wij een telescoop- ramenwisser, handig voor de 2e en 3e etage, hoef ik niet op een enge ladder te staan!



wasmand voor ieder persoon in huis, als de was gevouwen is al gelijk in ieders eigen wasmand doen en op de slaapkamers parkeren, OF zelf leeg ruimen OF zelf doen (werkt hier niet altijd :roll: )

oma weet raad met het bekende ervoor en erachter

daar staan handige tips en handige info op :wink:

Heb je kringen en vlekken in je (salon)tafel en is die van onbehandeld hout.

Smeer dan dik in met pure groene zeep (die er zo vies uitziet in zo’n grote pot) en even laten intrekken.

Dan naboenen met een doek met warm water en waarschijnlijk zijn dan de koffie en thee vlekken eruit!

Hier ook hygienische doekjes op het toilet, dan is de wc-beurt zo gedaan :thumbup:



En ik dweil met de wringemmer van vil*da onze laminaatvloer, oh wat is dat ding handig :thumbup:

kaboutertje, waar heb je al die wasmanden staan dan? Dat zou hier niet passen… :?

@WoLa wrote:

kaboutertje, waar heb je al die wasmanden staan dan? Dat zou hier niet passen… :?




Op de bedden:

eerst opruimen dan slapen :wink: