huis/tuin/keukenmiddeltjes tegen verkoudheid id zwangerschap

Hoi meiden,



Heb jullie tips voor mij, huis-tuin en keuken middeltjes die ik mag gebruiken in de zwangerschap in mijn strijd tegen verkoudheid?



Ik gebruik nu zout water en anti biotica (ivm middenoorontsteking). Verder heb ik thuis pohodruppels staan om mee te stomen, maar daar staat op dat dat niet mag tijdens de zwangerschap.

Ik kreeg de tip dan met kamille te stomen.



KNO wil buisje plaatsen, maar ik heb de vorige keer zo’n berg ellende gekregen na het laten plaatsen van zo’n ding, wil dat nu kost wat kost voorkomen.



Dus alle tips zijn hier meer dan welkom zodat ik die eeuwige verkoudheid te lijf kan gaan :pray:

Ik zou ook zeggen met kamille stomen… Maar die tip had je al gehad…



verder weet ik niet :think:

Open gesneden ui naast je bed (t stinkt enorm), maar het geeft je wel lucht.



Je zou ook kamille thee kunnen drinken.

ja die ui ken ik van vroeger, deden mijn ouders ook altijd, maar het stinkt idd enorm :sick:

En ik weet niet of ik dat vriend en dochter aan wil doen haha dus ik had de stille hoop op andere tips nog.

Kamillethee drinken, werkt dat net zoals pittig eten? Ik ga morgen gewoon eens kamillethee halen, want ik heb het niet in huis.

haha knoflook misschien? :wink: Maar stinkt net zoals een ui.



Ik was pas ook mega verkouden, zere keel, oorpijn, m’n hele hoofd stond op springen. Toen 1 nacht een ui naast m’n bed gelegd (opengesneden) en ik was alles kwijt de volgende dag. En de vk zei dat het wat langer duurde (de verkoudheid). Nou ik ben zowieso altijd al 3 a 4 weken lang verkouden dus ik dacht: o help dat gaat lang duren. Ik ben dr al een week vanaf (en ik ben ongeveer 1 week verkouden geweest).



Je zou ook iets van Nisyleen kunnen proberen? (staat bij dat je bij twijfel even de arts moet raadplegen).

staat idd dat het kan. Was vandaag naar de reformwinkel geweest en heb vlierbessenspul meegekregen. Op zich wel lekker goedje, die man zei dat ik me binnen no time weer beter zou voelen (laten we het hopen :pray: )

@femmie wrote:

ja die ui ken ik van vroeger, deden mijn ouders ook altijd, maar het stinkt idd enorm :sick:

En ik weet niet of ik dat vriend en dochter aan wil doen haha dus ik had de stille hoop op andere tips nog.

Kamillethee drinken, werkt dat net zoals pittig eten? Ik ga morgen gewoon eens kamillethee halen, want ik heb het niet in huis.




Probeer deze is, als ik dit eet als ik verkouden ben, staan in notime al mijn holtes weer open :wink: :lol:







Wel deze smaak, want deze is het aller pittigst.



Mag je wel stomen met dampo?

in een emmer een flinke klodder dampo doen, de douchkop op zijn allerheetst in de emmer laten kletteren.

Deur dicht, pak een kruk gaat lekker in de stoom een boekje lezen.



Etos eigen merk eucalyptus stoombadje voor baby’s, gewoon als douchegel gebruiken, deze is het allersterkst.

Die van zwitsal vind ik niet zo goed, maar kruidvat heeft hem nu ook zag ik, maar die heb ik nog nooit gehad.



Succes ermee!

Durf je trouwens jezelf een neusspoeling te geven?



Dit kan je gewoon zelf doen.

Dit reinigt al je holtes.



Het is wel een beetje viezig, maar het geeft zoveel verlichting als je kop vol snot zit.



2 gram zout op 220 ml gekookt en afgekoeld water.

owwwwwwww die is lekker, niet alleen als je verkouden bent :smiley: (al neem ik dan de groente, want ik ben niet van vlees en lust geen vis :shifty: )



Die spoeling kan ik wel gebruiken, dacht gister nog, dat ze na de bevalling mijn hele hoofd maar gewoon eens schoon gaan spoelen, zit echt helemaal vol :sick:



En ja dat durf ik wel, die arts zat met een camara in mijn buis van eustachius te wroeten, zeerder dan dat kan dit nooit doen…

Neusspoeling bij hooikoorts, allergie of verkoudheid



Een veel voorkomende neusdouche zoals die bij apotheek of drogist verkrijgbaar zijn.

Een neusspoeling of neusdouche kan bij allergie of hooikoorts de symptomen aanzienlijk verminderen. Ideaal is deze bij een chronisch verstopte neus, of na stoffig werk als zuiverende reiniging. Ook bij de klassieke verkoudheid kan de neusspoeling verlichting brengen. In de yoga komt het spoelen van de neus met een zoutoplossing al eeuwenlang voor als ontspannend zuiveringsritueel.



De eerste paar keer zult u even moeten wennen, maar als u gewend bent, en merkt hoe gemakkelijk veel klachten verdwijnen, doet u het graag opnieuw.



Hoe werkt de neusdouche?



Het principe van de neus-douche is simpel. Men laat water in het ene neusgat binnenstromen, en uit het andere neusgat loopt het water, met alle stofdeeltjes en pollen, weer naar buiten.



Uw neusgaten zijn van binnen aangesloten op dezelfde holte, daarom kan dit zonder problemen plaatsvinden.



Om er voor te zorgen dat dit proces niet onprettig wordt, zoals men soms ervaart bij het zwemmen als water in uw neus terecht komt, spoelt men zijn neus niet met puur water, maar met een mengsel van water en keukenzout. Het zout in de oplossing zorgt er voor dat de PH-waarde van het mengsel aangepast is op uw lichaamswaarde. Zo ondervindt u geen overlast, en is het geheel een comfortabele gebeurtenis. In vaktermen heet deze zoutoplosing een fysiologische zoutoplossing.



In principe kunt u van alles en nog wat gebruiken om de zoutoplossing in te doen. Vanuit het oogpunt der hygiëne, is het echter aan te raden een echte neusdouche te gebruiken. Een goedkope kunststof neusdouche krijgt u bij bij de drogist of apotheek. Wilt u het wat mooier, dan kunt u een wat mooier kannetje uitzoeken in de winkel met yoga-artikelen.



Het gebruiken van de neusdouche



Lauw of lauwwarm water (zoals u het graag heeft) in de neusspoeler gieten

Zout in de neus-douche doen, schudden. (Het is de bedoeling dat ongeveer 1% van de oplossing bestaat uit keukenzout.)

Zet de spoeler aan één van uw neusgaten, en giet water naar binnen tot het er aan de andere kant weer uit stroomt. Houdt het ingangsgat dicht met uw vinger en snuit het overtollige water er uit.

Herhaal voor het andere neusgat, en zo vaak als u dat wilt.

Ook bij andere aandoeningen



U kunt de neusdouche natuurlijk ook gebruiken bij andere aandoeningen. Het zal bij veel dingen de klachten verlichten en uw neus reinigen. U kunt uw neus spoelen bij: Griep, verontreinigingen in de neus, verkoudheid, verstopte neus, hooikoorts.



Google even op:

Jala Neti Neusdouche en Nasopure, dan kan je zien hoe het eruit ziet.



Zelf gebruik ik gewoon een heel klein trechterje, hoofd schuin houden boven de wasbak en dan maar zout water naar binnen gieten :wink:

Het ziet er en het klinkt misschien een beetje raar, maar het werkt echt :thumbup:

thx voor de info. Vind dat filmpje van dat flossen wel erg :sick:

Maar goed, ik ga het denk ik maar wel eerst met de kno overleggen. Aangezien het in mijn hoofd allemaal niet goed zit, wil het graag doen maar ben ergens bang dat ik misschien alleen maar erger maak, dus dan maar eerst ff overleg of het wel verstandig is :shifty:

Je kunt het zoute water ook vanaf je hand hard opsnuiven (één neusgat dicht houden). Helpt mij altijd erg goed. Doet wel enorm zeer, maar de boel komt wel lekker los.