Huisdieren

Wij zitten er sterk aan te denken om een konijntje(s) te nemen.

ik heb altijd dieren gehad en mis de gezelligheid.

Ik mis het in de avond knuffelen en de gewoon de aanwezigheid.

We willen dan wel het konijn binnen in een grote kooi en in de avond lekker los lopen.



Maar aan de andere kant, ik heb nu geen "troep"in huis en we kunnen gaan en staan waar we willen.



Hebben jullie huisdieren (konijnen) en wat is jullie ervaring hiermee?

Ik ben een soort van kattenhater/niet hater want ze zijn zo leuk/maar toch irriteer ik me aan ze en komen ze er dus niet in.



Hond zou ik helemaal te gek vinden, maar komt er bij manlief niet in.



Vogels kan niet want peet is allergisch voor vogelveren.



Vissen zijn saai



Slangen zijn eng



Hamsters te klein en nachtdiertjes



Dus wij hebben een konijn.



Chris heet hij en leeft solitair. Het beste zou zijn een koppel. Maar dat wil mijn man niet en tot op heden is Chris solitair een erg leuk en lief konijn.

Hij heeft een royaal hok buiten met 2 verdiepingen.

Daarbij hebben we een graskooi met 6 hekdelen welke we vast kunnen zetten in het gras en dat doen we vaak met droog weer. De kinderen willen er dan graag bij in zitten en dan kruipt Chris op hun schoot en laat zich heerlijk aaien en knuffelen.



Hij mag hier niet binnen, maar we geven hem toch wel dagelijks een aardig portie aandacht en ik vind het altijd erg gezellig om tegen Chris te leuteren als ik de was ophang. :mrgreen:

Wij hebben een konijn (en 2 katten) en die vind knuffelen en aaien helemaal niet zo fijn…



Ik heb altijd huisdieren gehad, maar als deze niet meer bij ons zijn, is het voor mij toch wel een beetje klaar.



Ik wil de vrijheid terug, maar vooral de problemen (vlooienplagen, pissen in het huis etc gewoon niet meer.

Wij hebben 2 konijnen (gecastreerd mannetje met vrouwtje). Buiten, in een groot hok, met daaromheen een grote ren en een graafbak. Scharrelkonijnen dus. :slight_smile:



Ik vind ze enorm leuk, maar het is wel goed je te realiseren dat konijnen er van nature helemaal niet van houden om te worden opgetild etc (vluchtdieren immers). Dus als je knuffelbeesten wilt, zijn konijnen misschien niet de meest voor de hand liggende keus.



Niettemin genieten wij hier wel van hun aanwezigheid. Als je in de ren gaat zitten, komen ze wel een aai halen (vooral het vrouwtje). En het is gewoon enorm leuk om te zien wat ze samen allemaal ondernemen.



Zelf zou ik ze niet zo snel binnen nemen. Ten eerste denk ik dat het voor konijnen niet het leukst is, en ze kunnen ook wel een enorme zooi geven! :o

Ik heb in mijn studententijd een konijn binnen gehad, liep los etc…maar bijna 8 jaar geleden heb ik mn eerste hond gekregen in ons eigen gezin (wel opgegroeid met honden) en dit vind ik toch vele malen leuker dan een konijn. Kan me echter voorstellen dat er mensen zijn die liever niet uren met een hond wandelen enzo en dus een konijn nemen :lol:

Hier wel een konijn die binnen staat moet alleen weg omdat ik er allergisch voor ben maar de onderkant is dicht en heb er geen zooi van binnen…

Ons konijn is zo tam als wat komt bij je op schoot liggen mijn dochtertje kan er alles mee doen wat ze wil behalve optillen…



En loopt s’avond’ hier gewoon door het huis heen en als hij wat moet doen eten drinken of poepen etz dan geeft hij dit zelf aan dat hij terug wil dus al met al idiaal konijn eigenlijk!!!



Heb je al een pbtje gestuurd meid.

konijntjes zijn heel erg leuk… :inlove:



hier hebben ze een paar deuren verder een heel tam konijntje,

overdag buiten, en in de avond loopt ze ook gewoon binnen,

en konijntje is al 4 jaar oud !

Wij hebben een hondje, nu een jaar en we kunnen niet meer zonder hem.Echt zo leuk! Hij is iedere keer weer heel blij als we thuis komen :inlove: Ik voel me ook niet gebonden doordat we een hondje hebben, oppas is er vaak wel, hij kan naar sommige dingen ook wel mee en hij kan ook prima een keer even alleen zijn.Wij hebben dus zeker geen spijt van onze keuze om een hondje te nemen, zijn erg blij met hem! Ook vind het goed voor kinderen dat er een dier of dieren thuis zijn.

Heb nog een hond voor je in de aanbieding :roll: vanochtend weer een nat kussen gevonden…



Maar je hebt toch al konijntjes gehad? Ik vind het nadeel van een konijn binnen dat ie na een jaar veel meer gaat plassen en dus heel erg stinken dan moet je het hok goed bijhouden. Daarom is die van ons destijds naar buiten gegaan. Met vakanties brachten wij hem naar de schoonfamilie bij gebrek aan buren om hem dagelijks een bakje voer en drinken te geven.